Boost je social media The instagram edition
Gratis 5-daagse challenge
Elke (online) ondernemer wil graag beter zichtbaar zijn op social media, maar hoe krijg je het nou voor elkaar om meer zichtbaar te zijn?
Het zichtbaar zijn van jouw onderneming op social media heeft een aantal voordelen, het is een van de makkelijkste manieren om in contact te komen met jouw (potentiële) klanten. Door het algoritme is er overduidelijk een verschil tussen de zichtbaarheid nu en een paar jaar geleden. Het betekend alleen niet dat het nu niet meer mogelijk is om zichtbaar te zijn.
In de gratis 5-daagse challenge neem ik je mee in wat er nodig is om zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep. Ik ga je leren hoe je het beste jouw berichten kunt schrijven, welke berichten je kunt gaan plaatsen en hoe je in contact komt met die klant. Kortom, wat kan je doen om WEL zichtbaar te zijn! Daarnaast besteed ik tijdens deze challenge aandacht aan Instagram en hoe je deze nog beter in kunt zetten voor jouw bedrijf!
De 5-daagse challenge start op maandag 20 januari
Ik heb mee gedaan aan de challenge van Stefanie om meer bereik te krijgen op Facebook (en Instagram). Leuke, uitdagende opdrachten die stof tot nadenken gaven. Ik heb hier geleerd dat je op berichten met een persoonlijk tintje veel meer reacties krijgt dan op puur zakelijke, commerciële posts, terwijl ik altijd dacht dat je het als webshop juíst zakelijk moest houden. Bedankt voor de fijne begeleiding en nuttige tips!! Ik zeker op deze manier door.
De challenge was super interessant en heeft mij echt geïnspireerd om dagelijks zeker iets te posten op mijn facebookpagina.
Het bereik van mijn pagina lag deze week een stuk ook hoger dan daarvoor.
Ook de begeleiding was top!
In de facebookgroep werd er steeds hulp geboden en bijgestuurd.
Bedankt voor de fijne challenge !
Stefanie, super bedankt!
Het was even wennen, maar zoveel meer bereikt afgelopen week!
Hele goede tips! Moest er even aan wennen dat ik vandaag geen mailtje van je had ontvangen! Zou zo nog wel een paar weken met jou tips aan de slag willen!
Kan iedereen de challenge aanbevelen!
Social media kan vaak heel frustrerend zijn, je doet je best maar er komt niets uit. Misschien weet je ook gewoon niet meer wat je moet plaatsen en hoe je dit moet plaatsen. Echter is het nog steeds niet hopeloos! Bij veel ondernemers licht de nadruk echt op het aantal likes. Echter zeggen deze likes helemaal niets. Iemand kan wel meteen op je link geklikt hebben om wat te gaan kopen en misschien niet op like hebben geklikt.
Deze challenge vindt deels plaats via de mail en deels via de Facebook groep en dat is heel bewust gedaan. Je ontvangt elke ochtend, tijdens deze challenge, van mij een email. In deze email geef ik je een informatie hoe jij er nou voor kunt zorgen dat jouw berichten wel zichtbaar zijn. Naast deze informatie krijg je ook dagelijks opdracht mee. Het is aan te raden deze opdracht elke dag uit te voeren, zodat je direct het effect kunt zien. Je kunt vervolgens jouw bericht delen in de besloten Facebook groep. Je krijgt dan van mij feedback op jouw bericht en wat je in de toekomst eventueel kunt verbeteren om nog meer zichtbaarheid te krijgen.
Waar tijdens de volgende challenge een grote focus lag op Facebook, gaan we tijdens deze challenge meer met Instagram aan de slag. Instagram is voor veel ondernemers een belangrijk onderdeel van hun marketing strategie, maar door het tegenvallende bereik, kan het ook mega frustrerend zijn.
Om deze reden besteden we tijdens deze challenge extra aandacht aan instagram. Hoe zorg je voor beter bereik? Hoe zorg je voor meer reacties op je berichten? Hoe zet je de hashtags in? Hoe kan je je bereik vergroten door middel van de stories. Hoe ga ja je om met het algoritme? Echter sluiten we Facebook nog niet helemaal uit…
Afgelopen week deden we mee met de waanzinnige challenge!
Eindelijk werd ons eens écht gezegd hoe we social media berichten moeten plaatsen, welke tijdstippen hiervoor het beste zijn, welke mogelijkheden Facebook allemaal biedt.
Want jawel, het heeft duidelijk véél meer mogelijkheden dan we oorspronkelijk dachten.
