Mrs e-commerce ...

Behind the shop: Box of details

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Box of details

Crista van der Steege – 27 jaar en mijn webshop/website is www.boxofdetails.nl
In november 2018 heb ik me ingeschreven bij de KvK en op 15 maart 2019 is mijn webshop live gegaan.

Waarom ben je Box of details gestart?

Ergens begin 2018 vroeg één van m’n beste vriendinnen of ik samen met haar een webshop wilde starten. Ik was direct enthousiast en we zaten vol met ideeën. Een tijdje later gaf ze aan toch weer in loondienst te willen, dus heb ik het ook gelaten voor wat het was. De tijd verstreek en toen ik 25 werd dacht ik: als ik het nu niet doe, doe ik het nooit. Ik wilde altijd al ondernemen maar dacht dat ik er niet geschikt voor was. Uiteindelijk overwon ik m’n beperkende gedachten en had ik in no-time een plan. Vroeger struinde ik braderieën af om van mijn zakgeld de mooiste kettingen en oorbellen te kopen. Ik ben altijd al een meisjes-meisje geweest en zie er graag goed en verzorgd uit. Dat ik een sieradenwebshop zou beginnen, lag dus voor de hand. Die vriendin huur ik nu trouwens in voor mijn administratie en als financieel adviseur. Superleuk!

Wat verkoopt Box of details?

Sieraden en accessoires, zoals haarclips, portemonnees en brilkoorden.

Wat maakt Box of details uniek?

Ik doneer 5% van de omzet aan een goed doel. Op dit moment is dat Stichting Isabel.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Box of details?

Ik werk sinds 1 januari 2021 als freelance tekstschrijver. Hiervoor heb ik 32 uur bij een bedrijf gewerkt, maar dat was niet meer te combineren.

Op welk platform draait Box of details?

WordPress/ WooCommerce

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, ik gebruik Facebook en Instagram. Vooral uit mijn bereik op Instagram haal ik veel klanten.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ik alles zelf mag bedenken en bepalen! Dat is tegelijkertijd ook het lastigste. Maar het is zó gaaf om iets te bedenken en uiteindelijk het eindresultaat te zien. En alle lieve en leuke reacties die ik krijg… Ja, dat is ook echt heel gaaf!

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Administratie… Dat vind ik echt vreselijk! Maar daar heb ik dus mijn vriendin voor ingeschakeld.

Wat zou je graag nog met Box of details willen bereiken?

Heb je even? Haha. Ik zou uiteindelijk heel graag een team om me heen creëren. Mijn allergrootste droom is een eigen sieradenlijn ontwerpen. Ik ben nu hard aan het werk om de financiële middelen hiervoor bij elkaar te sparen, want het is een flinke investering. Ook wil ik minimaal 10.000 volgers behalen op Instagram en vette (video) campagnes inzetten. Dat klinkt misschien oppervlakkig, maar ik heb het gevoel dat je dan nog serieuzer genomen wordt als bedrijf.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Onderschat niet hoe veel tijd het kost. Je doet een webshop er niet ‘even bij’. Tenzij je het als een hobby ziet, natuurlijk. Klanten krijg je niet vanzelf. Je moet je verdiepen in fotografie, je website, marketing, sales, het financiële stuk… En je kunt niet alles zelf, dus schakel vooral mensen in die jou kunnen helpen. En het belangrijkste: wil je er echt een succes van maken? Geef dan nooit, maar dan ook echt nooit, op!

meer blog berichten