Dit is waarom je Google shopping ads moet inzetten voor jouw webshop!

Voor je webshop wil je graag beter vindbaar worden en meer bestellingen krijgen. Google shopping kan een hele goede manier zijn om meer potentiële klanten te bereiken en dus meer verkopen in jouw webshop te krijgen. In dit blog vertellen wij jou er alles over.

Wat zijn Google Shopping-advertenties en hoe werken ze?

Google Shopping-advertenties, ook wel bekend als Google-advertenties met productvermeldingen, zijn een soort advertenties waarmee bedrijven hun producten rechtstreeks in de zoekresultaten kunnen presenteren. Je hebt ze vast een zeker wel vaker gezien. Wanneer je een zoekopdracht in Google plaatst, dan zie je de producten direct visueel zichtbaar in de zoekresultaten.

Deze advertenties worden gemaakt met behulp van het Google Merchant Center en kunnen worden gebruikt om producten te promoten in de zoekmachine van Google, evenals in andere eigendommen van Google, zoals YouTube en Gmail. Met deze advertenties kunnen bedrijven productspecifieke campagnes maken waarmee ze potentiële klanten kunnen bereiken die actief op zoek zijn naar hun producten. Door gebruik te maken van de kracht van Google Shopping-advertenties, kunnen bedrijven meer gekwalificeerd verkeer naar hun websites leiden en het aantal conversies verhogen.

Hoe je jouw e-commerce winkel instelt voor Google Shopping-advertenties?

Het opzetten van uw e-commerce winkel voor Google Shopping-advertenties is een geweldige manier om de zichtbaarheid te vergroten en meer verkeer naar jouw website te leiden. Met de juiste Shopping-campagnestructuur kunt u ervoor zorgen dat uw advertenties de juiste doelgroep bereiken en dat uw productfeed is geoptimaliseerd voor maximale conversies. Dit maakt het wel dat het opstarten van een Google shopping campagne een hoop werk is. Je wilt namelijk wel al jouw producten inladen en vervolgens goed zichtbaar krijgen wanneer iemand er naar zoekt. Heb je dat eenmaal goed staan en je campagne goed ingericht, dan zorg je er voor dat jouw producten dagelijks zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google.

Wat zijn de voordelen van adverteren met Google Shopping-advertenties?

Google Shopping-advertenties zijn een geweldige manier om meer websiteverkeer en organische zoekresultaten te genereren. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om hun producten op Google te adverteren, wat op zijn beurt kan leiden tot meer klanten en hogere verkopen. Maar wist je ook dat je jouw producten ook gratis kunt koppelen?

Met Google Shopping Ads kunnen bedrijven potentiële klanten bereiken die al op zoek zijn naar producten zoals die van hen, waardoor ze gemakkelijker kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Omdat de producten visueel zichtbaarder zijn, kan de consument veel sneller vinden waar ze naar op zoek zijn. Voor jou als webshop heeft het ook voordelen, je bent hierdoor minder geld kwijt aan de advertenties en kunt al voor een klein advertentiebudget starten.

Hulp nodig bij het opzetten van jouw Shopping-advertenties?

Shopping-advertenties vormen een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van elke e-commerce winkel. Ze helpen verkeer naar jouw website te leiden, conversies te verhogen en de verkoop te stimuleren. Maar het opzetten van campagnes met Shopping-advertenties kan lastig en tijdrovend zijn als u niet over de juiste praktische tips beschikt. Het verkeert instellen van je feed of campagne, kan ervoor zorgen dat jouw producten niet zichtbaar zijn bij de mensen die er naar zoeken. Zonde!  Wil je daarom liever jouw advertenties uitbesteden? Dat kan. Wij helpen je al voor €250,- per maand om met jouw producten te adverteren in Google shopping. Klik hier voor meer informatie. 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *