fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe maak je een succesvolle advertentie voor je webshop op Instagram?

Wil jij beter zichtbaar zijn op social media? Ga dan adverteren!

Voor bedrijven is adverteren op Instagram steeds interessanter. Een extra manier om jou nieuwe producten te laten zien, iets nieuws aan te kondigen, een sale te promoten of misschien wel een leuk evenement te laten zien.

De advertentie wordt getoond in de Instagramfeed of Story. Je kunt er ook voor kiezen om de Instagramadvertenties gelijk op Facebook te laten delen. Zorg dat jouw advertentie boeiend is voor jouw volgers, dat de kwaliteit van de foto goed is en dat er evt. een duidelijke tekst bij vermeld staat. De gebruikers die op Instagram zitten zijn fan van foto’s of video’s en willen geïnspireerd worden. Probeer hier op in te spelen, en maak gebruik van jou creatieve brein. Gebruik goede product foto’s waar het product goed te zien, de kleur duidelijk is en er niet te veel extra afleiding te zien is.

Als jij je advertentie aanmaakt, zorgt Instagram ervoor dat de advertenties getoond worden bij accounts die hier mogelijk in geïnteresseerd zijn.

Hoe werkt dit?

Wanneer jij vanaf nu elke dag zoekt naar baby artikelen, zul je zien dat je deze over een paar dagen steeds meer voorbij ziet komen. Op deze manier ziet Instagram waar jij als gebruiker in geïnteresseerd bent. Dit gebruiken ze weer om de juiste advertenties bij jou te tonen.

Zo weet je dus ook dat jouw advertenties niet zomaar bij iedereen getoond gaat worden. De doelgroep is dan ook erg belangrijk. En zo geef jij niet onnodig geld uit aan advertenties.

Andere doelen van adverteren zijn, het merk of product onder de aandacht brengen, het aantal volgers verhogen, gebruikers naar je website lokken, of bijvoorbeeld het installeren van apps.

Je wilt ten slotte dat de gebruiker aan de andere kant van het scherm getriggerd wordt om eventueel iets bij jou te kopen. Probeer van tevoren te bedenken hoeveel budget jij over hebt voor deze advertentie en hoelang de advertentie moet doorlopen.

Wanneer jij nieuw bent op Instagram wil je er alles aan doen om snel zichtbaar te zijn als webshop. Hoe moeilijk misschien in het begin, adverteren en geld investeren op deze manier is een goede zet. Je begint waarschijnlijk met een klein bereik aan volgers, op deze manier kan je dit heel snel verhogen. De accounts die jou gaan volgen zijn dan ook echt ‘’echte’’ accounts die bij jouw doelgroep passen.

Je kunt in de statistieken tijdens en na de advertentie terug zien hoeveel volgers jij terug krijgt na jouw promotie. Op basis daarvan kan je er natuurlijk voor kiezen om door te blijven promoten of er mee te stoppen.

Het is ook goed om te kijken wanneer je meerdere advertenties aan hebt staan welke het beste doen. Ook is het belangrijk om te kijken welke producten er getoond worden en of deze ook nog op voorraad zijn. Als ze niet op voorraad zijn klikken gebruikers misschien wel weer sneller weg.

Een advertentie zelf maken.

Wat heel veel mensen niet weten is dat je een advertentie niet aanmaakt in Instagram zelf. Die optie is er wel en je kunt makkelijk op het promotieknopje drukken, maar deze beperkte manier geeft jou niet de beste resultaten.

Een advertentie voor Instagram, kan je het beste aanmaken in de ads manager. Hierin heb je veel meer mogelijkheden voor je doelgroepen, maar ook je doelstellingen, zodat je er zeker van kunt zijn dat je advertentie ook verkopen gaat opleveren.

Wil je starten met adverteren met een klein budget? Dan is de minitraining adverteren voor beginners wat voor jou. Je bestelt hem voor maar €27,- excl. btw.

 

meer blog berichten