6 tips voor adverteren op Tiktok voor webshops, om de verkopen te verhogen

Het gebruikersaantal van TikTok blijft groeien en dit platform is niet alleen populair meer onder de jongeren. Er is een groei te zien in het gebruik onder de 35 tot 44-jarigen. De gemiddelde leeftijd op TikTok is rond de 35 en webshops en andere ondernemers doen het megagoed op dit platform. Video’s zijn dé manier om in contact te komen met jouw doelgroep en ervoor te zorgen dat ze een aankoop doen of klant worden. In dit blogartikel geef ik je 6 tips voor het adverteren op TikTok, om de verkopen in je webshop te kunnen verhogen.

Tip 1: Maak het persoonlijk

Via TikTok kun je op een TikTok een laagdrempelige manier in contact komen met je doelgroep. Het is belangrijk dat je als onderneming laat zien wie je bent en dat je persoonlijke content creëert, om te verbinden met je doelgroep. Zo kun je bijvoorbeeld een video maken waar je laat zien hoe het er bij jou achter de schermen aan toegaat. Zulke video’s vallen erg goed in de smaak en op deze manier zorg je voor meer bereik en uiteindelijk meer verkopen voor je webshop.

Tip 2: Zorg voor engagement!

Engagement op TikTok is gemiddeld rond de 8%. Vergeleken met Instagram is dit een stuk hoger, waar engagement rond de 1,6% is. Voor webshops en andere ondernemingen is het enorm belangrijk dat je hierop inspeelt door te reageren onder je video’s. Daarnaast kun je in de caption van je advertentietekst mensen stimuleren om te reageren, aan de hand van een vraag. 

Tip 3: Gebruik de juiste muziek

Op dit platform is het gebruiken van de juiste muziek enorm belangrijk.  Er is iedere week een nieuwe hit die viraal gaat, waar gebruikers bijvoorbeeld een dansje of andere handeling op verzinnen. Probeer hierop in te spelen door te kijken welke muziek populair is op TikTok. 

Tip 4: Gebruik hashtags

Door de juiste hashtags te gebruiken zorg je ervoor dat je content meer wordt gezien en krijg je ook meer volgers. Je kunt bijvoorbeeld naar de content van je concurrenten kijken, om te bepalen welke video’s het bij hen goed hebben gedaan en viraal zijn gegaan. Zo kun je bepalen welke hashtags goed werken. 

Tip 5: Zorg voor genoeg testmateriaal

Het is belangrijk om te blijven testen op TikTok. Ik raad je aan om te testen met minimaal drie goede video’s. Bepaal welke video het beste werkt, welke tekst het meeste aanspreekt en welke muziek het goed doet. Analyseer op basis van de gegeven data en niet op aannames. Uiteindelijk kun je dus bepalen wat goed werkt voor jou als webshop en wat je doelgroep leuk vindt, wat ook voor meer engagement en waarschijnlijk meer verkopen zorgt.

Tip 6: Zoek contact met influencers

Om je campagne een boost te geven kun je samenwerken met influencers. Zij hebben een enorm bereik en er zijn veel verschillende influencers die gebruik maken van dit platform. Bepaal welke influencer bij jou als merk past en bespreek de strategie van tevoren. Dit moet namelijk ook passen bij je webshop en in de smaak vallen bij je doelgroep.

Met deze 6 tips kun je als webshop je bereik enorm vergroten en het aantal verkopen verhogen!

We starten vanaf nu ook met het aanbieden van TikTok advertising. Wil je dit ook laten uitbesteden? Dat kan! In de maand juni kan je instappen voor €195,- per maand, voor een basis pakket. Neem een kijkje op onze website voor meer informatie: https://www.mrsecommerce.nl/tik-tok-ads/

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *