SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, heeft veel voordelen. Heb jij een website of webshop? Dan is het belangrijk dat jij je hierin verdiept! SEO helpt namelijk met het verkrijgen van meer websitebezoekers, welke de basis zijn van een succesvolle online website of webshop! Maar wat is SEO? Dit is het optimaliseren van je website, zodat je beter gevonden wordt in de zoekmachine. Ben je benieuwd naar de voordelen van SEO en waarom je jouw webshop moet optimaliseren? Lees dit blogartikel dan snel verder!
Lage kosten
Het is verstandig om SEO te laten uitbesteden als je hier zelf geen kennis over hebt. Je kunt er zelf aan beginnen, door kosten te willen besparen, maar wanneer je hier geen verstand van hebt, verspil je moeite en is het ook zonde van de tijd die je erin stopt. Wanneer je het laat uitbesteden, moet je dit zien als een eenmalige investering voor langere tijd. De teksten die jij laat schrijven zullen namelijk voor altijd op je website komen te staan. Een website die geoptimaliseerd is kan vaak wel jaren mee!
Een hogere CTR
Wat is een CTR? Dit wordt click through rate genoemd en dit is het aantal mensen die na het zoeken op de link van jouw webshop of website klikken. Door gebruik te maken van SEO kun je dit zo hoog mogelijk maken! Maar hoe verhoog je dit? Door relevante zoekwoorden te gebruiken, door content te creëren waar je doelgroep naar op zoek is en door gebruik te maken van on-page SEO (het optimaliseren van een specifieke pagina op de pagina zelf). Hierdoor zul je zien dat je een hogere CTR krijgt. Maak ook gebruik van metadata, die interesse opwekt bij de lezer. Metadata is onzichtbaar op de websitepagina zelf, maar zorgt voor het optimaliseren van je website. Dit is eigenlijk extra content die iets vertelt over de inhoud van je webpagina.
Relevanter websiteverkeer
Het grootste voordeel van SEO is toch wel het binnenhalen van relevant websiteverkeer. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat je meer bestellingen binnen zal krijgen met je webshop. Kortom, het zorgt voor meer conversies. Met SEO zorg je ervoor dat de content relevant genoeg wordt voor de websitebezoeker. Zo kom je hoger in de ranking en ontvang je meer kliks. Volgens de zoekmachine heb jij het beste antwoord en dit ziet de websitebezoeker ook.
Minder fouten op je website
Je haalt fouten uit je website door je website te optimaliseren en analyseren. Zo kun je ook controleren of er foutmeldingen en gebroken linkjes staan op de website. Je schoont je website op deze manier op, zodat je website voor de websitebezoeker ook weer makkelijker te gebruiken is en ze minder geïrriteerd raken door bepaalde fouten op de website. Een zoekmachine heeft een hekel aan fouten op je website, omdat dit de zoekmachines letterlijk geld kost, de zoekmachine niet begrijpt waar de webpagina over gaat en dit zorgt voor een slechte gebruikerservaring.
Meer vertrouwen bij de websitebezoeker
SEO zorgt ook voor meer vertrouwen bij de bezoeker. Wanneer je bovenaan staat in Google doe je het als bedrijf waarschijnlijk goed. Een hogere positie in Google wekt dus meer vertrouwen, ook wanneer je positie hoger is dan die van je concurrent. De bezoeker ziet zo dat je actief meegaat met de tijd en werk erin steekt.
Maak je nog geen gebruik van SEO voor je webshop of website? Begin je dan snel hierin te verdiepen! Liever jouw SEO uitbesteden? Klik dan hier voor alle informatie.