fbpx Mrs e-commerce ...

3 veel voorkomende fouten omtrent Google Shopping die je wilt voorkomen

In het vorige blogartikel beschreven wij waarom je Google shopping in moet zetten en wat nu precies de voordelen zijn hiervan.  Wanneer je wilt groeien met jouw webshop, dan is Google ‘The place to be’ om vindbaar te zijn met jouw producten. Als een consument namelijk op zoek is naar een product dan is dit dé plek waar zij gaan zoeken. Google shopping kan een hele goede manier zijn om meer potentiële klanten te bereiken en dus meer verkopen in jouw webshop te krijgen, maar dan moet je dit wel goed aanpakken. Er zijn een aantal veel voorkomende fouten die je liever wilt voorkomen. Wat die fouten zijn lees je in dit blogartikel!

Fout 1: Het verkeerd inladen van je feed

Wanneer je de Google Shopping feed niet goed inlaadt, heb je een campagne zonder actieve producten. Hierdoor zul je weinig mensen naar je website trekken. Maar wat is een feed? Dit moet je zien als een bestand met relevante informatie over je producten. Je feed koppel je in het Google Merchant Center. Wanneer je hier iets wilt wijzigen is het altijd verstandig om te kijken of je Google Shopping feed nog goed werkt.

Fout 2: Je Google Shopping feed mist productinformatie

Er zijn binnen Google Shopping strenge eisen voor het invoeren van productinformatie. Producten worden namelijk vergeleken op basis van deze informatie. Controleer altijd of je alle verplichten velden hebt ingevuld en probeer ook zoveel mogelijk de optionele velden in te vullen.

Fout 3: veel afgekeurde producten en waarschuwingen

Wanneer je gebruik gaat maken van Google Shopping, wil je natuurlijk voorkomen dat je account wordt opgeschort. Kijk daarom altijd naar de waarschuwingen en afkeuringen bij de diagnostische gegevens. Zijn er een aantal producten afgekeurd? Kijk dan waardoor dit komt of verwijder deze producten uit je feed. Dit kan er voor zorgen dat je account dus wordt opgeschort.

 

Wil je liever hulp inschakelen, omdat je er echt niet uitkomt? Laat je Google Shopping advertenties dan uitbesteden! Het team van Mrs e-commerce helpt jou om jouw producten maandelijks zichtbaar te maken bij de consument die daar op dat moment naar op zoek is. Je kunt al starten met Google Shopping campagnes vanaf een klein budget. Bekijk onze website voor meer informatie: https://www.mrsecommerce.nl/google-shopping-ads/.

meer blog berichten