Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: FASHION KIDS NL

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Vandaag de beurt aan Fashion Kids NL

Wendy (22) is sinds december 2016 officieel eigenaresse van Fashion Kids NL. (www.fashionkidsnl.nl) Naast de webshop is zij ook nog eens gastouder, wat haar geïnspireerd heeft om baby- en kinderkleding te gaan verkopen.

Waarom ben je Fashion Kids NL gestart?

Dat ik een eigen bedrijf wou was allang bekend. Ik ben niet gemaakt voor het werken voor een baas zeg ik wel eens, vind het veel leuker om zelf de touwtjes in handen te hebben en de handen uit de mouwen te steken voor je eigen concept. Ik begon een studie voor het werken met kinderen. Wat ik ook altijd leuk heb gevonden, en nog steeds want naast de webshop ben ik parttime gastouder. Het werken met kinderen bracht mij al snel op het idee om baby- en kinderkleding te gaan laten maken en verkopen.

Wat verkoopt Fashion Kids NL?

Wij verkopen als hoofdproduct baby- en kinderkleding. Daarnaast vind je in onze webshop ook speelgoed, kraamcadeaus, kleding voor ‘moms’ en nog veel meer!

Wat maakt Fashion Kids NL uniek?

Wij verkopen vele handgemaakte merken onder één dak. Kwaliteit staat voorop!

Heb je ook andere werkzaamheden naar Fashion Kids NL?

Ik werk parttime als gastouder. Eerst fulltime, maar door de groei van de webshop nu parttime. Mijn steven is om over twee jaar misschien volledig te kunnen ‘ leven ‘ van Fashion Kids NL.

Op welk platform draait Fashion Kids NL?

Ik gebruik als platform MijnWebWinkel.

Maak je veel gebruik van Social media?

Zeker. Social media is een van onze belangrijkste taken in het verkopen van onze kleding. Op zowel Facebook als Instagram zijn wij zeer actief.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het continu er mee bezig zijn. Ik denk dat er geen kwartier voorbij gaat dat ik ‘ niets ‘ voor de webshop doe.

Welk onderdeel van jouw webshop vind je een uitdaging?

Groeien door middel van SEO. En bereik vergroten op Social media (dit kon het eerste jaar nog véél gemakkelijker).

Wat zou je willen verbeteren aan de webshop en wat zijn je toekomst plannen?

Een optimale SEO en goed vindbaar op Google. Groter worden zodat Fashion Kids NL een fulltime baan kan worden.

Wat voor tip zou jij mee willen geven aan iemand die ook een webshop zou willen beginnen?

Ga door! Helaas is vooral social media qua bereik erg veranderd en is het moeilijk ‘ door te breken ‘. Als je door gaat kom je er! Vooral niet te vroeg de moed verliezen, en uniek wezen!

meer blog berichten