fbpx Mrs e-commerce ...

5 tips voor de socials van je webshop rond Black Friday

Doet jouw webshop mee met Black Friday? Vergeet dan niet dat social media ook een belangrijk onderdeel is, om je Black Friday acties goed onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Uiteindelijk kan dit voor meer aankopen zorgen. Maar hoe breng je dit nu goed onder de aandacht op social media? In het blogartikel van vorige week gaven we je al eerder een paar tips voor de social media van je webshop, maar hier lees je alle tips gericht op Black Friday!

Tip 1: Geef een sneak peek van je korting met Black Friday

Voordat je Black Friday actie live gaat, kun je jouw doelgroep alvast op de hoogte brengen van deze kortingen. Maak bijvoorbeeld een aftelklok die je deelt in je Instagram story. Herinner mensen hier weer aan door reminders te delen in je stories. Zo weten mensen wanneer je actie precies ingaat en heb je een grotere kans op aankopen.

Tip 2: Plan je content in, zowel organisch als voor je advertenties

Maak een contentplanning voor Black Friday, zodat je precies weet wanneer je wat wilt plaatsen. Dit kun je doen voor je socials, maar je kunt natuurlijk ook denken aan betaalde social media advertenties. Zorg dat je dagelijks wat plaatst op social media, om je volgers te blijven herinneren aan je actie. Kom je content te kort? Maak dan ruim op tijd nieuwe content, zodat je genoeg beeldmateriaal hebt voor je socials en advertenties.

Tip 3: Tag je producten

Wist je dat je ook producten kunt taggen op Instagram en Facebook? Zo koppel je jouw Black Friday actie producten aan de content die je wilt delen op je socials. Wanneer mensen je post zien en ze zijn geïnteresseerd in het product, kunnen ze direct doorklikken naar het product in je webshop. Zo hoeft diegene niet via Google op zoek te gaan naar het desbetreffende product. Het doen van een aankoop wordt op deze manier een stuk makkelijker gemaakt. Naast het gebruiken van product tags in je organische posts, kan je ook producten taggen in je advertenties. Hier kunnen mensen dan ook gelijk weer vanuit de advertenties doorklikken naar het product.

Tip 4: Maak aparte visuals en een landingspagina voor Black Friday

Met Black Friday mogen je visuals best wel wat opvallen, zodat mensen weten dat je webshop hier aan deelneemt. Maak een paar visuals die je bijvoorbeeld kunt delen in je stories, op je feed en voor je advertenties. Vermeld hier bijvoorbeeld je Black Friday korting in en laat zien om wat voor product/producten het gaat, waar deze actie op geldt. Daarnaast is het ook handig om een aparte landingspagina te maken met alle Black Friday acties. Hier kun je mensen vanuit je socials en advertenties weer naartoe sturen.

Tip 5: Laat op je socials zien hoe het product staat of werkt

Wil je bepaalde producten nog meer in de spotlight zetten rond Black Friday? Laat in je stories zien hoe het item staat of hoe het precies werkt. Zo creëer je interactie en beantwoordt je tegelijkertijd ook bepaalde vragen. Vertel er ook bij dat dit de items zijn die in de aanbieding zijn! Zo trek je de twijfelaars nog meer over de streep, als het gaat om het doen van een aankoop.

 

Veel succes met het toepassen van alle tips!

meer blog berichten