fbpx Mrs e-commerce ...

5 redenen waarom je Facebook advertenties niet werken

Je hebt eindelijk de stap genomen om een campagne op te zetten, via de Facebook Businessmanager. Nu draaien je advertenties al een tijdje, maar krijg je niet de gewenste resultaten binnen, zoals verwacht. Zo had je misschien wel meer conversies willen zien, of meer kliks, maar valt dit tot nu toe erg tegen. Voordat je grote veranderingen gaat doorvoeren, zonder dat je weet waar dit aan kan liggen, is het verstandig om je te verdiepen in eventuele oorzaken. Er kunnen namelijk een aantal redenen zijn waarom je advertenties niet het gewenste resultaat opleveren. Ben je benieuwd waar dit mee te maken kan hebben? Lees dit blogartikel dan snel verder!

Reden 1: je gebruikt de verkeerde campagne doelstelling

Wanneer je een campagne aanmaakt is het belangrijk dat je van tevoren bedenkt wat je hiermee wil bereiken. Wil je meer mensen naar je website sturen? Kies dan bijvoorbeeld voor een verkeerscampagne. Of wil je mensen juist stimuleren tot het doen van een aankoop? Kies dan juist voor een conversie campagne.

Reden 2: je target de verkeerde doelgroep

Zorg dat je weet wie je doelgroep is. Wanneer je de verkeerde doelgroep hebt bepaald, maakt het niet uit hoe mooi je advertenties zijn. Dan worden je advertenties uiteindelijk niet aan de juiste mensen laten zien, waardoor dit geen resultaten zal opleveren.

Reden 3: je benoemt de voordelen niet

Speel met de tekst in op de behoefte van je doelgroep. Begin de tekst bijvoorbeeld met een vraag en sluit de tekst af met een call-to-action. Zorg wel dat de call-to-action aansluit bij de gekozen doelstelling. Maak mensen ook nieuwsgierig en zorg dat je een oplossing aanbiedt voor hun probleem. 

Reden 4: je test niet met verschillende content

Het is belangrijk dat je meerdere advertenties maakt met verschillende soorten afbeeldingen en ook verschillende andere teksten. Zo kun je bepalen wat goed aanslaat bij de doelgroep en wat minder goed werkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat bepaalde teksten niet aanslaan, het is dus belangrijk om met verschillende teksten te gaan testen. 

Reden 5: je geeft de campagne geen tijd om te lopen

Een nieuwe advertentiecampagne heeft wat langer de tijd nodig om te gaan lopen. Ga je advertenties dan ook niet de hele tijd aan zitten passen. Dit heeft zeker wel één tot twee weken nodig en soms zelfs langer. Wees dus geduldig hierin. Zorg er wel voor dat je te dure advertenties meteen uitzet. Je kunt natuurlijk na een tijdje nieuwe advertenties toevoegen met andere teksten en ander beeldmateriaal, als je huidige advertenties niet het gewenste resultaat opleveren.

 

Kom je er zelf niet uit of heb je hier weinig of geen tijd voor? Kies dan voor het uitbesteden van je social media advertenties! Adverteren op social media kan dé manier zijn om jouw ideale klant te bereiken, in Nederland zijn er namelijk zo’n 13,7 miljoen social media gebruikers. Doordat Facebook van al deze gebruikers de interesses en het gedrag weet, is het vrij makkelijk om jouw ideale klant te bereiken. Dit geldt zowel voor webshops als voor wanneer je een dienst aanbiedt. Bekijk onze website voor meer informatie: https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/

 

meer blog berichten