fbpx Mrs e-commerce ...

5 redenen waarom je zou moeten adverteren met een webshop

Je bent een webshop begonnen en langzamerhand komen er wat bestellingen binnen. Of misschien heb je al regelmatig bestellingen, maar wil je gaan opschalen. Dan kan adverteren op social media super effectief zijn voor als je een webshop hebt. Hieronder lees je 5 redenen waarom je zou moeten adverteren met een webshop.

1. Je naamsbekendheid groeit

Als je net begint met een webshop kan het behoorlijk moeilijk zijn om naamsbekendheid op te bouwen. Je hebt wel een aantal bestellingen, maar nog niet genoeg. En sommige zijn zelfs van je vrienden. Door middel van adverteren op social media kan je jouw naamsbekendheid heel snel laten groeien. Je kan bijvoorbeeld adverteren met producten of met het verhaal achter jouw bedrijf, waardoor mensen op een laagdrempelige manier jou voorbij zien komen.

2. Je kunt direct producten verkopen

Via advertenties kan je natuurlijk ook direct producten verkopen. Al helemaal als je producten hebt van onder de €50 werkt dit goed. Per product kan je een advertentie maken en deze inzetten op Facebook of Instagram. Want zeg nou eerlijk, producten verkopen is uiteindelijk het voornaamste doel toch?

3. Je kunt heel specifiek targetten op jouw ideale klant

Dat brengt ons meteen bij het 3e punt, via social media advertenties kan je heel gericht mensen targetten. Stel jij hebt een webshop met babykleren, dan kan je heel specifiek jouw advertenties aan moeders laten zien. In plaats van dat de advertentie ook aan vaders of vrouwen wordt laten zien die geen kind hebben. Zo weet je zeker dat jouw advertentie terecht komt bij de mensen die ook daadwerkelijk een potentiële klant zijn voor jouw product.

4. Het is relatief goedkoop

Adverteren op social media is nog steeds relatief goedkoop. Je kan al met een paar euro per dag adverteren. In tegenstelling tot als je bijvoorbeeld een advertentie in de krant plaatst, een banner op een website en om maar niet te spreken over een reclamespotje op TV bijvoorbeeld. Daarnaast zie je meteen wat je ervoor terugkrijgt, dat brengt ons bij het laatste punt.

5. Je ziet meteen wat het je oplevert (ROAS)

Naast het feit dat het goedkoop is, zie je ook meteen wat het oplevert. In advertentieland noemen we dit ook wel de ROAS, return on ad spend. Zo zie je meteen voor elke euro die je in de advertenties stopt, hoeveel euro je ervoor terugkrijgt. Op deze manier kan je heel goed gaan opschalen. Als jij namelijk ziet dat je voor elke euro, 5 euro terugkrijgt, dan weet je dus als je er 200 euro in stopt dat je 1000 euro ervoor terugkrijgt. 

Genoeg redenen dus om met social media advertenties aan de slag te gaan! Let wel op dat je hier goed de tijd voor neemt en de juiste strategie voor gebruikt. 

Na 2 jaar een ander bedrijf naast haar werk in de marketing te hebben gehad werd het tijd voor Lisa om haar eigen bedrijf in de marketing te starten. Lisa van Heusden is altijd al ondernemend geweest en met een liefde voor marketing helpt ze andere ondernemers verder in de wereld van social media adverteren. We zijn allemaal gaan ondernemen onder andere voor de vrijheid die je dan hebt en dit wil Lisa anderen bieden door het stukje adverteren over te nemen. Je vindt Lisa via www.lvhmarketing.nl

meer blog berichten