fbpx

Behind the shop: Happinesbox

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Vandaag nemen we een kijkje over de grens bij Happinesbox

 Ines (38) is kapster en heeft haar eigen Kapsalon Haarfijn in Belgie. Sinds april 2018 is zij de webshop Happinesbox (www.happinesbox.eu) gestart.

 

 Waarom ben je Happinesbox gestart?
Ik was voor mijn eigen kapsalon al jaren opzoek naar een haarverzorgingsmerk waar ik volledig kon achter staan. Ik ben zeer begaan met dieren en als rasechte vegetariër wilde ik absoluut en merk vinden dat volledige vrij was van dierenleed. Ook moesten de producten voldoen aan al de eisen die ik heb als kapster, zo moesten mijn professionele haarproducten vrij zijn van siliconen, parabenen en sulfaten en liefst een stuk van het  gamma ook volledig Vegan. Het was een heuse zoektocht. Na uitgebreid alles getest te hebben ben ik dan uitgekomen bij twee merken. Eleven Australia en hip jong trendy betaalbaar Australisch merk en Living Proof een echt top merk dat uitsluitend werkt met het beste van het beste, uit Amerika. Deze twee merken zijn nieuw op de markt maar winnen zeer snel terrein.

Ik wilde ook een platform creëerden waar je als niet kapper snel en efficiënt je gewenste product kon vinden. Daarom hebben we heel veel tijd gestoken in onze slimme assistent. Deze heb ik volledig zelf samengesteld met mijn kennis als kapster. Door te antwoorden op de vragen van de slimme assistent vind je in een no time je gewenste haarproduct.

Wat verkoopt Happinesbox?
Ik verkoop alles wat te maken heeft met haarverzorging van shampoo over conditioner en al de afwerk-en stylingproducten voor elk haartype.

Wat maakt Happinesbox uniek?
Als eerste mijn persoonlijke ervaring dat ik deel met jullie en mijn tips, de slimme assistent is hier een goed voorbeeld van. Het vrij van dierenleed verhaal en dat al de producten die ik online verkoop ook worden gebruikt in mijn kapsalon. Zodat ik weet waarover ik spreek uit de ervaring die ik heb met het gebruiken van alle producten op mijn klanten met verschillende haar soorten.

Als tweede de merken:

Eleven Australia is ontworpen door twee Australische kappers die  heel hard inzetten op betaalbare haarverzorgingsproducten maar zonder enige compromissen te moeten sluiten. Hun slogan is dan ook HAIRCARE DOESN’T NEED TO BE COMPLICATED, IT JUST NEEDS TO WORK. Ze gebruiken heel wat inheemse (Australische) ingrediënten. En hebben al heel war prijzen gewonnen met hun producten. Wat zeer verslavend is aan hun producten is de geur, je waant je echt op een tropisch eiland zittend onder een kokosnootboom.

Living Proof is een echt topmerk. Dit merk heeft onze kappersindustrie toch wel even doen wankelen. Living Proof is totaal anders dan al de andere proffesionele haarproducten die je tot zover kende. Dit omdat het volledige gamma is gemaakt om daadwerkelijk haarproblemen op te lossen met wetenschap en gepatenteerde technologie. Er zit een gans team van internationale kappers en een gespecialiseerd team van biotechnische vrouwelijke wetenschappers van de MIT Cambridge achter die samen de ontwikkeling van de nieuwe technologieën uittest. Ze hebben 20 patenten op 40 producten en 150 beauty awards ontvangen. Living Proof is gewoon weg niet te vergelijken met eender welk ander product momenteel verkrijgbaar op de kappersmarkt!

KEVIN.MURPHY’s new age technology-producten vertrekken vanuit dezelfde filosofie als huidverzorgingsproducten. Zijn gewichtloze producten creëren pittige kapsels, sterk haar en een style die blijft zitten. Krachtige antioxidanten van rozenbottel, kerrieplant, orchidee en Kakadupruim uit het Australische regenwoud neutraliseren de schadelijke effecten op het haar die veroorzaakt worden door externe factoren, zoals extreme weersomstandigheden en verontreinigende stoffen in de omgeving.

KEVIN.MURPHY gaat overal ter wereld op zoek naar ingrediënten en bedrijven die aan microcultuur doen,

organisch verbouwen of met milieuvriendelijke wilde oogsttechnieken werken. Alleen zo garandeert KEVIN.MURPHY de kwaliteit van zijn producten. Vitaminen en aminozuren herstellen het haaroppervlak, maken het haar dikker en verminderen gespleten haarpunten.

Moisturizers van mango- en murumuruboter maken de cuticula glad en het haar zachter. Extracten van kinaboom, baobab en bamboo herstellen de vochtbalans in het haar, maar houden het gewichtloos. Van nature zonder sulfaat, zonder parabenen en cruelty-free.

Bij KEVIN.MURPHY dragen we zorg voor het MILIEU en zien we de ernst in van gevaarlijke klimaatveranderingen. We doen er alles aan om het milieu te beschermen en gebruiken alleen recycleerbare of biologisch afbreekbare verpakkingen.

Heb je nog andere werkzaamheden naast Happinesbox?
Buiten mijn webshop heb ik nog een tweede grote en misschien wel mijn grootste passie mijn kapsalon. Ik heb aan mijn huis een kapsalon gebouwd, zodat ik vanuit thuis kan werken. Wat het gemakkelijker maakte voor mijn gezin en de combinatie met de webshop nu.

Op welk platform draait Happinesbox?
De webshop draait op WordPress

Maak je veel gebruik van Social Media?
Ja, Happinesbox is te vinden op Instagram en Facebook.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?
De pakjes maken en verzenden, mensen blij maken met leuke betaalbare of unieke producten.

Welke onderdelen vind je een uitdaging?
Sociaal media, Facturatie

Wat zijn je toekomst plannen en wensen voor Happines Box?
Ik wil graag nog haarborstels en styl en krultangen er bij hebben. Ik wil nog meer tijd vinden om blogs te schrijven en meer live gaan met tips

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?
Neem je tijd, doe het doordacht en investeer in professionele begeleiding. Zoek iets unieks en weet dat niet alles direct perfect in orde kan zijn. Een webshop moet groeien en er is altijd wel iets dat kan verbeterd kan worden.

 

meer blog berichten

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het