BEHIND THE SHOP: DURFTESTEMPELEN

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Durftestempelen. 

 

Marjolein Sijmons (40) is moeder van een dochter (9). Zij is al 15 jaar getrouwd met Ramon. Op 1 juli 2017 heeft zij de webshop Durftestempelen (www.durftestempelen.nl) overgenomen.

Waarom ben je Durftestempelen gestart?

De reden dat ik Durftestempel heb overgenomen, is dat het me onwijs leuk leek om hier wat mee te gaan doen. Ik ben altijd al een creatieveling geweest en dit is dan een uitgelezen kans natuurlijk.

 

Wat verkoopt Durftestempelen?

Ik verkoop stempels van designers en ik maak maatwerkstempels. Bijvoorbeeld van logo’s, een speciaal tekeningetje of een stukje tekst. Daarnaast verkoop ik ook nog stationery en artikelen om je cadeautje mee te pimpen. Ook heb ik leuke boxen voor een verjaardagsfeestje of een babyshower.

Wat maakt Durftestempelen uniek?

De hoogwaardige stempels die ik lever, de lokale bedrijven die ik gebruik om mijn spullen vandaan te halen en de lokale designers die mij helpen en hun designs bij mij aanleveren. Zelfs het hout heeft een keurmerk en wordt lokaal geproduceerd en op maat gemaakt.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Durftestempelen?

Ik werk nog in loondienst in de catering als beheerder. Dit doe ik 24 uur per week.

 

Op welk platform draait Durftestempelen?

Ik heb de webshop sinds oktober ondergebracht bij WordPress. Hiervoor zat ik bij Luondo, maar zij gaan ermee stoppen.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik gebruik met name Facebook en Instagram. Pinterest ook wel een beetje, maar eigenlijk te weinig. Ik ontvang er zeker klanten uit, maar ik weet dat ik via zoekmachines ook veel klanten krijg. Dit omdat mensen zoeken op een bepaald soort stempel.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het leuke contact met de mensen. Dat ik hun kan helpen met een speciaal ontwerp of hun logo kan maken.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Een leuke uitdaging vind ik altijd om een kwalitatief hoogwaardige stempel op te

leveren. Soms is het design heel makkelijk en wordt het precies volgens specificaties

aangeleverd, maar soms is het een klus om alles mooi, netjes en met scherpe randen te

krijgen.

 

Wat zou je graag nog met Durftestempelen willen bereiken?

Mijn doel voor dit jaar is het verder uitbouwen van de stempel van de maand, dit is een mysterystempel.
Mijn wens is om nog verder te kunnen groeien en meer te kunnen aanbieden op gebied van stempels en stationery.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Zoek de juiste mensen om je heen die je kunnen helpen met het opzetten van je administratie, je webshop, de opslag van je producten, enz. Lees je goed in de regelgeving.

 

BEHIND THE SHOP: BOLLETJE VAN KATOEN

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Bolletje van Katoen

Josyanne (32) is moeder van een zoon (4) en een dochter (8). Vanaf 2014 haakte zij al af en toe op bestelling. Op 1 september 2019 is haar webshop Bolletje van Katoen (www.bolletjevankatoen.nl) live gegaan.

 

Waarom ben je Bolletje van Katoen gestart?

De reden dat ik de webshop heb opgezet, is omdat ik merkte dat ik veel plezier en voldoening haalde uit het maken van persoonlijke producten voor klanten. Er kwam steeds meer animo voor klanten die niet uit mijn kennissenkring kwamen, dus een website maakte ook dat ik verder kon doorpakken.

Wat verkoopt Bolletje van Katoen?

In mijn webshop verkoop ik handgemaakte, gehaakte artikelen., volledig naar wens en op verzoek.

 

Wat maakt Bolletje van Katoen uniek?

Wat Bolletje van Katoen uniek maakt, is dat ik artikelen naar wens, op maat en op verzoek maak. Vaak bieden bedrijven materialen aan, of cursussen, soms wel kant en klare producten. Maar bij mij kun je aangeven dat je graag een bepaald product wilt hebben en ik maak het helemaal naar wens.
Zo heb ik in het najaar sloffen ontworpen in vossen-thema, voor een meneer die Vos heet van zijn achternaam. En in de kerstvakantie mocht ik een vest haken voor een andere webshop houdster die het haken gewoon niet onder de knie krijgt.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Bolletje van Katoen?

Naast mijn webshop werk ik al 12,5 jaar in de gehandicaptenzorg voor 3 dagen per week. Hier ligt ook echt mijn hart, dus de combinatie zou ik graag blijven maken.

Op welk platform draait Bolletje van Katoen?

De website staat bij strato beheerd. Ik vind het erg prettig werken, omdat ik echt niet handig ben in alle computer-zaken.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

De webshop draait vooral op facebook en een enkele keer komt er via de mail of het contactformulier op de website een bestelling binnen. Ik heb ook een Instagram pagina, maar dat is een beetje een ondergeschoven kindje.
Twitter en LinkedIn zijn er dan ook nog en ik zou op den duur nog een YouTube kanaal willen, maar ik merk dat het moeilijk is om dat allemaal te blijven bijhouden.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Ik vind het ontzettend leuk dat ik steeds nieuwe dingen kan verzinnen en het laten zien aan de buitenwereld. En dat dit dan enthousiast wordt ontvangen, dat geeft echt een goed gevoel!
Het is ook gewoon ontzettend leuk dat iemand op zoek is naar een gehaakt product en dan zo blij is dat het bij mij helemaal naar wens te krijgen is. Er hoeft niet een compromis gemaakt te worden omdat grote kledingwinkels net niet hebben wat de klant zoekt.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ik ben echt slecht in de digitale kant van de webshop. Ik ben toch wel erg blij dat het via de sitebuilder van strato lukt om iets moois neer te zetten. Mailtjes beantwoorden gaat ook prima, maar dan gaat er weer wat mis met een betaalverzoek. Ik baal daarvan, want het komt zo klungelig over.
Doordat ik altijd persoonlijk contact heb met de klanten, komt het gelukkig altijd wel goed, maar ik zet liever een professioneler beeld neer.

Ook weet ik niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken met de vervolgstappen, zoals de site klaarmaken voor iDeal betalingen bijvoorbeeld. Daarvoor moet ik ook goed nadenken over de investeringen en daarin blijf ik altijd een twijfelaar.

En eigenlijk haal ik ook wel veel plezier uit het persoonlijke contact met de klant, waardoor deze stappen nog niet noodzakelijk zijn geworden.

 

Wat zou je graag nog met Bolletje van Katoen willen bereiken?

Ik beschrijf het hierboven al een beetje, ik heb al veel stappen gemaakt met een website en daardoor ook een mailadres, contactformulieren etc. Ik wil eigenlijk verder professionaliseren, maar ik blijf twijfelen wat er echt nodig is en wat ik wil uitstralen. Ik merk dat de klanten het persoonlijk contact erg waarderen en ik vind dat zelf ook echt prettig. Er wordt niet anoniem via de website een bestelling en betaling gedaan, zonder dat ik de klant heb gesproken.
Ik weet niet of ik dit op korte termijn al wil aanpakken. Het zou wel een boost kunnen geven voor de verkoop.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Ik zou iedereen willen meegeven dat je een webshop moet starten als je hart bij het product ligt. Simpel geld verdienen kan iedereen, maar met liefde voor je producten en klanten iets verkopen zorgt ook echt voor een voldaan gevoel. Je doel moet liggen bij klanten blij maken en jezelf blij maken en niet bij cash binnen harken.

Het is wel goed om je goed te verdiepen in alles wat er nodig is om een webshop goed te laten draaien, anders blijf je heel lang hangen op een lager niveau en is je zichtbaarheid niet voldoenden om je webshop tot een succes te maken.

BEHIND THE SHOP: STUDIJOOTJE

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan StudiJootje.

       

Jojanneke (44) woont samen met haar man en 2 kinderen (18 en 16) in Kampen. In 2013 is haar webshop StudiJootje (https://studijootje.jimdofree.com) live gegaan.

Waarom ben je StudiJootje gestart?

Toen ik na een ernstig auto-ongeluk thuis kwam te zitten zocht ik naar een bezigheid thuis. Creatief bezig zijn vond ik altijd al erg leuk en toen ik de plotter ontdekte was een nieuwe hobby al vrij snel geboren.

Wat verkoopt StudiJootje?

StudiJootje maakt en verkoopt unieke, persoonlijke en originele kadootjes voor vrijwel elke gelegenheid.

 

Wat maakt StudiJootje uniek?

Doordat het contact met de klant voorop staat en samen wordt gezocht naar het voor de klant perfecte persoonlijke kadootje.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast StudiJootje?

Nee StudiJootje is mijn hobby en mijn werk.

 

Op welk platform draait StudiJootje?

De meeste klanten bereik ik via facebooken een gratis website via Jimdo maar ook op Instagram ben ik sinds kort actief.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja voornamelijk via facebook.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het leukst is toch wel het contact met de klant en het samen zoeken naar dat ene perfecte persoonlijke kadootje.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het bijhouden van een webshop vind ik sowieso een uitdaging. De foto’s, het bijhouden van voorraden maar ook zeker de teksten.

Wat zou je graag nog met StudiJootje willen bereiken?

Een groter bereik en wie weet nog eens een samenwerking.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Wees creatief en uniek, hoe moeilijk ook in deze tijd.

BEHIND THE SHOP: BENIKHIP.NL

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan BenIkHip.nl

Angelique (45) is de moeder van 2 dochters. Zij wonen momenteel in het mooie Beuningen. Op 1 juni 2008 is haar webshop BenIkHip.nl (www.Benikhip.nl) live gegaan.

Waarom ben je BenIkHip.nl gestart?

De reden waarom ik gestart ben met de webshop….na de geboorte van onze jongste dochter zocht ik naar leuke kinderkleding en accessoires. Die kon ik toen niet echt vinden. Ik kwam toen op het idee om rond te gaan kijken naar de mogelijkheden om zelf iets te starten. En zo is BenIkHip.nl ontstaan. Eerst kinderkleding, maar inmiddels verkoop ik geen kinderkleding meer maar leuke strijkapplicaties en hippe kinderspullen.

 

Wat verkoopt BenIkHip.nl?

Een heel groot assortiment DIY strijkapplicaties (full color, flock of flex), strijkletters, tassen, kinder(kamer)accessoires, (muur)stickers, lunchartikelen, Doppers, stationery, Sonny Angels en bedruk ik kleding voor particulieren en bedrijven. De strijkapplicaties en de (muur)stickers kunnen naar wens gemaakt worden, zo kan je bijvoorbeeld eigen teksten bestellen of een tekening van je kindje om laten zetten naar een strijkapplicatie of sticker. De strijkapplicaties kunnen aangebracht worden op bijvoorbeeld een canvas tasje, shirt, jasje, kussensloop of lakentje. De stickers zijn geschikt voor gladde oppervlaktes en kunnen gebruikt worden op muren, deuren, meubels of op glazen potjes en papieren bekertjes denk bijvoorbeeld aan een kindertraktatie.

Wat maakt BenIkHip.nluniek?

Korte levertijden en goede service

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast BenIkHip.nl?

Ik werk sinds 2013 fulltime voor de shop, maar nu ik mijn ritme heb gevonden na al die jaren en mijn kinderen al wat ouder zijn, wil ik toch weer eens kijken of ik een leuke uitdaging naast de shop erbij kan vinden, ik mis namelijk toch wel collega’s. Als webshophouder werk je voornamelijk alleen en is het best eenzaam, gelukkig heb ik regelmatig online en offline contact met andere webshophouders. Dus een spargroepje in de buurt is zeker aan te bevelen als je fulltime met je webshop aan de gang wilt gaan.

Op welk platform draait BenIkHip.nl?

Shoptrader

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest. Twitter het minst. Via Instagram en Pinterest komen er veel klanten binnen

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het allerleukste is dat ik mijn eigen tijd kan indelen, het vinden van unieke producten en het klantencontact

Bij gepersonaliseerde producten de wensen van de klant omzetten naar een fysiek product

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Planning, met name social media, bloggen en de nieuwsbrief, daarom heb ik sommige

dingen inmiddels uitbesteed

Wat zou je graag nog met BenIkHip.nl willen bereiken?

Toekomst plannen… meer focus en nog meer groeien

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Verdiep je eerst in de hoeveelheid werk wat een webshop met zich meebrengt. Het runnen van een webshop doe je niet erbij. Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. Niet voor niets dat er zoveel shops al binnen 2 jaar stoppen. Tip! Vaar je eigen koers….. wat voor jouw werkt hoeft niet voor jouw te werken en andersom.

BEHIND THE SHOP: WONDERFUL WEDDING BOX

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Wonderful Wedding Box

 

Diana (30) is een ondernemende duizendpoot. Haar passie ligt bij het creëren van mooie producten en mensen een geluksmomentje bezorgen. In oktober 2019 is haar webshop Wonderful Wedding Box (www.wonderfulweddingbox.nl) live gegaan.

 

Waarom ben je Wonderful Wedding Box gestart?

In 2018 zijn met mijn man en ik getrouwd en dat is de aanleiding geweest voor het starten van mijn webshop. Tijdens de voorbereidingen voor de grote dag is 1 daarvan het regelen van de uitnodigingen. Ik keek daar heel erg naar uit om deze te ontvangen. Dat maakte het allemaal nog ‘echter’. Nu draait het natuurlijk om het drukwerk, maar hoe we dit ontvingen.. Ik miste iets. Ik vond dat dat eigenlijk ook wel al een ‘beleving’ mocht worden. Vanuit die gedachte ben ik begonnen met het opzetten van de webshop. Ik wil namelijk dat het ontvangen van het drukwerk voor de bruiloft al een feestje wordt en wil ik het drukwerk gaan leveren in een feestelijke box (vandaar ook de naam). Momenteel zit ik nog vol in de ontwerpfase voor verschillende uitingen; save the date kaartjes, uitnodigingen, bedankkaartjes etc.

Omdat het drukwerk nog even op zich laat wachten, ben ik gestart met de verkoop van luxe cadeauboxen. Deze zijn geschikt voor hem, voor haar en voor het echtpaar. In de boxen zitten hele fijne biologische/vegan verzorgingsproducten. Alle producten zijn met veel zorg en vooral liefde uitgekozen en hebben ook een mooie missie. De boxen zijn breed inzetbaar. Je kunt ze dus ook geven aan jouw ceremoniemeester, bruidsmeiden of om de getuigen te vragen of juist te bedanken. Maar natuurlijk kunnen de boxen ook gegeven worden aan de persoon die je lief is. Want ook dan is het leuk om eens iemand een prachtig cadeau te doen.

Wat verkoopt Wonderful Wedding Box?

Momenteel enkel nog Gift Boxen/Sets. Binnenkort dus ook Wedding Stationery.

 

Wat maakt Wonderful Wedding Boxuniek?

De combinatie van het drukwerk – en hoe het geleverd gaat worden – en de cadeauboxen. In de meeste cadeauboxen vind je standaard items terug zoals bijvoorbeeld; nagellak, verzorgingsproducten van de bekende ‘standaard’ merken (denk aan Rituals), veldflessen, sokken of parfum. Alle producten voor de cadeauboxen zijn met veel zorg uitgekozen en samengesteld. Zo zijn vrijwel alle producten vegan, biologisch en gemaakt van natuurlijke ingredienten. Ik sta heel erg achter alle merken, en vooral het verhaal achter ME&MATS sprak mij aan. Astrid, de oprichter van ME&MATS, verloor haar zoontje Mats heel kort na zijn geboorte. Astrid realiseerde zich dat die 30 liefdevolle, overweldigende minuten met Mats misschien wel de gelukkigste uit haar leven waren. Zo is ME&MATS een ode aan Mats en een ode aan de magie van een klein moment. Bovendien worden de producten verpakt door toppers met een beperking.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Wonderful Wedding Box?

Naast Wonderful Wedding Box en gezinsmanager werk ik ook als grafisch/webdesigner en run ik nog een andere webshop genaamd Petit Life. Hier maak ik gepersonaliseerde baby accessoires.

 

Op welk platform draait Wonderful Wedding Box?

WordPress – WooCommerce

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, ik plaats voornamelijk content op Instagram en deze posts komen dan ook op de Facebook pagina. Ik merk dat ik via Instagram meer interactie heb met potentiele klanten.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De creativiteit die ik erin stop en de waardering van mijn klanten.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Marketing. Omdat ik alles alleen doe, ben ik ook verantwoordelijk voor alle content dat op Social

Media verschijnt. Ik vind het soms lastig om met echt regelmaat iets te posten of een goede

caption te bedenken.

 

Wat zou je graag nog met Wonderful Wedding Boxwillen bereiken?

Cliché antwoord maar, groeien en groots worden. Ook wil ik nog mooie samenwerkingen aangaan met andere ondernemers die zelf gepersonaliseerde producten maken.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Laat je niet tegenhouden door onzekerheid en durf te investeren.

 

BEHIND THE SHOP: CHARMZ BY DY

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Charmz By Dy. 

Dyonne (33) is woonachtig is de eigenaresse van Charmz By Dy en zij is woonachtig in Almere. Eind Oktober 2019 is haar webshop Charmz By Dy (www.charmzbydy.nl) live gegaan. 

 

Waarom ben je Charmz By Dy gestart?

Na een moeilijke periode, moest ik op zoek gaan naar een hobby, met name om te ontspannen. Waar zou ik blij van worden en wat vind ik leuk ! Ik kwam op het idee nadat ik een zelfgemaakte sleutelhanger had gekocht voor een vriendin en dacht, maar hè, dat lijkt mij ook leuk om te maken ! De hobby begon en liep al snel uit de hand, ik ben mijzelf meer gaan richten op het maken van armbanden, na vele positieve reacties, dacht ik, laat ik ze proberen te verkopen. Zo is het eigenlijk begonnen..

Wat verkoopt Charmz By Dy?

Ik verkoop handgemaakte en gepersonaliseerde sieraden, zoals kralenarmbanden, oorbellen, sleutelhangers en wensflesjes. Daarnaast heb ik ook een groot aanbod van accessoires. Echte fashion musthaves, denk aan trendy sjaals, tassen, portemonnees, kraagjes, riemen etc…

Wat maakt Charmz By Dyuniek?

Unieke sieraden en printjes! Het grootste gedeelte van de sieraden maak ik zelf, dus ze zijn uniek. Ook vind je erg veel printjes. I Love it ! Zebraprintjes, luipaardprintjes, koeienprint etc..die vind je overal terug in het gehele aanbod.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Charmz By Dy?

Jazeker, ik ben moeder van 2 prachtige kinderen van 8 en 10 jaar oud en sinds 1,5jaar is onze Franse Bull Shiva toegevoegd aan ons gezin, een drukke boel dus.
Mijn man heeft een eigen onderhoudsbedrijf ‘Hendrikse Onderhoud’ en daar beheer ik de financiële boekhouding en maak ik offertes voor.

Op welk platform draait Charmz By Dy?

Ik gebruik het platform van Jouwweb, makkelijk in gebruik!

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik ben steeds actiever op Social media en probeer daarin mijn weg te vinden…
Facebook ; www.facebook.com/charmzbydy    &   Instagram ; www.instagram.com/charmzbydy

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ik zelf alles kan bepalen en alles zelf kan doen. Daarnaast is hét grote voordeel dat ik mijn eigen tijd kan bepalen, met een druk gezin is dat de belangrijkste reden en grootste voordeel.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

De website heb ik geheel zelf ingericht, met basiskennis ben ik een heel eind gekomen, de vindbaarheid bijv. op google en hoe dat precies allemaal werkt, daar wist ik echt niks van, maar dat ben ik op het moment aan het leren van een specialist en begin het te snappen en ook leuk te vinden !
Productfoto’s is ook wel iets wat uiteindelijk meer professionele aandacht mag krijgen.

Wat zou je graag nog met Charmz By Dy willen bereiken?

Mijn vindbaarheid verbeteren, nog meer betalende klanten aantrekken.
Daarnaast heb ik meerdere events/braderieën gepland staan, waar ik zoveel mogelijk op aanwezig wil zijn om mijn naamsbekendheid verder te vergroten.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Sluit je aan bij een webwinkel keurmerk ! Het geeft vertrouwen aan de klant en je weet zeker dat je webwinkel aan alle wettelijke eisen voldoet.

BEHIND THE SHOP: MINI & MORE

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Mini & More

 

Kelly (36) is getrouwd met Marcel. Samen zijn zij de ouders van 2 dochters. Samen runnen zij hun webshop genaamd Mini & More (www.miniandmore.nl). Deze webshop is in november 2017 live gegaan.

 

Waarom ben je Mini & Moregestart?

Wij zijn ouders van 2 dochters. Bij het kopen van kleding vond ik het altijd een sport om voor een lage prijs onze dochters leuk aan te kleden. Zo is het idee ontstaan om merk kinderkleding te gaan verkopen, tegen outletprijzen, omdat we eigenlijk zeker weten dat er veel meer mensen zijn die dit graag doen!

Wat verkoopt Mini & More?

Op onze site verkopen wij outlet merkkleding voor kinderen. We hebben kleding voor jongens én meisjes, van maat 50 t/m 176.
We verkopen kleding van diverse merken, zoals bijvoorbeeld Quapi, Levv, Ninni Vi, Topitm, Little Miss Juliette, Lovestation22 Birds by D-Rak en nog veel meer!
Omdat wij als outlet werken krijgen wij altijd wisselend aanbod binnen, soms ook maar echt enkele stuks van een merk. We hebben regelmatig nieuwe aanvoer, dus ook daarom is het ook nuttig om ons te volgen via Facebook.

 

Wat maakt Mini & Moreuniek?

Wat onze webshop zo bijzonder maakt is dat wij écht een groot aanbod hebben in outlet merkkleding. En dit is dan ook echt kleding van leuke, recente collecties en goede merken. Je shopt deze heel voordelig, de minimale korting begint bij 50%. Op dit moment hebben we heel veel wintercollecties zelfs met 75% korting op onze site!
En ben je in de winter op zoek naar zomerkleding (bijvoorbeeld omdat je op vakantie gaat naar het buitenland), dan ben je bij ons ook aan het goede adres, want we hebben nu ook al heel veel leuks voor de zomer online staan.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Mini & More?

Mijn man werkt fulltime aan onze webshop, zelf sta ik nog 3 dagen in de week voor de klas, in een groep ½. Dit is een hele leuke afwisseling. Op de dagen dat ik niet voor de klas sta én in de avonden ben ik veel bezig met de webshop.

 

Op welk platform draait Mini & More?

Onze webshop draait via Myshop.

Bereik je veel klanten via Social media?

Wij zijn actief op Facebook en Instagram.
Via deze kanalen brengen wij onze volgers op de hoogte van alle nieuwe partijen die we binnen krijgen. Zodra we een bericht plaatsen, volgen er vrijwel meteen bestellingen, zeker bij populaire merken.
Ook posten we regelmatig leuke acties en foto’s van klanten.
Onze kanalen: www.facebook.com/miniandmorekinderkleding
www.instagram.com/mini_and_more_kinderkleding

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het allerleukste vind ik de afwisseling én dat je het echt voor jezelf doet. Je kunt heerlijk ideeën uitproberen en dan ook echt genieten van je successen.
Daarnaast vind ik het geweldig dat ik mijn tijd flexibel in kan delen, en daardoor dus ook alle tijd heb voor mijn kinderen en altijd op school kan helpen als dat nodig is.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Dat er maar 24 uur in een dag zitten…. We hebben enorm veel ideeën, maar merken dat

het met zijn tweeën vaak best aanpoten is om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Zeker

in drukkere periodes kunnen we soms niet alles tegelijk, en moeten bepaalde dingen

soms even wachten.

 

Wat zou je graag nog met Mini & Morewillen bereiken?

Onze grootste wens is om nog bekender te worden, omdat we zeker weten dat er heel veel ouders gelukkig worden van ons concept! We horen dan ook regelmatig van klanten: ‘wat ben ik blij dat ik jullie site heb ontdekt!’
Dat is dus voor ons ook speerpunt de komende jaren.

 

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Zoek eerst goed uit of je idee haalbaar is, en of er niet al heel veel aanbieders zijn die hetzelfde aanbieden. Waarin kun jij het verschil maken?
Ook denk ik dat het zeker belangrijk is om niet te onderschatten hoeveel tijd het hebben van een webshop kost, er gaan echt behoorlijk wat uren in zitten. Maar het is ook helemaal geweldig als jouw idee slaagt, dus ben je zeker van je plan: ga er dan voor!

 

BEHIND THE SHOP: CHIARA DESIGN EN THEELIEF

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Chiara Design en Theelief

 

Carolien Remkes (44) is de moeder van een 10 jaar oude dochter. Zij is al 17,5 jaar getrouwd met Robin. 16 jaar geleden is zij haar webshop Chiara Design (www.chiaradesign.nl) gestart. 1 januari 2019 is zij haar webshop Theelief (www.theelief.nl) gestart.

Waarom ben je jouw webshops gestart?

Chiara design ben ik ooit gestart omdat mij het super leuk leek om mijn handgemaakte spullen aan de man te brengen naast het feit dat ik ook op markten stond en workshops gaf. Theelief ben ik gestart omdat ik een opleiding ben gaan volgen, theesommelier, en hierin wilde ik meer dan alleen een studie. Een baan in de horeca is niet voor mij weggelegd dus als grote theeleut ben ik op zoek gegaan naar heerlijke thee om deze aan de man/vrouw te brengen vandaar dat ik een tweede webshop ben begonnen in thee.

Wat verkoop je in jouw webshops?

Ik verkoop cadeau-artikelen in Chiara Design zoals baby artikelen, traktaties, Pineut flesjes (hiermee maak je een heerlijk likeur), kaarsen, geurstokflesjes, etc.. Maar ook producten waarmee je deze cadeau artikelen leuk in kan pakken, denk daarbij aan door mijzelf ontworpen cadeaustickers en labels, maar ook kant en klaar inpakpapier en touw. In Theelief verkoop ik heerlijke losse theesoorten, chocolade, choco-spoons, thee-benodigdheden en mokken/theeglazen.

Wat maakt jouw webshops uniek?

Veel van mijn producten zijn mijn eigen ontwerp dus dat is erg origineel, tevens maak in opdracht producten naar de zin van de klant. Er is een wereld aan losse thee te beleven! Thee is een prachtig natuurproduct, heerlijk om in je handen te nemen, aan te ruiken, om mee om te gaan.Eenmaal deze thee gedronken dan denk je wel 2x na of je nog wel de zakjes uit de supermarkt wilt.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast jouw webshops?

Ik werk naast mijn webshops ook nog 3 dagen in de week voor een werkgever in de financiële administratie.

Op welk platform draaien jouw webshops?

Mijn shops heb ik beide gebouwd via https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/(wel de betaalde versies).

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja ik heb mijn bekendheid een groots deel te danken aan Facebook, hier plaats ik dagelijks berichten over mijn heerlijke en mooie producten. Tevens doe ik daar ook verschillende winacties, want ik vind het super leuk om mijn klanten zo nu en dan te verwennen. Tevens heb ik instagram maar daar ben ik niet heel actief op.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het blij maken van klanten en het zoeken/vinden van producten waar mijn klanten blij van worden. Persoonlijk contact met mijn klanten staat hoog in het vaandel en heb ik ook graag, ik adviseer ze graag.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

SEO’s en zichtbaar zijn op het www. Helaas word je niet heel makkelijk gevonden op

google en hier zou ik graag een verbetering in vinden.

Wat zou je graag nog met jouw webshopswillen bereiken?

Chiara design is nog volop in verbetering, dit omdat deze shop ook een tijdje heeft stil gelegen. Daar ben ik langzaamaan verandering aan in aan het brengen, dit kost tijd maar ook voor het uitzoeken van leuke producten en maken gaat veel tijd in zitten. Theelief moet regelmatig bijgewerkt worden omdat we hier regelmatig nieuwe thee voor inkopen. Mijn doelen zijn met deze shops mensen blij te maken, vernieuwend te zijn maar ook over 3 jaar financieel onafhankelijk.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Start niet 1,2,3 een webshop want dit vergt echt veel tijd en geduld. Ik heb in de 16 jaar dat ik onderneem al heel wat shops zien komen en gaan. Denk niet dat je er rijk van wordt want dit is slechts voor weinig onder ons weggelegd. Als je een shop start doe het dan met passie en zorg voor een goed technisch onderbouwde shop.

BEHIND THE SHOP: MADE BY BIR!

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Made by Bir!

 

Birgit van Haastrecht (39) is getrouwd en is moeder van een 7 jarige dochter. Op 1 oktober 2014 is haar webshop Made by Bir! (www.madebybir.nl) live gegaan.

Waarom ben je Made by Bir! gestart?

Mijn webshop is vanuit een uit de hand gelopen hobby ontstaan. Ik maakte strijkapplicaties en stickers voor mijn dochter en daar kreeg ik zulke leuke reacties op, dat ik me ben gaan verdiepen in het hebben van een webshop.

 

Wat verkoopt Made by Bir!?

Ik verkoop voornamelijk Bento stickers en kraamcadeautjes. Bento is over komen waaien uit Japan en wil eigenlijk zeggen dat je een gevarieerde maaltijd (meestal lunch) aan je kind meegeeft naar school. Dus naast brood ook groente en zuivel, en dit presenteer je dan op een leuke manier met behulp van (brood)uitstekers of prikkers in een bepaald thema.

Wat maakt Made by Bir! uniek?

De naam zegt het al: Made by Bir! Alles wordt door mijzelf gemaakt. De stickers ontwerp ik op de computer en die snijdt mijn plotter voor me uit. De kraamcadeautjes maak ik met de naaimachine.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naastMade by Bir!?

Ik ben van origine juf, maar zit momenteel ziek thuis. Ik wil wel graag weer gaan werken naast mijn webshop.

 

Op welk platform draait Made by Bir!?

 

Ik ben met een WordPress shop begonnen, maar had hier heel veel hulp bij nodig. Na bijna een jaar heb ik de overstap gemaakt naar MijnWebwinkel. Ik wil uiteindelijk wel weer een WordPress site omdat ik bij MijnWebwinkel niet alles kan wat ik zou willen. Maar dan wil ik eerst zelf meer kennis hebben van WordPress, zodat ik het ook zelf kan.

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik heb een Facebookpagina en een Instagram account. Via een Facebookgroep krijg ik veel klanten. Daarnaast komen klanten ook regelmatig via Google bij mij terecht.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Ik vind het het leukst om het idee van mijn klant om te zetten naar een echt product. Dit kan een ontwerp voor een stickers zijn, maar ook een maatwerk speelkubus of een toffe strijkapplicatie.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ik vind Social media erg leuk maar dat zichtbaar zijn vind ik wel een dingetje. Ik ben veel aanwezig en reageer ook bij anderen, maar zelf plaatsen lukt niet. Ik heb geen leuke foto. of weet gewoon niet wat te delen…

Wat zou je graag nog met Made by Bir! willen bereiken?

Ik zou graag een mooi atelier willen met ruimte voor mijn machines en materialen. Nu staat alles verspreid over de 3 verdiepingen in huis en dat werkt niet echt prettig. Mijn huisgenoten zijn er ook niet altijd even blij mee…
Daarnaast zou ik heel graag meer echt zelf ontwerpen. De plaatjes voor de stickers zelf tekenen bijvoorbeeld, nu koop ik afbeeldingen met licentie.
En een mooie overzichtelijke site staat ook op mijn wensenlijst.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Wees niet te bang om te investeren. In materialen, machines of jezelf. Ik heb al een paar keer flink mijn neus gestoten maar weet daardoor wel steeds beter wat ik wil en wat ik kan. Durf te gaan voor je droom, vooral als anderen je vertellen dat je het niet moet doen. En als laatste: Geef niet op als het even tegenzit.

 

BEHIND THE SHOP: NIETMEERDUIMEN.NL

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Nietmeerduimen.nl

 

Petra Roest (44) is de eigenaresse van de webshop Nietmeerduimen.nl. 2 jaar geleden is haar webshop Nietmeerduimen.nl (www.Nietmeerduimen.nl) live gegaan. 

 

Waarom ben je Nietmeerduimen.nl gestart?

De ‘stoppen met duimen’ hoesjes die ik verkoop zijn uit een pure noodzaak ontstaan. Onze dochter, Imen, had na haar geboorte een enorme zuigbehoefte. We zijn toen begonnen met een speentje, maar dat vond ze helaas helemaal niets. Kort na haar geboorte heeft ze haar duim gevonden en het heeft 6 lange jaren geduurd voordat we de gewoonte konden doorbreken. Mijn man en ik hebben werkelijk alles geprobeerd; intapen, vieze nagellak, tabasco, omkopen, smeken…niets hielp! Totdat ik, toen ze 6 jaar was, uit pure wanhoop achter de naaimachine ben gaan zitten om een duimhoesje te maken. Na ongeveer 3 weken merkten we dat de duimbehoefte overdag weg was en ruim een week later wilde ze hem ‘s nachts ook niet meer om. Haar duimpje was weer veranderd in een mooie gezonde duim.
‘Wat voor Imen werkt, kan ook voor andere kindjes werken’, dacht ik en zo is nietmeerduimen.nl ontstaan. Inmiddels heb ik al heel veel blije berichten mogen ontvangen dat kindjes gestopt zijn met duimen dankzij mijn duimhoesjes.

Wat verkoopt Nietmeerduimen.nl?

Mijn duimhoesjes zijn voor kinderen die willen stoppen met duimen, maar nog een beetje hulp nodig hebben tijdens de moeilijke momentjes zoals bv. ‘s nachts. Een duimhoesje is in feite een van stof gemaakte duimbeschermer. Hij gaat als een handschoen over de duim heen en is stevig om de pols vastgezet met plastic drukknopen. De duimhoesjes zijn beschikbaar in 5 verschillende maten: extra-small, small, medium, large en extra-large. Bij je bestelling vragen we je de duim op te meten om de maat van het hoesje te bepalen. Ze passen zowel om de rechterhand als om de linkerhand.

Omdat er ook veel kinderen op vingers zuigen heb ik ook een hoesje ontwikkeld om het zuigen op vingers tegen te gaan. Ook kunnen de hoesjes geheel op maat gemaakt worden. Zo heb ik een combinatie gemaakt van een duim- en een vingerhoesje voor kinderen die zowel op duim als vingers zuigen.

Naast de duimhoesjes bied ik verschillende beloningskaarten aan om kindjes op een positieve manier te stimuleren het duimhoesje om te houden en door te zetten om deze gewoonte te doorbreken.

Als je kind gestopt is met duimen, dan moet dit natuurlijk beloond worden. Wij sturen een gratis ‘Gestopt met duimen’ diploma op om de kindjes en hun ouders te feliciteren met het behaalde resultaat.

 

Wat maakt Nietmeerduimen.nl uniek?

Mijn kindvriendelijke duimhoesjes zijn gemaakt van 100% katoen en kunnen gemakkelijk en veilig gewassen worden. Het duimhoesje is zo ontworpen dat het niet de gehele hand omvat. Voordeel hiervan is dat je kind gewoon door kan gaan met de dagelijkse bezigheden, zoals schrijven, tekenen of knutselen. Ze zijn beschikbaar in verschillende vrolijke en speelse designs. Mijn eigen kinderen hebben de hoesjes uitgekozen en deze vallen dus zeker in de smaak bij kinderen. Omdat de hoesjes van stof gemaakt zijn, zijn ze wat vriendelijker voor de kinderhandjes dan bijvoorbeeld de duimbeschermers die van plastic gemaakt zijn.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Nietmeerduimen.nl?

Ik heb er nog een fulltime baan bij de overheid naast. Uiteraard hoop ik dat ik deze kan afbouwen naar mate de webshop meer bekendheid en bestellingen krijgt.

 

Op welk platform draait Nietmeerduimen.nl?

WordPress met plugin Woocommerce.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Nietmeerduimen.nl op Instagram en nietmeerduimen.nl op Facebook. Ik krijg denk ik wel veel klanten via social media, maar misschien nog wel meer via mond tot mond reclame. Ook tandartsen en logopedisten laten weten blij te zijn met mijn duimhoesjes en bevelen ze hun patiënten graag aan.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Ik geniet het meeste van het contact met de klant. Mijn klant heeft een probleem, namelijk een duimend kind. Als je hier een oplossing voor biedt en het blijkt ook daadwerkelijk te werken dan schreeuwen ouders het van de daken zo blij dat ze zijn. En dit zijn uiteraard de berichten die ik het leukste vind en waarom ik deze webshop begonnen ben. Op naar een duimvrij 2020!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ik vind het moeilijk om continu aanwezig te zijn op Social Media. Ik moet dit in 2020 meer gestructureerd en met meer handige apps aan gaan pakken.

 

Wat zou je graag nog met Nietmeerduimen.nl willen bereiken?

Ik ben op dit moment de website flink aan het verbeteren op gebruiksvriendelijkheid. Ik hoop in de komende jaren mijn stijgende lijn in bestellingen vol te kunnen houden en uiteindelijk de hoesjes ook in het buitenland te gaan verkopen. 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Neem een hele hoop doorzettingsvermogen mee, want dat ga je nodig hebben.