fbpx

Deze nieuwe Instagram updates moet je kennen voor je webshop

Maak jij gebruik van Instagram voor je webshop? Goed nieuws! Instagram is de laatste tijd veel bezig met het doorvoeren van nieuwe functies! Het is nu steeds lastiger om bij te houden wat die nieuwe updates dan precies zijn en wat je ermee kan. Het platform wil zich nu ook steeds meer focussen op Reels, dus hier zijn ook een aantal nieuwe updates in te zien. In dit blogartikel lees je wat die nieuwe updates precies zijn en wat dit dan betekent voor je Instagram profiel.

Posts vastpinnen

Je Instagram-profiel is het visitekaartje van je webshop. Sinds kort heeft Instagram nieuwe updates uitgevoerd, waardoor het nu mogelijk is om maximaal drie foto’s, reels of video’s vast te pinnen. Hierdoor kun je nu bepalen wat bezoekers als eerste op je profiel zien.

Maar hoe werkt dit?

Kies de foto die je wilt vastzetten en klik vervolgens rechtsboven op de drie puntjes en kies dan voor ‘vastzetten op je profiel’. De vastgepinde berichten kun je op dezelfde manier weer losmaken. Deze herken je aan de punaise die in de hoek komt te staan.

Door deze nieuwe update kun je dus bepalen wat je onder de aandacht wilt brengen, bijvoorbeeld een winactie of een nieuwe collectie die je graag wilt uitlichten. Deze functie is dan ook geschikt voor alle profielen.

Reels van 90 seconden

Vorig jaar kwam Instagram met een nieuwe update, betreft de maximale lengte van een Reels. De lengte van Reels ging van 30 seconden naar maximaal 60 seconden. Dit jaar heeft Instagram de maximale lengte verandert naar 90 seconden. Heb je bijvoorbeeld een kledingwebsihop, dan is Reels de ideale functie om te laten zien hoe de items staan! Nu kun je dus veel meer items laten zien in één Reels, doordat de maximale lengte van de video is aangepast naar 90 seconden.

Interactieve stickers in Reels

Een andere nieuwe update die Instagram heeft doorgevoerd, is de optie om interactieve stickers toe te voegen aan je Reels. Nu heb je dus de keuze om een poll, quiz of emoji-slider toe te voegen. Instagram heeft deze functie geintroduceerd om meer interactie te stimuleren op Reels. Het is dan ook laagdrempeliger om op een poll te stemmen, in plaats van dat je een reactie moet typen onder de Reels. Wanneer je met je webshop veel gebruik maakt van Reels, is dit misschien wel een ideale functie om te gebruiken!

Sjablonen gebruiken bij Reels

Vervolgens maakt Instagram het nu nog makkelijker om Reels te maken. Nu is het namelijk ook mogelijk om sjablonen te gebruiken. Deze kun je links onderin de video zien, waar ook het effect te vinden is die voor een Reels is gebruikt. Klik op gebruiken als sjabloon en vervang hierna de clips met je eigen beeldmateriaal. Instagram Reels wordt dan ook steeds meer aangemoedigd en dit is een goede manier om je webshop en je producten onder de aandacht te brengen.

Nieuwe audio functies

Zo zijn er nog meer nieuwe updates doorgevoerd, ook op het gebied van audio. Je hebt nu de mogelijkheid om zelf audio-fragmenten te importeren, waardoor je niet alleen gebruik hoeft te maken van de Instagram muziekbibliotheek. Daarnaast kun je nu je video synchroniseren met de gekozen audio, waardoor je overgangen goed aansluiten hiermee. Zo wordt het nog makkelijker om een goede Reels te maken met alle vernieuwde functies.

Instagram biedt dus veel mogelijkheden voor je webshop! Zo kun je mensen ook makkelijk doorsturen naar je website en is dit een ideaal platform om bepaalde producten uit te lichten en nog meer onder de aandacht te brengen. Instagram is continue bezig met nieuwe updates om het voor jou makkelijker te maken. Heb je nog geen Instagram profiel voor je webshop? Ga dan snel aan de slag en maak je account aan!

meer blog berichten

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het