Mrs e-commerce ...

Hoe je verkopen kunt boosten met e-mailmarketing gericht op de klantreis

Hoe je verkopen kunt boosten met e-mailmarketing gericht op de klantreis

Wil je meer online verkopen en je omzet verhogen? Dan is e-mail marketing een goede manier om aan de slag te gaan. Het kan misschien een beetje ouderwets klinken in deze tijd waarin veel draait om social media, maar onderschat de kracht van een goede e-mail nieuwsbrief niet! Door gebruik te maken van een e-mail marketing platform kun je nieuwsbrieven heel gericht uitsturen, zodat je op het juiste moment en de juiste mensen aanspreekt. Dat betekent niet alleen meer verkopen, maar uiteindelijk ook een succesvolle webshop die je sky-high ziet gaan. 

Waarom e-mailmarketing nog steeds scoort voor een succesvolle webshop  

We worden dagelijks overspoeld door berichten, van Instagram tot TikTok en alles daartussenin. Toch maken we allemaal nog steeds gebruik van een e-mailadres in ons online leven. Precies daarom kun je met e-mail nieuwsbrieven veel impact maken. In plaats van hopen dat zoveel mogelijk mensen jouw social media post zien, komt jouw boodschap rechtstreeks in hun mailbox terecht. Door nieuwsbrieven versturen kun je stap voor stap een band opbouwen met je klanten en ze begeleiden in hun klantreis – van een bezoek aan je webshop tot de aankoop van een product (of misschien zelfs meerdere producten!).

E-mail marketing platform tools: van Mailchimp tot Klaviyo voor nieuwsbrieven versturen

Om het nieuwsbrieven verzenden zo makkelijk en effectief mogelijk te maken, zijn er heel wat handige platforms beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan Mailchimp of Klaviyo, twee populaire opties binnen de wereld van e-mail marketing. Met deze tools kun je snel en makkelijk aantrekkelijke e-mail nieuwsbrieven maken. Bovendien bieden ze slimme segmentatie- en automatiseringsmogelijkheden. Zo kun je bepaalde groepen klanten, bijvoorbeeld nieuwe bezoekers of bestaande kopers, aparte mails sturen, zodat je nóg relevanter bent en gerichter communiceert. En dat helpt je dan weer om meer omzet te genereren.

Elke fase van de klantreis is belangrijk voor meer online verkopen met je e-mail nieuwsbrief  

Het geheim van effectieve e-mail marketing ligt in het inspelen op de verschillende fases van de klantreis. Zodra iemand zich inschrijft voor je e-mail nieuwsbrief, kun je een welkomstmail sturen met een leuke introductie of een kleine korting, om de eerste aankoop te stimuleren. Daarna volgen bijvoorbeeld tips voor het gebruik van je producten of updates over nieuwe items. Door op de juiste momenten nieuwsbrieven versturen, kun je klanten steeds verder overtuigen om nog eens te bestellen. Zo werk je stap voor stap toe naar een vaste klantenkring én ga je meer online verkopen.

E-mail nieuwsbrieven helpen je met meer omzet genereren en je webshop succesvol maken  

Met e-mail marketing kun je dus niet alleen meer omzet genereren, maar ook de loyaliteit van je klanten verhogen. Door regelmatig e-mail nieuwsbrieven te sturen met relevante content en leuke aanbiedingen, laat je zien dat je aan je klanten denkt en ze waardeert. Dat is de basis voor een duurzame relatie waarin mensen blijven terugkomen. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je je webshop succesvol maken kunt. Want een succesvolle webshop draait niet alleen om nieuwe klanten, maar ook om het behoud van bestaande kopers die terug blijven komen.

Samen gaan we jouw omzet verhogen en meer verkopen realiseren  

Ready om meer verkopen te realiseren? Neem contact met ons op en start dan vandaag nog met een e-mail marketing platform als Mailchimp of Klaviyo, en ontdek hoe je nieuwsbrieven verzenden voor jouw bedrijf kan werken. Door slim gebruik te maken van segmentatie, automatisering en een goede timing, gaan jouw e-mails echt het verschil maken. Zo zet je de eerste stap naar een langdurige klantrelatie, waarmee je op de lange termijn je omzet verhogen kunt. Op naar meer online verkopen!

meer blog berichten