fbpx

Hoe zorg ik dat meer mensen mijn weggever downloaden?

Je wilt een (gratis) weggever inzetten, om meer naamsbekendheid en ook meer klanten te verkrijgen. Na het continue proberen levert het je te weinig downloads en nieuwe klanten op. Maar hoe zorg je er nu voor dat een weggever je wel genoeg oplevert? Je leest het in dit blogartikel!

Zorg voor een originele weggever

De weggever die je maakt moet waardevol zijn voor je doelgroep. Om te zorgen dat je weggever wel wordt gedownload, moet je mensen nieuwsgierig maken. Dit kun je doen door de naam van je weggever zo te formuleren dat mensen er meer over willen weten. Verklap nog niet teveel, zodat mensen zich echt gaan afvragen wat de inhoud is van de weggever.

Het moet aansluiten bij je aanbod

Voordat je de weggever gaat maken moet je jezelf eerst afvragen wat je met de weggever wilt bereiken. Ben je op zoek naar nieuwe klanten, of wil je juist meer je naamsbekendheid vergroten? Wanneer je dit hebt bepaald zal het ook makkelijker worden om te bedenken waar je weggever over moet gaan. Maak de weggever ook persoonlijk en zorgt dat je echt een connectie aangaat met de mensen die je weggever downloaden. Je wilt natuurlijk dat ze erna overgaan tot een actie. Je kunt mensen verwijzen naar je betaalde aanbod, zoals verschillende trainingen of cursussen die je aanbied of bijvoorbeeld iets erna nog gratis aanbieden, zoals een gratis gesprek.

Stuur follow-up mails

Stuur follow-up mails nadat mensen je weggever hebben gedownload. Deze mailtjes kunnen enorm belangrijk zijn voor je conversie. Stuur om de zoveel dagen een mailtje naar de mensen die dit hebben gedownload, zodat ze weer aan je weggever worden herinnert.

Maak gebruik van jouw eigen netwerk

Social media blijft booming, daarom is het ook niet zo gek dat het de plek is om jouw doelgroep te bereiken. Door gebruik te maken van je eigen netwerk kun je ook voor meer downloads zorgen. Je kunt natuurlijk organische posts proberen op Instagram, Facebook en eventueel andere kanalen zoals LinkedIn of Youtube. Vergeet daarnaast je nieuwsbrief niet! Maar wanneer dit niet werkt wil je misschien liever overstappen op het inzetten van betaalde advertenties. Dit kun je via de Facebook Business Manager doen, door Facebook ads en Instagram ads in te zetten. Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden om te adverteren op Facebook en Instagram, denk aan een advertentie de tijdlijn, maar ook in de stories en in de reels. Het mooie van adverteren op social media is, dat het heel visueel is. Dus je kunt mensen gemakkelijk verleiden met mooie foto’s van je weggever zodat mensen er sneller op klikken. 

Maak een aparte pagina voor je weggever

Stuur mensen naar een landingspagina waar ze de weggever kunnen downloaden. Het is verstandig om hier een aparte pagina voor aan te maken, die mensen nog meer zal stimuleren om je weggever te willen downloaden. Naast het maken voor een aparte landingspagina, moet je ook zeker de bedanktpagina niet vergeten. Ook kun je nog andere informatie op de bedanktpagina neerzetten, om mensen naar je aanbod te sturen. Deze pagina’s kun je natuurlijk ook weer gebruiken voor je advertenties.

 

Weet je niet goed hoe je advertenties kan inzetten, die voor meer downloads zorgen? Het uitbesteden van jouw Facebook en Instagram advertenties kan daarom voor jou de ideale oplossing zijn. Het scheelt je niet alleen heel veel tijd, maar uiteindelijk ook geld, doordat je niet zelf op zoek hoeft te gaan naar hoe je een succesvolle advertentie in zet. Neem dan een kijkje op onze website voor meer informatie: https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/ 

 

meer blog berichten

Waarom zet je USPS in op je webshop?

Wat maakt jouw webshop anders dan al die andere webshops? Door het toepassen van een unique selling point kun je ervoor zorgen dat bezoekers ook

Junior Online Marketeer (SEO) (Parttime)

Ben jij een creatieve geest met een passie voor schrijven en online marketing? Droom je ervan om geweldige SEO-strategieën te ontwikkelen en onze klanten te