fbpx

5 redenen waarom jouw webshop nooit een succes gaat worden

Een webshop starten, het lijkt zo makkelijk. Je hebt die shop zo in de lucht, die producten koop je met 2 vingers in je neus in, maar dan moet je het nog zien te verkopen. Tja, dat is toch iets lastiger dan gedacht. In dit blog bericht deel ik 5 reden waarom jouw webshop nooit een succes gaat worden (sorry).

1. Je doet maar wat

Waar het van een afstand wel leuk lijkt om even winkeltje te spelen met een webshop en het bij iedereen makkelijk lijkt, is het in de praktijk toch wel andere koek. Je doet je uiterste best om de webshop er leuk uit te laten zien, kut wat aan op social media, maar de verkopen die zijn niet best. De reden daarvan? Er zit geen enkel plan achter en je doet maar wat. Wat berichten plaatsen op social media is niet bepaald een strategie.

2. Je vindt het eigenlijk wel leuk om een beetje aan te kloten

Een bekend probleem bij veel webshops, de webshop wordt niet als een bedrijf gezien maar als een hobby. Wat is het verschil? Een hobby kost geld, een bedrijf levert geld op. Wanneer je je webshop niet serieus neemt als bedrijf, dan gaat dat het ook nooit worden en heb je gewoon een dure hobby.

3. Je durft geen geld te investeren

Of misschien wil je dat niet eens. Dat kan, maar je moet je even afvragen hoe je in hemelsnaam wat wilt gaat verdienen als je niet investeert. Je kunt al je zuur verdiende spaarcentjes in producten hebben geïnvesteerd, maar als die verstoffen op de plank had je er op de bank toch iets meer aan gehad. (Alhoewel de rente ook helemaal ruk is, maar dat terzijde) Bij elk bedrijf komen er investeringen kijken, investeringen in kennis, investeringen in zichtbaarheid noem het maar op. Niet investeren, betekend dat je maar aan blijft kloten en ook nooit de grote groep mensen gaat bereiken zoals je misschien wel zou willen.

4. Je wedt op het verkeerde paard

Vaak wordt er gedacht dat wanneer je lekker berichten plaatst op social media dat de klanten met busladingen tegelijk komen. Well think again. Heb je wel eens iemand gehoord die een uur op Instagram gaat scrollen om een stofzuiger te vinden? Nee die gaat naar Google!! Wanneer je hier na gedacht hebt, dan wil ik je nog even wijzen op punt 1. Prima als je inzet op meerdere paarden, maar je moet niet verbaasd zijn als niet al je volgers wat gaan kopen.

5. Je weet je cijfers niet

Opvolgend op punt 4, weet jij waar je bezoekers vandaan komen? Weet je op welke pagina ze afhaken? Weet je überhaupt hoeveel bezoekers je krijgt? Nee? Dan is het tijd om hier wat mee te gaan doen. Als je namelijk weet dat actie X gevolg Y als gevolg heeft, dan weet je ook of dat wat je doet wel zin heeft. Daarnaast heb je misschien wel een mega lek op je webshop, die je dagelijks honderden euro’s aan omzet scheelt en je hebt gewoon geen idee.

Herken jij je nou in een aantal van deze punten? Dan is het nu tijd om het tij te keren! Op maandag 23 November 20:00 uur en woensdag 25 november 10:00 uur geef ik de masterclass maak van jouw webshop een geldmachine. Klik hier om je aan te melden

meer blog berichten

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het