Met aangereikte, creatieve onderwerpen aan de slag gaan was niet altijd gemakkelijk, maar door de vele tips die we kregen, kwam de opdracht telkens tot een goed einde.
De eerste stap is gezet, we kunnen allemaal maar beter worden in wat we doen. Hartelijk dank!
Ik heb mee gedaan om de 7-dagen challenge. Ik heb er veel van geleerd en opgestoken om via social media klanten te betrekken bij mijn website. Vooral het persoonlijke accept en de interactie werd benadrukt. Stefanie geeft goede en fijne feedback waar je wat mee kan. Een aanrader!
WoW! Toffe challenge zeg. Wat een reacties. Niet verwacht! Dit gaan we zeker gebruiken en doorzetten. Op naar nóg meer volgens! Mede dankzij jou!
Bedankt! En hopelijk doen we nog eens snel samen zaken!
Tof dat je ons de kans hebt gegeven een challenge aan te gaan! Hiermee hebben we allemaal het onderste uit de kan gehaald en resultaat geboekt. We gaan er zeker mee door! Voor ons niet alleen Mrs E-commerce maar vooral ook Mrs Social!
Tijdens mijn studie kwam ik al in aanraking met webshops, in 2009 startte ik Lady Liberty. Dit begon eigenlijk als een grapje, ik wou wat extra geld verdienen om stage te gaan lopen in Amerika. Alleen dit grapje liep een klein beetje aan de hand en ik kwam er toch wel achter dat ik niet zo goed wist wat ik aan het doen was. Uiteindelijk heb ik dan ook besloten om in 2011 de webshop te sluiten, met als doel in de toekomst het nog eens te proberen.
Tijdens mijn afstudeerjaar heb ik een onderzoek gedaan naar kleine ondernemers die een webshop hadden. De conclusie was al vrij snel dat ook zij niet zo goed wisten wat ze deden. Het meest voorkomende punt was, dat ze niet op de hoogte waren van de regelgeving die bij een webshop komt kijken. Na dit onderzoek heb ik uiteindelijk een boek geschreven: “Hoe start ik een webshop? Handboek voor de kleine startende ondernemer.” In 2012 is dit boekje uitgegeven om zo de kleine ondernemers te informeren en te helpen met hun webshop.
Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan als webshop manager, binnen deze functie heb ik een miljoenen webshop opgezet en is de webshop van 1fte naar 5fte gegaan. Het begon alleen wel te kriebelen, dus in 2016 startte ik weer een nieuwe webshop: Baby’s Closet. Deze draaide ik naast mijn drukke functie als webshop manager.
Met mijn jaren lange ervaring met webshops weet ik dat het hebben van een webshop niet altijd leuk is. Een webshop is keihard werken naast je baan, misschien wel kinderen. Je bent hem begonnen met de wens om ooit eens volledig voor jezelf te kunnen werken, maar je loopt regelmatig tegen verschillende punten aan waarbij je het soms even niet meer weet.
Ik zet mijn kennis in om jou te helpen met je webshop, zodat jij je droom achter na kan jagen!
Liefs,
Stefanie van Pelt
Toen ik net begon met de 7-Daags Challenge Rock je Webshop, moest ik even wennen aan een nieuwe manier van berichten plaatsen. Sterker nog.. Ik werd zelfs ontmoedigd omdat mijn IG account opeens een groot aantal ontvolgers had! Maar ik ging door, stelde mezelf open en jahoor ik ging mijn webshop ROCKEN!! Door de tips en tricks van Stefanie heb ik mijn “echte” volgers leren kennen en geven juist zij mij nieuwe inspiratie met toffe ideeën voor mijn feed en nieuwe Hippe Dozen. En dat geeft mij iedere dag weer een nieuwe boost.
Ik heb de 5 daagse challenge meegedaan zodat je beter zichtbaar bent op Facebook. Ontzettend leuk om mee te doen. Ze inspireert je om echt even anders te berichten, persoonlijker te zijn. En je merkt direct dat je een beter bereik hebt. Heel blij mee. Ik ga de 30 dagen nu mee doen zo enthousiast ben ik.
Ik heb meegedaan met de challenge Rock your webshop. Een hele leerzame leuke challenge met een goede feedback. Elke dag een leuke opdracht om te plaatsen op Facebook. Niet een standaardopdracht, want dat is saai.
Stefanie reageert altijd op je geplaatste bericht. Ik ben heel blij dat ik heb meegedaan en ik heb genoeg inspiratie om in de toekomst leuke berichten te plaatsen.