Vijf veel gemaakte Seo fouten

Seo is een vak apart, maar zo belangrijk om je website beter gevonden te laten worden in Google. Het gaat alleen niet altijd goed. Ik heb vijf veel gemaakte seo fouten op een rijtje gezet.

 

  1. Te veel gebruik gemaakt van zoekwoorden

Sommige mensen denken dat wanneer je zo veel mogelijk je zoekwoord op een pagina plaatst, dat deze daardoor beter op gepakt wordt door Google. Vroeger werd er ook nog wel eens gebruik gemaakt van onzichtbare zoekwoorden, doordat het lettertype in dezelfde kleur als de achtergrond gebruikt werd.

Hier trapt Google alleen niet meer in. Ja je moet er voor zorgen dat je zoekwoorden een aantal keer voorkomen op een pagina, maar het is wel belangrijk dat het een goed leesbaar verhaar is. Niet alleen voor je bezoeker, maar ook Google ziet of het waardevolle content is. Ziet Google het niet als waardevolle content, dan zal je niet hoger in de zoekresultaten komen.

  1. Gekopieerde content gebruiken

Het gebruik van gekopieerde content is een veel voorkomend probleem. Het kan zijn dat je teksten kopieert van een andere website, van je leverancier of dat je bij alle artikelen op je website dezelfde tekst gebruikt. Deze dubbele inhoud is niet goed voor je vindbaarheid en kan er zelfs voor zorgen dat je nog slechter gevonden wordt.

Zorg daarom altijd voor unieke content, op deze manier zal Google je website zien als waardevol en je hoger in de rankings plaatsen.

 

  1. Te weinig tekst

Ook het gebruik van te weinig tekst is een reden waarom Google je niet hoger in de zoekresultaten plaatst. Een of twee zinnetje op een pagina met misschien niet eens een gebruik van de zoekwoorden, zorgt er voor dat Google deze content niet als waardevol ziet.

Ga daarom er eens goed voor zitten en schrijf voor elke pagina een uniek stukje tekst van minimaal twee alinea’s. Er is weliswaar geen minimaal aantal woorden die je kunt gebruiken, maar je kunt beter iets meer goed geschreven tekst plaatsen dan te weinig.

  1. Geen gebruik maken van analytics

Google Analytics is misschien voor veel mensen onduidelijk, maar het is belangrijk om regelmatig je statistieken te bekijken. Het kan namelijk zijn dat je pagina’s een hoog bounce percentage hebben en je de verkeerde bezoekers aan trekt.

Dit kan komen doordat je bijvoorbeeld de verkeerde zoekwoorden in je teksten gebruikt. Het kan daarom zeker van belang zijn om regelmatig je statistieken na te kijken om te zien welke pagina’s geoptimaliseerd moeten worden.

  1. Irrelevante linkjes

Linkbuilding, iets wat veelvoudig aan werd geprezen om beter vindbaar te worden in Google. Dit is zeker nog wel van belang, maar zorg er wel voor dat het relevante linkjes zijn. Zo kan je op jouw website wel verwijzen naar een wintersport website, maar wanneer jij badkleding verkoopt kan dit net niet de goede match zijn.

Zorg er dan ook voor dat je enkel linkjes op je website plaatst die van belang zijn voor jouw website. Tevens zijn interne links ook zeer waardevol. Zo kan je de ene naar de andere pagina laten verwijzen. Controleer wel regelmatig of alle links nog wel correct werken.

Meer weten over SEO en hoe jij jouw webshop beter vindbaar in Google krijgt? Meld je dan aan voor de gratis 5-daagse challenge Seo voor webshops van 11 november 2019. Klik hier om je aan te melden.

 

9 antwoorden
  1. Wanda
    Wanda zegt:

    SEO is inderdaad ontzettend belangrijk, ik merk echt duidelijk verschil tussen oudere artikelen en nu, dat ik daar toch beter bewust van ben geworden en er dus ook meer aandacht aan besteed.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *