BEHIND THE SHOP: SHE CLOTHES

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan She clothes

 

Valerie Toonen (36) woont samen met haar zoon (16), de liefde van haar leven, en hun franse bulldog Brose. In 2013 is zij haar webshop She clothes (www.sheclothes.nl) gestart.

Waarom ben je She clothes gestart?

De webshop is gestart als een verlengstuk van mijn kleding winkel om meer service te bieden en tevens ook te fungeren als digitale etalage.

 

Wat verkoopt She clothes?

Trendy betaalbare dameskleding en accessoires.

Wat maakt She clothes uniek?

We helpen dames met het combineren van outfits een geven extra stylingtips voor ieder figuurtype.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast She clothes?

Nee, de winkel en webshop en alles wat daarbij komt kijken zijn mijn werkzaamheden. Meer dan genoeg als je het mij vraagt 🙂

Op welk platform draait She clothes?

Ik gebruik Woo commerce

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, we zijn voornamelijk actief op Instagram en facebook. In de winkel ontvangen we veel klanten die aangeven dat ze een item op insta of Facebook hebben gezien of komen met een screenshot waarmee ze naar een product vragen. Ook krijgen we vele dm s of er nog een maat beschikbaar is en of we deze kunnen reserveren.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het inspireren doormiddel van verschillende looks te laten zien. Hoe fijn is het om het maximale uit een kleding stuk te halen!? Zo zonde als een kleding stuk altijd op dezelfde manier wordt gecombineerd. Ik wil vrouwen inspireren en zich goed laten voelen doormiddel van het dragen van een outfit die perfect bij je past. Mooi zoals je bent!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Vindbaarheid en naamsbekendheid, dat vind ik een lastige uitdaging. Om te groeien is het belangrijk om ook buiten roermond naamsbekendheid te krijgen.

 

Wat zou je graag nog met She clothes willen bereiken?

Meer video content en het stukje styling uitbreiden. Het klant contact persoonlijker maken, want er zijn zoveel dames die hier moeite mee hebben en wij zouden met liefde en passie willen helpen & kunnen helpen.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Weet waar je aan begint hahaha, onderschat het niet en wees bereid om te blijven leren. Zorg voor voldoende basis kennis van analytics, seo. Als ik het over zou kunnen doen zou ik een hele andere volgorde hebben gekozen, maar door de liefde voor mijn vak zal ik mijn doel bereiken.

 

BEHIND THE SHOP: BUSINESS MOMS

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Business Moms

 

Marijke Abdoella (37) is de moeder van 3 kinderen. Zij woont samen met haar partner en kinderen in Breda. Eind 2019 is zij begonnen met haar webshop Business Moms (www.business-moms.com).

Waarom ben je Business Moms gestart?

Ik wilde graag merchandise gaan verkopen en dan is het wel zo handig om ook een webshop te hebben.
In eerste instantie had ik alleen een website en daar zit nu dus ook mijn webshop aan gekoppeld.

 

Wat verkoopt Business Moms?

Tot nu toe verkoop ik alleen shirtjes voor vrouwen en hun gezin en tassen.
Voorheen verkocht ik ook het Business Moms Magazine en organiseerde ik evenementen waarvoor ze kaartjes in de webshop konden kopen.
Helaas liep het magazine niet zoals ik gehoopt had en i.v.m. het Coronavirus heb ik al mijn evenementen moeten cancelen.
Ik heb nog genoeg ideetjes voor andere producten en voor de webshop zelf, daar wil ik de komende tijd verder aan gaan werken.

Wat maakt Business Momsuniek?

Mijn producten zijn echt gericht op moeders met een onderneming.
Ik zou zo gauw ook niet weten of er andere webshops zijn die dezelfde soort producten als de mijne verkopen, zover ik weet niet.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Business Moms?

Jazeker, ik beheer een Facebookgroep, genaamd Business Moms, met bijna 2.000 leden.
Mijn onderneming is namelijk door deze groep ontstaan.
De groep is bedoeld voor moeders met een onderneming en moeders die graag voor zichzelf willen beginnen.
Hier kunnen ze om tips en advies vragen, samenwerkingen aan gaan, hun ondernemingen promoten enzovoorts.

 

Daarnaast organiseer ik evenementen voor en door Business Moms.
Afgelopen December heb ik een WinterFair georganiseerd waar moeders met hun onderneming aan mee konden doen. Ze konden een tafel huren om hun producten en/of diensten aan te verkopen en verlenen, entertainment verzorgen enzovoorts. Daarnaast zou ik beginnen met networkevents maar door het Coronavirus is dit voor nu even uitgesteld.

Ook werk ik nog 32 uur in de week bij Bosch als Line Leader.
Daar stuur ik mensen met een beperking aan.
Ik leg ze uit en doe voor wat ze moeten doen, ik zorg ervoor dat ze op tijd nieuwe spullen hebben en dat we op tijd een nieuwe order hebben.
We werken met targets dus ik moet er ook voor zorgen dat de order redelijk op tijd af is.

 

Op welk platform draait Business Moms?

Ik gebruik WordPress. Ik heb zelf geen kaas gegeten van WordPress, snapte er niks van en werd er alleen maar chaggerijnig van haha! Vandaar dat ik hem uiteindelijk door Dace Media heb laten maken. Ben nu super trots op mijn website en webshop!

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik gebruik voornamelijk Facebook en Instagram. Tot nu toe heb ik de meeste klanten via Facebook maar het aantal mag zeker wel hoger.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ik mijn eigen ideeën en ontwerpen kan maken en verkopen, dat mensen interesse hebben in mijn producten.
Als er dan weer een bestelling binnen komt ben ik super blij en trots!

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Meer gezien worden en meer klanten werven.

Dat is toch best lastig aangezien er veel webshops zijn.

Daarbij heb ik natuurlijk ook nog niet zoveel keuze qua producten, het zijn op dit

moment alleen tassen en shirtjes.

 

Wat zou je graag nog metBusiness Momswillen bereiken?

* Meer keuze qua producten
* Meer klanten werven dus meer gezien worden

* Na het Coronavirus echte productfoto’s maken i.p.v. mock ups gebruiken

* Mijn online magazine weer kunnen oppakken en dat het goed verkocht word.

En hopelijk kunnen er weer gauw evenementen aan toegevoegd worden!

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Wees uniek, wees geen copycat en geloof in jouw producten en/of diensten.
Als jij uitstraalt dat je in jouw producten en/of diensten gelooft dan maakt het niet uit wat het kost, de juiste klanten weten je wel te vinden!

 

BEHIND THE SHOP: MOEDER & IK

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Moeder & Ik

 

Joyce (31) is moeder van een zoon (3), en ze woont samen met haar man en kind in Lelystad. Sinds 1 juli 2019 is haar webshop Moeder & Ik (www.moederenik.nl) officieel een bedrijf geworden.

Waarom ben je Moeder & Ik gestart?

Ik begon met handgemaakte haarbandjes voor moeder dochter en opeens werd de vraag groter en meer! Het liep storm dus ik breidde uit naar jurkjes. Dit kocht ik dan in via groothandels, en met heel veel succes!

 

Wat verkoopt Moeder & Ik?

Ik verkoop voornamelijk moeder dochter kleding maar in afgelopen tijd ben ik gaan uitbreiden in bijv. tik tok kleding en meisjeskleding! Ik kijk en onderzoek wat de trend is en veel vraag naar is!

Wat maakt Moeder & Ikuniek?

Ik ben in korte zoveel gegroeid op zowel social media als op internet dat ik vaak al bovenaan sta met zoektermen! Ik ben dus goed vindbaar en daar heb ik hard voor gewerkt! Dat vind ik zelf heel uniek!

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Moeder & Ik?

Naast mijn webshop werk ik ook nog 24 uur pw als productfotograaf bij een grote winkel/webwinkel in Amsterdam!

Op welk platform draaitMoeder & Ik?

Ik gebruik wordpress en woocommerce! Super makkelijk in gebruik en de plugins doen het meeste werk!

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik maak veel gebruik van Facebook waar ik in korte tijd al meer dan 2500 volgers heb. Instagram loopt niet storm! Sinds kort ook begonnen met pinterest en heb een eigen bedrijfsaccount op marktplaats waar ik ook veel klanten heb! Ik maak ook veel gebruik van SEO en google business!

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De reacties van klanten en sociale contacten! Heb veel moeders kunnen helpen aan leuke twinning setjes en zelfs papa’s die iets willen doen voor de moeder!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Voornamelijk de groei op Instagram loopt niet storm. Iedereen zweert erbij dat Instagram de

sleutel is maar hier blijven ze juist weg!

 

Wat zou je graag nog metMoeder & Ikwillen bereiken?

Ik zou wel graag een eigen lijn willen beginnen met de leukste twinning setjes! Omdat ik veel bij groothandel bestel zie ik mijn concurrenten ook met exact dezelfde kleding! Dat maakt het altijd heel moeilijk.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Volg je hart, laat nooit iemand nee zeggen of je plannen demotiveren! Maar kijk juist wel naar je plan en wat jou onderscheidt dan de rest! Er zijn nou eenmaal veel concurrenten op de markt!

BEHIND THE SHOP: DOOR DAANTJE

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan door Daantje

 

Daniëlle (31) woont samen met haar man en twee kinderen aan het randje van Den Haag. In privé wordt zij vooral Daan genoemd, maar omdat haar webshop zich vooral richt op kinderproducten, vond zij Daantje erg toepasselijk. Op 29 februari is haar webshop door Daantje (www.doordaantje.nl) live gegaan.

Waarom ben je door Daantje gestart?

Naast de webshop werk ik een paar dagen per week als dialyseverpleegkundige in een groot ziekenhuis in Den Haag. Daar ben ik vooral voor andere bezig. Ik vind het superleuk aan het hebben van een webshop is dat het echt allemaal van mij is en alles zelf moet en kan beslissen. Ik merk dat ik hierdoor ook heel veel over mezelf geleerd heb! Een heel leerzaam proces waar ik doorheen gegaan ben de afgelopen periode!

Wat verkoopt door Daantje?

Persoonlijke cadeautjes, bedrukte kinderkleding en stickers. Met name de stickers wil ik nog verder uit gaan breiden. Nu staan er alleen stickers om het welbekende Ikea Duktig keukentje te pimpen.

De cadeautjes bestaan uit bijvoorbeeld tassen, bedrukte vlaggenlijnen met naam, kartonnen koffertjes met naam.

 

Wat maakt door Daantjeuniek?

Er zijn veel vergelijkbare webshop, ik merk dat het moeilijk is om echt onderscheidend te zijn. Ik probeer daar wel zoveel mogelijk mijn best voor te doen. Ik kijk daarom ook eigenlijk niet bij collega webshops.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast door Daantje?

Ik werk als dialyseverpleegkundige ik een groot ziekenhuis in Den Haag, gemiddeld 3 dagen per week. Omdat ik veel in de middag en avond werk en regelmatig in het weekend, heb ik doordeweeks veel tijd om aan de webshop te werken als mijn kids op school zitten.

 

Op welk platform draait door Daantje?

Ik gebruik Mijnwebwinkel. Dat bevalt me heel goed, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Toen ik eraan dacht mijn hobby uit te breiden tot een webshop kwam ik volgens mij via google bij Mijnwebwinkel terecht. Ik maakte een gratis account aan begon met de eerste ontwerpen. Als ik nu kijk naar screenshots van 6 maanden geleden en zie hoe mijn shop er nu uitziet is er heel veel veranderd!

Bereik je veel klanten via Social media?

Facebook, Instagram en Pinterest. Hoewel ik pas las dat Pinterest geen social media is. De meeste energie stop ik in Instagram. Een paar maanden voordat ik de shop opende ben ik daar actief in gaan investeren, ook door online trainingen te volgen. Mijn Instagram staat doorgelinkt naar Facebook, verder ben ik niet erg actief op Facebook en heb ik daar ook niet veel volgers. De reden daarvoor is vooral om ik vond dat ik teveel met social media bezig was.Veel van mijn klanten vinden mij via Instagram. Pinterest ben ik eigenlijk nog een beetje aan het ontdekken. Hier heb ik pas ook een online cursus voor gevolgd. Komende tijd wil ik nog veel Pins gaan plaatsen

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat het echt helemaal mijn ding is en aan niemand verantwoording hoef af te leggen. Natuurlijk is de klant koning, maar als ik iets niet wil of kan doen beslis ik dat zelf. Zeker omdat ik er niet afhankelijk van ben omdat ik er nog een baan naast heb.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Goede teksten schrijven bij mijn producten vind ik echt wel een vak apart. Ik vind het moeilijk dat de teksten echt zo aanspreken dat er een ‘call to action’ in zit.

 

Wat zou je graag nog met door Daantjewillen bereiken?

Mijn belangrijkste doel is op dit moment meer bezoekers naar mijn webshop krijgen, en dus een hogere conversie. Mijn grootste wens is dat ik het met heel veel plezier blijf doen en er mijn energie uit blijf halen. Het zou het super leuk vinden als er een flinke groep mensen is die mijn webshop kent, en als bijvoorbeeld een cadeautje nodig hebben denken: even bij ‘door Daantje’ kijken.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Laat je niet afremmen als iemand anders niet enthousiast is over een idee, en jijzelf wel heel erg bent! Je kunt van een ander niet hetzelfde enthousiasme verwachten. Als jij geloofd in een idee, ga er dan voor!

Zelf kon ik er in het begin erg mee zitten, als iemand bijvoorbeeld niet zo leuk op mijn plannen reageerde. Inmiddels kan ik dat heel gemakkelijk naast mij neerleggen. Genoeg anderen vinden het wel leuk

 

BEHIND THE SHOP: ROWLYN KIDS

Daphne (31) woont samen met haar partner en twee kinderen in Den Bosch. Op 1 juni 2016 is zij haar webshop Rowlyn Kids (www.rowlyn.nl) gestart

Waarom ben je Rowlyn Kids gestart?

Ik ben altijd al creatief geweest en leerde als kind van mijn moeder de naaimachine te gebruiken. Ik had zin in een nieuwe uitdaging en ging aan de slag om wat dingen te proberen. Al snel stapte ik over op het maken van voornamelijk baby- en kinderkleding en verkocht deze via marktjes en mond-op-mond reclame. Omdat de vraag groter werd besloot ik een webshop te openen, met succes!

 

Wat verkoopt Rowlyn Kids?

De collectie bestaat uit een NewBorn collectie en een gewone kledingcollectie voor baby’s en kinderen van maat 50/56 tot en met maat 104. Ik probeer minimaal elk half jaar een nieuwe collectie uit te brengen. Alle kleding is handgemaakt. Daarnaast kun je ook leuke (kraam)cadeautjes vinden zoals mijlpaalblokken, geboortetorens en knuffels. Na mijn verlof zal er weer een uitbreiding komen in het assortiment.

Wat maakt Rowlyn Kids uniek?

Ik heb een eigen stijl welke terug te zien is in de collecties. De NewBorn collectie ‘Botanic Dreams’ is echt uniek met de speciale knoopslaapzakken en fijne printjes, mega trots op! Daarnaast vind ik goede service en persoonlijk contact heel belangrijk.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Rowlyn Kids?

Ik ben vakdocent muziek in het primair onderwijs en heb tot nu toe altijd 2 a 3 dagen voor de klas gestaan. Ofja, klassen, want dit jaar had ik er 13! Nu ben ik met zwangerschapsverlof en is het even afwachten wat ik hierna ga doen. Het liefst ga ik fulltime aan de slag voor de webshop!

 

Op welk platform draait Rowlyn Kids?

De webshop draait op het platform Mijnwebwinkel

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Social Media is een van de belangrijkste kanalen voor Rowlyn Kids om klanten te bereiken. Ik ben actief op Facebook en Instagram. Zeker via Instagram bereik ik veel potentiële klanten en heb ik leuke contacten opgedaan. Ik zou me graag ook nog eens wagen aan Pinterest, al weet ik nog niet precies hoe dat goed werkt.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Naast het feit dat ik mijn eigen werktijd kan indelen en dus werk en opvoeding kan combineren vind ik het gevoel van voldoening heel leuk. Het is keihard werken, je moet zoveel weten en doen! Het is niet alleen achter de naaimachine zitten en stof omtoveren tot kledingstukken maar ook marketing, contacten onderhouden, ontwerpen, administratie, je eigen aangiftes doen enz. Na een dag hard werken heb ik altijd een voldaan gevoel waardoor ik de volgende dag weer meteen aan de bak wil. Als je dan ook nog reacties en feedback krijgt van blije klanten dan is het plaatje compleet.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ik vind het moeilijk blijven om kopende klanten te bereiken, dit is toch echt een uitdaging waar je veelvoor moet doen. Ondernemen blijft onzeker, je weet nooit echt zeker wat je inkomsten gaan zijn maardie rekeningen moeten wel gewoon betaald worden! Dat is denk ik ook een van de redenen dat ik tot nu toe ook in loondienst ben blijven werken, voor dat stukje zekerheid.

 

Wat zou je graag nog met Rowlyn Kids willen bereiken?

Ik zou heel graag aan het eind van dit jaar mijn volledige inkomen willen halen uit de webshop. Na mijn verlof dus flink aan de bak om de webshop optimaal vindbaar te maken en een strategie bedenken om mijn doelen te behalen. De ultieme droom is om uiteindelijk een eigen stenen winkel te kunnen openen!    

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Lees je goed in, doe marktonderzoek en weet wat je wilt! Voordat ik me inschreef bij de Kamer van Koophandel heb ik echt onderzoek gedaan naar hoe het werkt, wat je moet doen en wat je moet weten om een webshop te beginnen. Ik zie stiekem vaak mensen langskomen op social media die ‘even een winkeltje openen’ maar geen idee hebben wat er allemaal bij komt kijken en wat de kosten daarvan zijn met als gevolg dat ze vrij snel weer stoppen. Zo zonde! Ondernemen kost tijd en investering, maar vooral ook hart en ziel! Wees niet bang om hulp te vragen van anderen, er zijn genoeg ondernemers die de meerwaarde zien van samenwerken en elkaar helpen en dat is fantastisch!

 

 

BEHIND THE SHOP: LADYPLEASURE

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Deze week een hele andere behind the shop, ik vertel je namelijk meer over de webshop die ik zelf gestart ben: Lady Pleasure

 

 

Wat is de reden dat je gestart bent met jouw webshop?

Afgelopen maart, ben ik Lady Pleasure begonnen (www.ladypleasure.nl) Lady Pleasure is ontstaan uit een uit de hand gelopen grapje. Toen het onderwerp eens ter sprake kwam, haalde ik wat statistieken uit de kast waarna mijn man voor de grap zei waarom gaan we dat dan niet doen. Ik heb altijd al eens gezegd dat ik ooit nog wel eens weer een webshop zou beginnen, maar ik ben niet iemand die naar een onderwerp of product op zoek gaat. Ik ben namelijk van mening dat iets in eens bij je te binnen moet schieten en je het dan moet gaan doen. Dus dat gebeurde in dit geval ook, dezelfde dag had ik nog een groothandel gevonden en de dag er na een naam.

Welk platform gebruik jij voor je webshop? (Magento, Shopify, Mijnwebwinkel etc)

Ik heb de webshop gebouwd in WordPress met woocommerce. Het idee was namelijk dat we niet zo veel geld hierin zouden investeren en dat het dan wel makkelijk was dat ik het gewoon zelf zou bouwen.

Maak je gebruik van Social media, zo ja welke? En ontvang je via deze kanalen veel klanten?

Met Lady Pleasure zitten we op Facebook en Instagram. Of daar al veel klanten vandaan komen? Ja en nee. We zijn natuurlijk nog aan het opstarten, dus het is veelal naamsbekendheid opbouwen.

Wat verkoop je op je webshop?

Seks speeltjes voor vrouwen, diverse drogisterij artikelen zoals glijmiddel en massage olie en spannende setjes.

 

Wat maakt jouw webshop uniek?

Ik roep altijd naar mijn klanten dat je concept goed moet zijn om jezelf in de markt te kunnen zetten. Dus gewoon alles aanbieden en hetzelfde doen als de rest wou ik niet. Dus ik besloot mezelf als doelgroep te zien. Een normale vrouw die op zoek is naar wat leuks, maar niet in aanraking wilt komen met heftige zaken (en geloof me die zijn er). Dus het assortiment is gefilterd op die waarden. De hele webshop is dus clean en modern en ik probeer door middel van te bloggen veel informatie te geven.

Wat vind je het aller leukste aan het hebben van een webshop?

De melding dat er een bestelling binnen is. Haha, nee niet alleen dat. Juist omdat dit zo’n hele andere type webshop is, is het een uitdaging hoe ga je deze in de markt zetten. Je mag namelijk niet adverteren op Facebook en Instagram, Pinterest houdt niet van adult content en de concurrentie domineert al Google ads. Dus deze hele webshop is een soort testcase, om te kijken wat je dan wel kunt doen.

Welk onderdeel van jouw webshop vind je moeilijk of is een uitdaging?

Omdat dit een lastiger onderwerp is, is het wel moeilijk om de webshop in de markt te zetten. Hoe ga je communiceren en hoe bereik je die mensen?

 

Wat zou je graag nog willen verbeteren aan je webshop en/of wat zijn je toekomst plannen/doelen/wensen?

Ik heb hele grote plannen (zou ook raar zijn als ik die niet zou hebben). Stap 1 is een team opbouwen en alles goed in de markt te zetten. Daarnaast wil ik op een gegeven moment ook een eigen lijn opzetten, zodat alles vrouwvriendelijk is. Er zijn nu namelijk nog altijd artikelen met een verpakking die overduidelijk door een hitsige man ontworpen is.

Wat voor tip zou jij mee willen geven aan iemand die ook een webshop zou willen beginnen?

Heb je een goed idee en word je er blij van? Doe het dan gewoon, maar zorg er wel voor dat je weet wat je doet. Doe onderzoek, kijk wat de concurrentie doet en zoek de gaten die je kunt opvullen.  O ja en wees niet bang om te investeren. Het helpt echt, maar geduld is ook een schone zaak.

BEHIND THE SHOP: BINNENPRET

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan BinnenPret

 

Eef Bruisten (34) woont samen met haar vriend Dirk. Samen hebben zijn een zoontje van 4, en een eigenwijze teckel. Dit jaar bestaat bedrijf alweer 10 jaar. De website BinnenPret (www.binnen-pret.nl) is ondertussen alweer website nummer 3.

Waarom ben je BinnenPret gestart?

In 2009 heb ik een auto ongeluk gehad, met een lang revalidatie traject als gevolg. Maar thuis stil zitten is niet aan mij besteed. Daarom ben ik in 2010 gestart met BinnenPret. Sneller dan de planning, maar ik ben er van overtuigd dat ik anders toch ooit voor mezelf zou zijn begonnen.

Wat verkoopt BinnenPret?

Bij BinnenPret vind je alles voor in en om de babykamer. Dekentjes, wikkeldoeken, aankleedkussenhoezen en matchende commodemandjes. Maar ook boxkleden en badcapes kun je hier vinden. Alles is 100% eigen ontwerp en handgemaakt.

Wat maakt BinnenPret uniek?

Bij BinnenPret kun je de babyuitzet zelf ontwerpen. Al onze artikelen zijn geheel naar eigen wens samen te stellen. Je start met het kiezen uit een aantal basisstoffen in verschillende kleuren. Deze kun je weer combineren met leuke trendy prints. Daarna maak ik het met heel veel liefde voor je!

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast BinnenPret?

Nee, BinnenPret is mijn (meer dan) fulltime baan.

 

Op welk platform draait BinnenPret?

Deze website is in WordPress gemaakt met bijbehorende webshop in Woocommerce.

 

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik vind het altijd erg lastig te pijlen waar klanten precies vandaan komen. Uiteraard ben ik actief op FB en Insta. Op Facebook heb ik heel veel trouwe volgers. Instagram begint steeds populairder te worden merk ik. Ook via Pinterest word ik veel gevonden.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het allerleukste vind ik het mama’s to be te helpen bij het creëren van mooie producten voor op hun babykamer. Dit geeft de babykamer net dat beetje extra. Het eerste eigen plekje van je baby.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het hele gebeuren achter de schermen van de webshop vind ik het aller moeilijkste. Van het technische gedeelte heb minder verstand. Vaak kosten kleine aanpassingen mij erg veel tijd.

Wat zou je graag nog met BinnenPret willen bereiken?

Ik ben trots op wat ik de afgelopen jaren heb bereikt, maar natuurlijk zou ik nog willen groeien. De naamsbekendheid van BinnenPret als merk vergroten en uitbouwen.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Durf risico te nemen en te investeren. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar vaak is dit het wel waard. Gebruik daarbij de kennis en ervaring van professionals. Je kunt gewoon niet alles in je eentje. Je hebt gewoonweg niet overal verstand van.

 

BEHIND THE SHOP: BYSTUDIO-STEEF

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Bystudio-Steef

 

Stefanie (32) is een vrolijke chaoot en een altijd bezige bij. In 2018 is haar webshop Bystudio-Steef (www.bystudio-steef.nl) live gegaan.

Waarom ben je Bystudio-Steef gestart?

Al jaren riep ik met kerst, wat zou het toch leuk zijn he om dan mijn zelf ontworpen kerstkaarten te versturen. Na een paar jaar moest mijn vriend het zat zijn 😉 Na onze vakantie kreeg ik een schop onder mijn kont en was het tijd om eindelijk die toffe kerstkaarten te ontwerpen. Dat is dus 3 jaar geleden.

Ik werkte als vormgever bij een bedrijf en hoewel ik dat onwijs leuk vond om te doen miste ik het, om als ontwerper, dingen te maken die ik zélf leuk vond. Na de kerstkaarten kreeg ik de smaak te pakken en stroomde mijn hoofd over met ideeën. De eerste collectie kaarten was een feit. Vrienden, Familie en collega’s kochten massaal die toffe kaartjes. En er werd steeds vaker gevraagd waar ik het verkocht, hoe ik het verkocht, en of ik nog meer van die gezellige producten had. Tijd dus voor een webshop. Want zoals veel vrienden dat zeiden dat kun jij toch makkelijk zelf maken 😉

Wat verkoopt Bystudio-Steef?

Kaarten, Posters en geluksmomentjes

 

Wat maakt Bystudio-Steefuniek?

Het kleurgebruik en meegaan in de interieur en modetrends qua prints en style. Dit heb ik te danken aan mijn ervaring als print ontwerper in de modebranche.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Bystudio-Steef?

Naast vormgever, ben ik ook fotograaf. Voorheen werkte ik 4 dagen als vormgever voor een bedrijf. In mijn overige tijd fotografeerde ik zoveel mogelijk, en alle foto’s werden ‘s avonds uitgezocht en naar de klanten doorgestuurd. Het vormgeven voor Bystudio-Steef stond toen echt op de laatste plaats. Ik werd er wel heel gelukkig van, maar de tijd was er simpelweg niet.

Vorig jaar was mijn eerste fulltime jaar als ZZP-er. Volledig als Fotograaf & Vormgever aan het werk, en mijn eigen tijd in kunnen delen. Mensen zeggen wel eens ” wat je liefde geeft groeit”. 🌸En dat is waar! Zonder de liefde en tijd die ik er de afgelopen periode in heb gestoken had mijn bedrijf nooit zoveel in korte tijd kunnen groeien.

Op welk platform draait Bystudio-Steef?

Ik maak gebruik van mijnwebwinkel

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik maak gebruik van Facebook en instagram, en sinds kort ook Pinterest. Via instagram ontvang ik de meeste klanten. Ik heb toch het idee dat dat een soort pinterest 2.0 is. En mensen contstant op zoek zijn naar originele nieuwe ideetjes.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De creativiteit die ik kwijt kan in het ontwerpen van alle producten. En de enthousiaste reacties van alle klanten op de collectie. Nog steeds kan ik verbaasd zijn dat mensen mij weten te vinden voor die toffe kaartjes!

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het marketing gedeelte blijf ik een lastig verhaal vinden. Nu ik meer tijd heb om in de de

webshop te stoppen merk ik wel dat er meer een verhaal komt in mijn content op social

media en mijn webshop en collectie meer 1 verhaal zijn. Maar toch blijf ik het lastig

vinden om de mensen op social media te bereiken en met regelmaat iets te plaatsen met

een gezellige bijpassende tekst.

Wat zou je graag nog metBystudio-Steefwillen bereiken?

De vindbaarheid van de webshop zou ik willen verbeteren. Ik zou verschillende blogs willen gaan schrijven en daarnaast wil ik een plan voor een nieuwsbrief op gaan zetten. Mijn doel voor dit jaar is om met de webshop een goede basis te creëren voor mijn onderneming.  Zodat er ook in rustigere seizoenen als fotograaf genoeg werk te doen is.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Het hebben van een webshop is heel veel werk. Het is niet zoals mijn vrienden zeiden, dat doe je toch even.  Er komt veel bij kijken en ook heel veel verschillende taken. Lees je van te voren goed in en dan is het gewoon start. Gaandeweg leer je.

 

BEHIND THE SHOP: POULEYNTJES-FREUBELWERELD

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Pouleyntjes-freubelwereld

Natasja (28) woont met haar man in Zoetermeer. Sinds een jaar heeft zijn samen met haar moeder de webshop Pouleyntjes-freubelwereld (www.pouleyntjes-freubelwereld.nl).

 

Waarom ben je Pouleyntjes-freubelwereld gestart?

Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Ik heb een aantal jaar geleden leren haken van mijn moeder. En sindsdien zijn we samen zoveel knuffels en babyspeelgoed gaan maken, dat we een hele voorraad hadden gemaakt. Op een gegeven moment zijn we al onze creaties ook gaan verkopen. Sinds vorig jaar was er ook vraag naar artikelen zodat dat de mensen zelf aan de slag konden gaan. Dan moet je denken aan haaknaalden, katoen, bijtringen, kralen en noem maar op.
We verkopen nu naast onze eindproducten ook artikelen om zelf creatief aan de slag te gaan.

Wat verkoopt Pouleyntjes-freubelwereld?

Wij verkopen handgemaakte artikelen voornamelijk allemaal voor de baby, zoals knuffels, bijtringen, speenkoorden. Maar ook maken we handgemaakte kaarten.

Omdat er vraag was naar artikelen om zelf creatief aan de slag te gaan. Verkopen wij ook haaknaalden, katoen, houten/siliconen bijtringen, houten/siliconen kralen, rammelkralen en nog meer.

Wat maakt Pouleyntjes-freubelwerelduniek?

Al onze producten die wij maken zijn uniek, omdat ze handgemaakt zijn.
We proberen ons ook te onderscheiden omdat we producten proberen in te kopen die andere webshop eigenaren niet verkopen. Maar ook maken we producten en kopen we artikelen in die wij zelf ook zouden gebruiken. We willen het heel erg eigen maken.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Pouleyntjes-freubelwereld?

Ik ben naast mijn webshop ook nog werkzaam in de supermarkt. Waar ik 1ekassamedewerker ben. Daar werk ik parttime, zodat ik de dagen dat ik niet werk me kan focussen op de webshop. En in de avonduren haak ik bestellingen op de bank.

 

Op welk platform draait Pouleyntjes-freubelwereld?

Ik heb mijn webshop gemaakt via strato. En dit bevalt me heel goed.

Bereik je veel klanten via Social media?

We zijn begonnen op facebook met onze producten te verkopen, later ben ik ook Instagram gaan gebruiken. En probeer nu ook Pinterest meer te gebruiken.

Via facebook hebben we al een heleboel bestellingen mogen maken en verzenden. Ik merk wel dat Instagram nu ook meer komt.

Onze kanalen:

https://www.facebook.com/pouleyntjesfreubelwereld/

https://www.instagram.com/pouleyntjes_freubelwereld/

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Wij vinden het belangrijk dat we goed luisteren naar de klanten, wat zij nodig hebben.
Je moet plezier hebben in hetgeen dat je doet. Want zodra je er geen plezier in beleeft is er geen klap meer aan.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het is zo lastig dat er zo weinig uren in een dag zitten. Na een dag werken, plof ik het liefst op de bank. Maar soms moet er na mijn vaste baan ook nog gewerkt worden aan mijn webshop. Maar soms zie ik dit niet eens als werk.
Er gaat zoveel meer tijd zitten in een webshop opzetten en onderhouden, dan je je eigenlijk voor zou stellen.

Wat zou je graag nog met Pouleyntjes-freubelwereldwillen bereiken?

In de toekomst zou ik van Pouleyntjes-freubelwereld mijn vaste baan willen maken. Hoe gaaf zou het zijn om van je hobby je baan te maken.
Ik zou het super tof vinden dat iedereen in Nederland ons kent. En doorgeeft aan vrienden/vriendinnen, bij Pouleyntjes-freubelwereld moet je zijn voor de leukste kraamcadeautjes. Of bij Pouleyntjes-freubelwereld moet je zijn, voor de leukste artikelen om zelf creatief aan de slag te gaan.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Zet eerst een goed plan op voordat je gaat beginnen aan een webshop. Welke doelgroep wil je aanspreken, welke artikelen/producten heb ik nodig. En vergis je niet in hoeveel tijd er in gaat zitten om een webshop op te bouwen.

BEHIND THE SHOP: NOAH & SISI

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Noah & Sisi

 

Karima (32) is de eigenaresse van de webshop Noah & Sisi. In september 2019 is haar webshop Noah & Sisi (www.noahsisi.com) live gegaan.

Waarom ben je Noah & Sisi gestart?

Toen mijn dochtertje geboren werd in augustus 2018 was ik op zoek naar mooie & fijne haaraccessoires die je al vanaf de geboorte kan aan doen. Omdat ze ook heel weinig haar had zocht ik vooral naar haarbandjes met een kleine applicatie in zachte kleuren en niets te groot of opvallend en al zeker niet in flashy kleuren. Ik vond niet meteen wat ik zocht en zo is het idee ontstaan om zelf deze producten aan te bieden. Toen ik mijn idee vertelde aan mijn zoontje die toen 3 jaar was, zei hij: “Ja maar mama ik wil ook strikjes” en zo is het idee ontstaan om voor de jongens ook een collectie uit te werken.

Omdat de webshop geinspireerd is op mijn kinderen heb ik deze naar hen genoemd Noah (Nouh) en Sisi (Asiyah).

Wat verkoopt Noah & Sisi?

Haaraccessoires voor baby meisjes en meisjes en vlinderstrikjes voor jongens.

Wat maakt Noah & Sisiuniek?

Haaraccessoires voor bij elke outfit – Ook voor jongens een aanbod – Persoonlijke klantenservice – Goede kwaliteit/prijsverhouding

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Noah & Sisi?

Nee, mijn webshop is mijn voltijdse job (en passie!).

Op welk platform draait Noah & Sisi?

Shopify and I love it!

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, Facebook, Instagram en Pinterest. Momenteel komen de klanten vooral via Facebook en Instagram. Voor Pinterest is er nog vrij veel werk aan de winkel.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ik mijn eigen tijd kan indelen en niet verbonden ben aan vaste uren. Ik kan bvb zelf mijn kinderen brengen en afhalen van de creche/school, tussen die uren kan ik werken. En wanneer ze in bed liggen kan ik ook nog werken (als ik wil 😊).

 

Ook dat mijn takenpakket zo uitgebreid is , als creatieve generalist had ik het altijd moeilijk om slechts één functie uit te voeren. In het verleden ben ik werkzaam geweest als boekhouder en daarna als fotograaf en hoe graag ik de jobs ook deed, zag ik mezelf nooit levenslang één van deze 2 jobs doen.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Marketing, ik ben van nature geen sales persoon.

 

Wat zou je graag nog met Noah & Sisiwillen bereiken?

Ik zou graag in de toekomst een voltijdse loon uit de webshop willen verdienen. En verder de collecties uitbreiden.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Ga ervoor! Maar onderschat aub niet hoeveel werk er achter een webshop zit.