Help! Mijn webwinkel levert (nog) geen resultaat op!

De zure nasmaak die je ervaart als jouw webwinkel geen resultaat oplevert, is erg begrijpelijk.

  • Je hebt urenlang achter de pc alle producten toegevoegd aan jouw webwinkel
  • Je hebt oneindig veel foto’s gemaakt en toegevoegd aan jouw webwinkel
  • Je hebt enorm veel tijd geïnvesteerd in de techniek van de webwinkel
  • Desondanks de tijdsinvestering in de techniek; je wordt er niet veel wijzer van

Al die tijd en inspanning heeft helemaal niks opgeleverd en dat terwijl je met zoveel moed en motivatie met jouw webwinkel bent gestart. Terwijl je de juiste strategie in handen hebt, krijg je het met de techniek maar niet voor elkaar om het te regelen.

 

Hoe draai je het schip om?

Gelukkig kan je jouw webwinkel een nieuw leven in blazen. In deze blog  geven wij jouw tips die het succes van een webwinkel kan vergroten.

Van afleidingsvrije afrekenpagina’s maken tot beschikking hebben tot een supportteam. Wij lichten toe waarom dit het verschil kan maken. Al deze tips zijn toepasbaar met het SYS Platform.

Afleidingsvrije afrekenpagina

Na lang twijfelen belandt de bezoeker uiteindelijk op de afrekenpagina. Alleen nog de gegevens invullen en je hebt er weer een bestelling bij.

Maar vervolgens haken ze toch af. Hoewel je de gedachte van een bezoeker niet zomaar kan veranderen, kan je er wel voor zorgen dat je bezoekers minder snel weg zullen gaan van de afrekenpagina.

En hoe doe je dat? Met een afleidingsvrije afrekenpagina natuurlijk! Schakel de menubalk, footer, header en al het andere onnodige uit en behoudt alleen de afrekenpagina. Een klant raakt niet afgeleid en kan niet even snel via het menu naar een andere pagina gaan.

Een afleidingsvrije afrekenpagina zorgt voor een hogere conversie!

Voorbeeld van een afleidingsvrije afrekenpagina.

 

Kortinglinks gebruiken

We kennen allemaal het fenomeen “kortingscode” en gebruiken dit massaal. Maar hoeveel levert zo’n kortingscode nou eigenlijk op?

Stel: als bezoeker bestel je een aantal producten en op de afrekenpagina zie je de mogelijkheid om een kortingscode toe te voegen.

Als bezoeker ben je toch geneigd om voor de zekerheid te checken of je niet ergens zo’n kortingscode hebt of start een speurtocht op het internet.

Het gevolg is dat de bezoeker in de tussentijd zijn of haar mailbox doorspit, op zoek naar een code en dat wil je eigenlijk niet. Want nu is je potentiële klant niet meer bezig op de afrekenpagina, maar met iets heel anders. En de kans dat de bestelling nu niet afgerond wordt, is groter.

Maak daarom gebruik van kortinglinks i.p.v. kortingcodes via de mail als je een product promoot. Met 1 klik komt de potentiële klant gelijk op de afrekenpagina waar de prijs verrekend is. Nu is het alleen nog een kwestie van de gegevens invullen en de bestelling plaatsen!

Zorg dat je beschikking hebt tot support

Er zitten heel veel processen achter een webwinkel en door een storing of fout kan er heel makkelijk wat mis gaan. De meeste platformen bieden geen support, waardoor je eigenlijk aan het lot over gelaten wordt.

En laten we eerlijk zijn: wie heeft er nou zin om uren achter de pc te zitten om een mogelijke fout op te zoeken, terwijl jij je gewoon wilt focussen op  jouw producten?

Voor een webwinkel is het daarom echt een must om beschikking te hebben tot support. Als er iets fout gaat, dan kunnen zij het voor je regelen, zodat jij je geen tijd en energie hier aan verliest.

Daarnaast loop je minder snel potentiële klanten mis. Een website die niet goed werkt, wordt toch al snel als minder betrouwbaar gezien. En niet te vergeten: wij als mensen zijn “lui”. Het liefst gaat als automatisch en zo makkelijk mogelijk.

De conclusie van deze blog? Ondanks de tegenslagen is het zeker mogelijk om van jouw webwinkel een succes te maken. Bovenstaande tips kunnen echt het verschil maken. Zorg er voor dat je niet stil blijft staan, maar dat je proactief opzoek gaat naar de oplossing. You can do it!

 

Wil jij een website waar bovenstaande technieken makkelijk toepasbaar is? Neem dan een kijkje op de website van SYS Platform. Met de kortingscode Stefanie ontvang je €250,- korting op jouw nieuwe webshop!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *