Wat zijn de voordelen voor het adverteren op social media voor je webshop?

Social media is niet meer weg te denken en dit blijft tot heden nog steeds groeien. Zo is meer dan 90% van de Nederlanders actief op social media. Steeds meer mensen gaan op social media op zoek naar nieuwe dingen en gebruiken social media om inspiratie op te doen. Daarom is social media advertising de ideale manier om in te zetten voor je webshop. In dit blogbericht vertellen wij alles over de voordelen van social media advertising.

Het bereik met adverteren is groot

Het bereik op social media is enorm, zo had Facebook 10,4 miljoen gebruikers in 2021. Daarnaast waren er in 2021 zo’n 5,9 miljoen gebruikers actief op Instagram. Door social media advertising in te zetten op deze kanalen kun je dus je brand awareness enorm vergroten.

Doelgroep targeten

Het aantal social media gebruikers groeit in Nederland nog steeds. Er is dus een grote kans dat jouw doelgroep aanwezig is op social media. Om de doelgroep zo nauwkeuring mogelijk te targeten kun je gebruik maken van interesses, leeftijd, geslacht, locatie, levensgebeurtenissen, taal en opleidingsniveau. Zorg ervoor dat je van tevoren deze informatie gedetailleerd uitwerkt.

Gemakkelijk meetbaar

Een van de grootste voordelen van een het adverteren via social media is de meetbaarheid. In de Business Manager van Facebook kun je namelijk de resultaten vinden die uit jouw campagne voortkomen. Hier kun je de vertoningen van je advertentie terugvinden, het aantal klikken, de conversies en hoeveel de totale campagne heeft gekost en opgeleverd. Hier kan je dus bruikbare inzichten uithalen voor de huidige en toekomstige campagnes.

Mensen bereiken die nog niet de zoekintentie hadden naar jouw product

Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Hiermee vergroot je de zichtbaarheid en naamsbekendheid van je webshop. Dit kan ook zorgen voor het uitbreiden van de huidige klanten.

Zelf bepalen wat je wilt uitgeven

Je kunt zelf het budget instellen wat je per dag of periode wilt uitgeven aan het adverteren via social media. Dit is namelijk al mogelijk met een dagbudget van een paar euro. Je kunt ervoor kiezen om je advertenties te laten doorlopen maar je kunt ook een begin- en einddatum instellen. Je kunt duidelijk zien wat je kosten voor een advertentie zullen zijn. Aan het einde van de looptijd van de advertentie kun je ook meteen zien of je de door jou vastgestelde doelen hebt behaald.

Optimalisatie van de advertenties

Er kan precies worden bekeken welke onderdelen van de advertentie wel in de smaak vallen bij de doelgroep en welke niet. Hierdoor kan de advertentie verder geoptimaliseerd worden en kun je toekomstige advertenties op basis van deze inzichten ook verder optimaliseren.

 

Ben jij ook enthousiast geworden over de mogelijkheden van het adverteren op social media? Neem dan een kijkje bij onze diensten en misschien kunnen wij jou wel helpen! https://www.mrsecommerce.nl/social-media- advertenties/

 

Of download mijn gratis e-book! https://www.mrsecommerce.nl/e-book-het-geheim-van-succesvolle-advertenties/

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *