Mrs e-commerce ...

4 belangrijke redenen om je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk

Yes! Jouw webshop is live. Je hebt ervoor gezorgd dat je aan alle wettelijke eisen voldoet en bent klaar om te gaan verkopen. Ondanks de strenge regelgeving, vinden klanten het soms toch spannend om iets bij een webshop te bestellen. Ze zijn bang dat de online winkel niet doet wat hij belooft en dat ze daardoor hun geld weggooien. Een webwinkelkeurmerk kan deze twijfels wegnemen. Maar dat is niet het enige voordeel. Wij vertellen je waarom het verstandig is om je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk.

1. Het schept vertrouwen

Jij weet dat je de zaakjes op orde hebt. Zodra de consument iets bij jouw webwinkel bestelt, ga je aan de slag. Je zorgt ervoor dat artikelen goed worden ingepakt en dat bestellingen op tijd worden geleverd. Omdat de klant het product niet meteen meekrijgt, is een order plaatsen iedere keer een gok voor hem. Deze twijfels kun je makkelijk wegnemen door je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk met reviewsysteem. Zo kan de consument ervaringen van anderen lezen, waar direct uit blijkt dat jij doet wat je belooft en klachten op de juiste manier oplost. Je hebt dus ook geen apart reviewsysteem meer nodig!

 

2. Er komt meer geld in het laatje

Webwinkeliers weten dat consumentenvertrouwen ontzettend belangrijk is. Als klanten jou niet vertrouwen, kopen ze ook niets. Het plaatsen van een webwinkelkeurmerk zorgt er daardoor voor dat er meer geld in het laatje komt. De conversie kan, afhankelijk van de branche, integratie van het keurmerk, plaatsing van de tools  en de huidige conversie van de webshop verhoogt worden met wel 15%. Het gevolg? 18% meer omzet, hoe fijn is dat?  

3. Je sluit problemen en boetes uit

Een belangrijke reden om je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk is de check die voorafgaand aan het lidmaatschap wordt uitgevoerd. Experts kijken of jouw webwinkel aan alle juridische eisen voldoet. Eventuele fouten kun je daardoor oplossen en worden boetes voorkomen worden. Ook fijn? Er staat altijd een team van experts klaar om jouw juridische vragen te beantwoorden en sommige keurmerken helpen je zelfs bij geschillen. Zo weet je zeker dat je er niet alleen voor staat en kun je altijd hulp vragen. Dat zorgt voor veel mentale rust.

 

4. Geniet van de fijne (gratis) extra’s

Als jij je aansluit bij een van de bekende webwinkelkeurmerken, verzamel je reviews en krijg je het keurmerk. Maar kwalitatieve webwinkelkeurmerken bieden jou nog veel meer. Je ontvangt onder andere het laatste nieuws op het gebied van e-commerce. Ook kun je gebruikmaken van vele gratis tools, zoals juridische documenten voor jouw webwinkel, een generator voor een kloppende privacyverklaring die voldoet aan de regels van de AVG, een telefoondienst en allerlei Google integraties, waaronder rich snippets en de Google Seller Rating. Al deze extra diensten zorgen ervoor dat jij alle zaken correct geregeld hebt, je omzet een boost kunt geven en meer tijd over hebt voor het runnen van jouw webwinkel. Daarom ben je immers jouw webshop gestart!

 

De kosten van een webwinkelkeurmerk

Er zijn dus genoeg belangrijke redenen om je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk. De voordelen zijn immers groot. In Nederland kun je kiezen uit een aantal verschillende webwinkelkeurmerken, die allemaal andere prijzen hanteren. Het is slim om je vooraf goed in te lezen en te kijken welk keurmerk het beste past aan jouw wensen.

 

Lid worden van Stichting WebwinkelKeur
Een geschillencommissie, klantervaringen, inkoopkortingen en alles wat andere keurmerken ook bieden. Dit slechts voor € 8,95 per maand. Hiermee is Stichting WebwinkelKeur hét keurmerk voor elke webwinkel.

Wil jij ervoor zorgen dat klanten vertrouwen dat jouw webshop alle zaakjes op orde heeft? Meer omzet genereren? Geen risico lopen op vervelende boetes? Sluit je dan aan en ervaar alle voordelen van een webwinkelkeurmerk. En wist je dat je als lid korting krijgt op mijn online training? Win win!

meer blog berichten