fbpx Mrs e-commerce ...

4 tips voor meer zichtbaarheid op social media

Social media, you hate it or you love it!

De wisselende algoritmes op social media maken het voor webshops niet makkelijk om zichtbaar te zijn. Maar wat zijn de mogelijkheden om daar verandering in te brengen en hoe word je wel zichtbaar? Ik heb vier tips voor je op een rijtje gezet!

1. Interactie

Interactie is het toverwoord op social media. Zodra jij een bericht plaatst op Facebook of Instagram, zullen deze kanalen jouw bericht eerst laten zien aan een selecte van jouw volgers. Dit doen zij om te peilen of jouw bericht waardevol is. Zodra jij binnen het eerste half uur direct likes en reacties ontvangt, zien zowel Instagram als Facebook jouw bericht als waardevol. Wat er vervolgens gebeurt, is dat zij jouw bericht aan een grote groep laten zien. Het is aan te raden om berichten te plaatsen die de mening of een reactie van jouw volger oproept. Denk bijvoorbeeld aan het kiezen tussen twee artikelen. Wanneer jij regelmatig berichten plaatst die veel reacties opleveren, zal je ook zien dat jouw bereik zich steeds verder uitbreidt.

2. Ga live

Als we het over interactie hebben, dan is een live video een van de beste middelen om reacties uit te lokken. Bij live video’s krijgen jouw volgers hier een melding van. Na de opname van de live video heb je nog de mogelijkheid om deze video te delen op je tijdlijn of in je stories. Het gevolg hiervan is dat ook ná de opname jouw video bekeken kan worden. En wist je dat een live video het type bericht is met het meeste bereik?

3. Plaats video’s

Naast de live video’s zijn daarnaast de normale video’s een van de best presterende berichten op social media. Mensen hebben vaak geen zin om te lezen, dus in je video’s kun je veel informatie kwijt. Ook diavoorstellingen kun je als video inzetten, zo kun je bijvoorbeeld meerdere producten uitlichten.

4. Maak gebruik van stories

Je ziet op Instagram een grote verschuiving van het bekijken van de berichten in de feed naar de stories. Het voordeel van de stories is dat je heel veel informatie kwijt kunt in korte filmpjes of foto’s. Mensen vinden het fijn om wat achtergrondinformatie van een webshop mee te krijgen. Dus zorg ervoor dat je actief bent op de stories. Probeer in de stories mensen om hun mening te vragen, bijvoorbeeld met polls. Wanneer mensen veel interactie met jouw stories hebben, zul je zien dat zij jouw berichten op hun feed vaker voorbij zien komen.

 

 

 

meer blog berichten