fbpx

Waarom is Google mijn bedrijf handig voor je webshop?

Een Google bedrijfspagina biedt niet alleen zichtbaarheid, maar is ook een gratis tool om informatie met je klanten te delen. Wij als mensen hebben een boogspanning van een goudvis. Wij willen alles zo snel mogelijk vinden en moeten het in één oogopslag zien. Als je voor je webshop een GMB gebruikt, kunnen mensen meteen informatie over je bedrijf vinden. Informatie zoals: webshop, telefoonnummer, reviews, adres en openingstijden. In dit blog lees je waarom Google Bedrijfspagina handig is voor je webshop.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Als allereerst wat is Google Mijn Bedrijf. Het is eigenlijk een gratis bedrijfspagina op Google. Potentiële klanten kunnen door je bedrijfspagina op Google contact met je opnemen. Het is een handige tool om klanten aan te trekken. Op de afbeelding zie je de Google bedrijfspagina van Mrs E-commerce. In één oogopslag zie je cruciale informatie over het bedrijf.

Waarom Google Mijn Bedrijf gebruiken?

Heel kort gezegd Google Mijn Bedrijf wordt gebruikt om sneller en beter gevonden te worden. Met een bedrijfspagina ben je ook beter zichtbaar voor klanten. Je kunt informatie delen over je webshop en Google geeft voorrang aan bedrijven die GMB gebruiken. Het verhoogt je online zichtbaarheid, omdat klanten kunnen klikken op je webshop. Klanten kunnen je makkelijker bellen over producten, je retourtermijn of andere vragen. Het zorgt voor traffic en meetbaarheid. Hoe meer je je GMB invult hoe beter Google weet wie jij bent als bedrijf en wat voor bedrijf je bent. De informatie die jij stopt in de GMB worden ook gemeten door Google en neemt het mee in de zoekresultaten. Hoe sneller potentiële klanten je kunnen vinden, hoe meer sales jij kunt maken.

Welke informatie kun je in Google Mijn Bedrijf plaatsen?

In Google Mijn Bedrijf pagina plaats je waardevolle informatie. Je kunt het bekijken in de ogen van potentiële klanten. Wat willen potentiële klanten zien? Welke informatie is voor hen belangrijk? Een opsomming wat je eventueel kunt plaatsen:

  • Adres
  • Website/webshop
  • Telefoonnummer
  • Openingstijden
  • Reviews
  • Foto’s en video’s
  • Omschrijving van je bedrijf
  • Welke producten je aanbiedt

Tip: Probeer je gegevens zo duidelijk mogelijk te tonen. Hoe meer informatie je erin verwerkt, hoe groter jouw bedrijfspagina wordt. Als je een groter bedrijfspagina hebt, steek je er boven uit.

Google Mijn Bedrijf is een echte must have

Een GMB heeft positieve kanten voor je webshop. Het verhoogt namelijk je online zichtbaarheid. Door GMB kun je klanten navigeren naar je webshop, je telefoonnummer en ze kunnen klikken naar je website. Het zorgt dus voor meer traffic naar je bedrijf toe en dat is weer beter voor je vindbaarheid op Google.

Mensen gebruiken Google mijn bedrijf voor diverse reden. Het zorgt voor vertrouwen bij nieuwe klanten. Potentiële klanten kunnen reviews over je bedrijf lezen, want goede reviews wekt vertrouwen op. Op Google mijn bedrijf kun je een bio schrijven over je webshop. Wie je bent en wat je verkoopt. Zo weet Google wat voor webshop je bent en wat potentiële klanten kunnen kopen bij je. Je kunt ook afbeeldingen toevoegen van je producten, want afbeeldingen werken beter dan tekst. Met goede product foto’s kun je al een heel eind komen. Google mijn bedrijf zorgt voor meer traffic naar je webshop toe en zorgt voor vertrouwen bij potentiële klanten.

Voor een webshop is Google mijn bedrijf onmisbaar! Je kunt makkelijk informatie delen met je klanten en het wekt vertrouwen op bij potentiële klanten. Zorg er wel voor om Google mijn bedrijf up-to-date te houden, want klanten mislopen door kleine foutjes wil je natuurlijk niet. Zorg ervoor dat er altijd relevante informatie op staat en dat het up-to-date is. De juiste website link, telefoonnummer, adresgegevens en openingstijden. Door Google Mijn Bedrijf te gebruiken zet je je webshop gelijk op de kaart en kunnen klanten je vinden op Google. Je kunt makkelijk een gratis account aanmaken via Google Mijn Bedrijf.

meer blog berichten

Adverteren op Facebook: do’s and dont’s

In de digitale wereld van tegenwoordig is adverteren een belangrijk onderdeel van elke succesvolle marketingstrategie. Facebook ads bieden bedrijven de mogelijkheid om een breed publiek