Online gaan de zaken goed en je bent op zoek naar een nieuwe uitdaging. Soms is het juist goed om ook offline aanwezig te zijn en daar nieuwe klanten te werven. Zo kun je ervoor kiezen om een tijdelijke winkel te openen om jouw spullen fysiek te verkopen. Ook voor seizoensgebonden verkopers is een pop-up store een ideaal concept. Het kan een boost geven aan de bekendheid van jouw webshop en dat is soms echt even nodig. Je bereikt er een ander publiek mee dat meer offline dan online shopt. Bovendien zien klanten wie er achter de webshop schuilt. Er zijn veel dingen waar je op moet letten als je zo’n pop-up shop wilt openen. Met een goede voorbereiding kun jij dit ook! In dit blog leg ik je de essentials uit en geef ik je tips om snel aan de slag te kunnen gaan.

  1. Kies de juiste locatie en ruimte voor jouw pop-up store

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom is het erg belangrijk om een geschikte locatie te vinden voor jouw pop-up shop. Op veel verschillende plekken in de binnenstad kun je een tijdelijke winkel openen. Ook op allerlei specifieke plaatsen zoals een bedrijventerrein of enkele NS-stations kun je een pand of simpele stand huren. Via aanbieders als pop-shop.nl of popupplaza.nl kun je beschikbare panden vinden, maar er zijn nog veel meer opties. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk mensen bereikt. Een grote stad zoals Rotterdam, Amsterdam of Utrecht is daarom waarschijnlijk een betere optie dan een dorp dichtbij huis. Kijk ook naar de andere winkels in de winkelstraat waar je een pand zou willen huren. Probeer uniek te zijn in de spullen die je verkoopt. Denk goed na over de grootte van het pand. Een té groot pand is ongezellig als je deze niet goed kunt vullen. Een kleinere ruimte is vaak makkelijker gezellig te maken, maar daar passen wel minder klanten tegelijkertijd in.

  1. Promoot jouw pop-up shop al voordat deze opent

Bekendheid creëren is een belangrijk doel van een pop-up shop. Ook bestaande klanten van jouw webshop vinden het misschien leuk om langs te komen. Plaats het op je webshop, verstuur mails en stuur flyers mee met bestellingen. Benader de krant en andere lokale media om nieuwe klanten te werven en deel jouw plannen via social media. Zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van jouw tijdelijke shop.

  1. Denk goed na over de inrichting van jouw tijdelijke winkel

Een goede sfeer zorgt ervoor dat klanten jouw producten sneller kopen. Bedenk goed hoe je jouw producten aan de klant wilt presenteren en waar jouw winkel voor staat. Versier de winkel met decoratie naar wens en houd rekening met de kosten voor de inrichting. Kijk eens op Pinterest voor inspiratie. Als je kleding verkoopt let er dan op dat klanten dat graag willen passen dus zorg voor paskamers en spiegels. Zorg daarnaast voor enkele zitplekken voor mensen die slecht ter been zijn of die gewoon even willen uitrusten.

  1. Kies voor geschikte betaalmethoden

Bedenk hoe je de klanten wil laten betalen. Zorg voor een kassa of geldkist en voldoende wisselgeld. Als klanten alleen contant kunnen betalen vermeld dat dan ook op de flyers en andere gedeelde informatie. Een pinapparaat is bijna een vereiste in deze tijd waar weinig mensen nog contant op zak hebben. De aanschaf van een pinautomaat hoeft niet duur te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar een SumUp Air contactloos pinapparaat die via bluetooth is verbonden met jouw mobiel of tablet.

Met deze essentials en tips hoop ik je verder te hebben geholpen met het openen van een pop-up store. Durf te dromen en ga je dromen achterna! Bedenk goed of je dit plan in je eentje uitvoert of hulp inschakelt. Jouw webwinkel draait door en er moet altijd iemand aanwezig zijn in de pop-up store. Heel veel succes!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *