Hoe los je een geblokkeerd Facebook advertentieaccount op?

Wist je dat Facebook één van de grootste social media platformen is? Zo blijkt uit recente cijfers uit 2022 dat Facebook zo’n 6,9 miljoen dagelijkse gebruikers heeft in Nederland. Daarnaast heeft Instagram zo’n 4 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland. Er is dus een enorm grote kans dat jouw doelgroep zich hier bevindt. Dit biedt dus veel kansen voor je webshop als je jouw bedrijf nog meer onder de aandacht wilt brengen. Merk je dat jouw organische posts weinig opleveren? Dan biedt het adverteren via de Facebook Business Manager enorm veel kansen en misschien heb je hier al wel eens over nagedacht of heb je al een advertentieaccount. Misschien herken je dan dit probleem! Je bent net begonnen met het adverteren via de Facebook Business Manager en je ziet dat je account opeens is geblokkeerd. Je weet nu niet hoe je dit kunt oplossen, maar je wilt graag verder met adverteren. In dit blogartikel helpen wij jou verder!

Waarom wordt een Facebook advertentieaccount geblokkeerd?

Een Facebook account kan om meerdere redenen worden geblokkeerd. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat je te onduidelijke landingspagina’s hebt, doordat je Facebook- of Instagram-account als spam wordt gezien, je gebruikmaakt van misleidende claims, wanneer je je niet houdt aan het advertentiebeleid en wanneer je een openstaande betaling nog niet hebt voldaan.

Vraag een accountreview aan

Ga als eerste naar je accountkwaliteit, onder het kopje bedrijf beheren. Klik vervolgens op overzicht accountstatus en kies je Business-account. Hierna moet je een beoordeling aanvragen bij het ‘wat je kunt doen’ venster.

Identificatie

Wanneer je een beoordeling hebt aangevraagd zal Facebook je vragen om je te identificeren. De volgende stap is het invullen van je gegevens. Zo moet je persoonlijke gegevens opsturen zoals je volledige naam en een kopie van je identiteitsbewijs.

Stuur een bericht naar het Meta Business Help Centre

Bezoek de link: https://www.facebook.com/business/help of ga direct naar: https://www.facebook.com/business/help/support. Op de website kun je klikken op ‘aan de slag’ en zo kun je met Facebook contact opnemen over je geblokkeerde account. Wanneer Facebook aangeeft dat de blokkade niet kan worden opgeheven of wanneer je niets hoort van Facebook, dan zit er niets anders op dan het aanmaken van een nieuw Business Manager account en een nieuw Facebook advertentieaccount.

 

Hopelijk helpen deze stappen je verder op weg en kun je weer aan de slag met het adverteren via de Facebook Business Manager.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *