fbpx Mrs e-commerce ...

Waarom is bloggen voor je webshop belangrijk?

Wekelijks kun je bij ons blogs lezen op het gebied van webshops en marketing. Dit doen we om webshop eigenaren tips en trics te vertellen. Maar wist je dat bloggen ook heel waardevol is voor je webshop? In ons nieuwste blog lees je alles over het inzetten van blogs voor je webshop.

Maar waarom is dit zo waardevol voor je webshop?

Wat is de reden waarom bloggen je kan helpen. Bloggen wordt vaak door webshops vergeten, terwijl de kracht eigenlijk heel goed is. Een blog overzicht van goede onderwerpen kan je op verschillende manieren nieuwe kansen bieden. We willen je graag laten weten waarom.

Vindbaarheid in Google. 

Je wilt als webshop zo goed mogelijk gevonden worden via Google. Want hoe meer hits er naar jouw webshop gaan hoe groter de kans is dat ze op de webshop terecht komen.

Elk artikel wat je online schrijft, zorgt ervoor dat je zichtbaarheid wordt vergroot. De zoekwoorden zijn erg belangrijk. Let er op dat je niet vaak dezelfde zoekwoorden laat terug komen. Voor je hieraan gaat beginnen, adviseren we om goed onderzoek te doen naar waar jouw doelgroep naar op zoek is. Dit kan bijvoorbeeld via een SEO analyse. Of bedenk je eens welke vragen jouw doelgroep kan hebben over jouw producten. 

Promoten van je producten.

Wanneer jij er voor kiest om elke week een artikel van de webshop te promoten is dit naast leuk om te lezen voor je bezoekers ook nog eens een promotie voor je eigen artikelen.  Je hebt (misschien) geen winkel waar je alle producten kan showen. Promotie via je blog- en dan ook via social media kan je dus helpen meer bezoekers te krijgen op je webshop.

Let er goed op dat de artikelen relevant zijn en goed passen bij jouw webshop. Een lezer moet voelen dat hij/zij wat aan de informatie heeft anders zijn ze zo weer weg.

Google is blij met je.

Als eigenaar van een webshop hoop je dat Google jou hoog plaatst in de ranking. Dit kan door het betalen, maar het regelmatig nieuwe content publiceren wordt ook zeer gewaardeerd door Google. De content moet wel goed zijn, als Google merkt dat de bezoeker na 5 seconden weer weg geklikt geeft het gevoel dat je niet hebt gevonden wat je zocht. 

Wanneer de content interessant is zul je merken dat de gebruiker langer blijft hangen, misschien gaan ze zelfs wel verder naar de andere blogs.  De tijd dat de bezoeker op jouw blog is, noem je de pagina tijd en een gebruiker die lang blijft hangen is fijn. Want Google zal op deze manier de content gaan belonen.

Linkstructuur is belangrijk.

Op je webshop heb je veel verschillende categorieën, je kunt via de blogs linken naar andere pagina’s op je website. Dat noemen ze intern linken. Werk hier goed aan, dit zorgt voor Google weer voor signalen dat pagina’s belangrijk zijn. Bekijk goed welke links je gebruikt. 

Bloggen en samenwerkingen. 


Wanneer gebruikers jouw blogs goed lezen en bekijken dan kan dit ook handig zijn voor eventuele samenwerkingen. Voor sommige webshops is dit geen meerwaarde, maar soms kan je krachten ook bundelen.
Gesponsorde artikelen zijn vaak ook betaald, dit kan voor veel partijen interessant zijn.

Affiliate inkomsten.


Naast je webshop kun je via affiliate ook inkomsten genereren. Onder blogs kun je producten aanbieden of suggesties buiten je webshop om. Wanneer je dit met een affiliate bedrijf doet, ontvang jij een commissiepercentage over de aankopen van de bezoekers die via jou iets kopen.

Van bloggen leer je ook nog wat.

Je moet je voor een goede blog verdiepen in onderwerpen. Je wilt natuurlijk dat jouw artikel zo goed en veel mogelijk informatie geeft voor de lezer. Bezoekers komen vaak via een zoekterm op jouw website terecht. Lezers zien jouw blogs als informatiebron en zo win je het vertrouwen. 

Om goed te weten waar je over moet bloggen is het belangrijk om te kijken wat past bij jou en je website. Dit kan je doen door middel van een zoekwoorden onderzoek.

Wij willen je graag informeren met tips voor jouw webshop en daarom schrijven wij over dit soort onderwerpen. En eerlijk is eerlijk! Ook voor ons is het goed om onze zichtbaarheid te verbeteren. 

meer blog berichten