fbpx

Hoe krijg ik meer klanten via social media?

Door social media in te zetten voor je bedrijf kun je enorm veel mensen bereiken. Wist je dat er in Nederland zo’n 13,7 miljoen social media gebruikers zijn? Het is dus vrij makkelijk om jouw ideale klant te bereiken. Misschien heb je al meerdere dingen geprobeerd en heeft dit nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. In dit blogartikel vertellen we jou hoe je wel meer klanten kunt verkrijgen via social media.

Ga het gesprek aan met je klant

Het is belangrijk om te laten zien dat je betrokken bent met je klant. Reageren zij veel op je berichten op Instagram, Facebook en misschien wel op TikTok? Probeer dan te reageren op deze berichten en beantwoord vragen. Ook kun je een q&a houden op Instagram. Laten we kleding even als voorbeeld nemen, vragen mensen misschien hoe je bepaalde items kan stylen. Laat dit dan zien in je stories. Zo zien je volgers dat je echt betrokken bent met hun.

Kwaliteit

Zorg dat de inhoud van je bericht goed aansluit op wat de doelgroep graag wilt zien. Wees ook creatief met de tekst en het beeldmateriaal. Naast dat je origineel en creatief met de teksten moet zijn, moet het beeldmateriaal ook van hoge kwaliteit zijn. Zorg dat de items goed zichtbaar zijn en je foto’s niet te amateuristisch worden.

Influencers en win acties

Om nog meer klanten naar je social media kanalen te sturen kun je daarnaast ook samenwerkingen aangaan met influencers. Kijk wel goed of de influencers aansluiten bij de producten die je verkoopt. Je kunt influencers ook inzetten voor een winactie op te zetten. Of je kunt natuurlijk zelf een winactie opzetten. Hier zitten wel bepaalde regels aan verbonden, dus neem deze eerst goed door voor je een winactie opzet.

Betaalde advertenties

Naast organische posts kun je ook betaalde advertenties inzetten om meer klanten te verkrijgen. Zo kan je ook je organische posts promoten die je nog uit wilt lichten. Wel wordt er geadviseerd om dit niet via het promotieknopje te doen via je socials, maar via de Facebook Business Manager. Zo kun je ook nieuwe advertenties aanmaken die vervolgens worden weergegeven in de tijdlijn op Instagram en Facebook. Je kunt de plaatsingen zelf handmatig aanpassen. Zo kan je er ook voor kiezen om dit in stories en reels te laten weergeven. Je vraagt je misschien af waarom je betaalde advertenties in zou moeten zetten en wat hier de voordelen voor zijn? Zoals ik al eerder schreef, zijn er in Nederland dus zo’n 13,7 miljoen social media gebruikers. Doordat Facebook van al deze gebruikers de interesses en het gedrag weet, is het vrij makkelijk om jouw ideale klant te bereiken. Dit geldt zowel voor webshops als voor wanneer je een dienst aanbiedt.

Weet je niet goed hoe je dit zelf moet aanpakken? Dan is uitbesteden zeker een goede optie voor jou! Bekijk onze website voor meer informatie over het uitbesteden van social media advertenties: https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/

meer blog berichten

Waarom zet je USPS in op je webshop?

Wat maakt jouw webshop anders dan al die andere webshops? Door het toepassen van een unique selling point kun je ervoor zorgen dat bezoekers ook

Junior Online Marketeer (SEO) (Parttime)

Ben jij een creatieve geest met een passie voor schrijven en online marketing? Droom je ervan om geweldige SEO-strategieën te ontwikkelen en onze klanten te