fbpx Mrs e-commerce ...

Waarom het slim is om Google Mijn Bedrijf in te zetten voor jouw webshop

In dit blog leg ik je uit waarom het verstandig is om een bedrijfsaccount bij Google Mijn Bedrijf te hebben en deze te gebruiken in het voordeel van jouw webshop.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Deze gratis tool kun je gebruiken om de vermelding van jouw bedrijfsprofiel binnen de platformen van Google te beheren. Als mensen jouw bedrijfsnaam opzoeken (of een vergelijkbaar bedrijf met dezelfde producten of diensten) in de zoekmachine of op Google Maps wordt er informatie over jouw bedrijf getoond zoals e-mail, adres, telefoonnummer, openingstijden en eventuele reviews. Deze informatie kun je dus beheren via Google Mijn Bedrijf.

Voordelen van Google Mijn Bedrijf

Met deze handige tool genereer je meer zichtbaarheid voor je bedrijf op Google en op Google Maps, zodat jouw (potentiële) klanten een eventuele fysieke locatie goed kunnen vinden. Ook kun je via Google Mijn Bedrijf makkelijk de gegevens over je bedrijf aanpassen, zoals bijvoorbeeld de openingstijden of het adres, zodat je klanten altijd de goede informatie kunnen vinden. Doordat de gegevens van je bedrijf goed up-to-date zijn, laat je gelijk een goede eerste indruk achter bij potentiële klanten.

Ook is het mogelijk om de reviews te laten zien via Google Mijn Bedrijf, waar jij als eigenaar vervolgens op kunt inspelen, door te reageren op positieve (en negatieve!) reviews. Zo laat je zien dat je je klanten serieus neemt en heb je de kans om eventuele vragen te beantwoorden of dingen toe te lichten.

Op de homepage zie je hoeveel klanten contact maken met jouw bedrijf en op welke manier zij dat doen. Hier kun je overigens ook realtime meldingen van ontvangen. Als je wil weten welke klanten jou volgen, kun je dit zien onder het tabblad: Klanten.

In conclusie, met Google Mijn Bedrijf heb je de mogelijkheid om de gegevens en de vindbaarheid op Google en Google Maps te optimaliseren, zodat jouw klanten in één oogopslag zien wie je bent, waar je zit, hoe je te bereiken bent en wanneer dat kan. Ook krijg je een beter overzicht hoeveel en welke klanten contact maken met jouw bedrijf.

meer blog berichten

De beste 4 boekhoudpakketten voor je webshop

Heb je een webshop? Dan is een boekhoudpakket handig om je financiële administratie op orde te houden. Boekhoudpakketten helpen je om tijd te besparen en