Hoe straal je betrouwbaarheid uit met je webshop?

Als webshop eigenaar wil je graag dat jouw webshop er betrouwbaar uit ziet. Je wilt dat klanten op jouw website het gevoel hebben dat het een mooie en eerlijke webshop is. Wij willen je een aantal tips geven hoe je meer betrouwbaarheid kunt uitstralen met je webshop.

Kijk bijvoorbeeld naar onderstaande tips, waarschijnlijk kun je hier al heel wat mee.

1. Vermeld duidelijk de contactgegevens. Probeer deze ook op een duidelijke plaats op je website te plaatsen.
2. Zorg voor een veilige verbinding.
3. Vraag klanten referenties in te vullen.
4. Laat zien welke keurmerken of batches je hebt.
5. Maak gebruik van echte foto’s. Stock foto’s zijn handig en vaak heel mooi, maar niet uniek.
6. Geef aan dat klanten gebruik kunnen maken van een klantenservice.
7. Vraag aan klanten of je hun namen mag delen. Zodat andere potentiële klanten zien dat je echte diensten aanbied.
8. Maak een crew lijst. Met of zonder foto’s. Geef aan wat wie bij jou doet in het bedrijf.

Betrouwbaarheid is een van de belangrijke factoren om mensen iets te laten kopen bij jou.
Als een consument naar de winkel gaat koopt de klant vaak sneller iets bij iemand waar je van weet dat het wel goed zit. Zo zit het voor een webshop ook.

Hoe zorg je er voor dat je als webshop het vertrouwen uitstraalt, jij weet zelf dat je een betrouwbare webshop bent. Maar dit weet de klant aan de andere kant niet.

De eerste indruk is heel erg belangrijk.

Voor een webwinkel is dit heel erg belangrijk. Als jouw webshop niet goed overkomt, is de consument zo weggeklikt. Een consument komt voor een reden op jouw webshop. Ook heeft de klant een aantal verwachtingen. Probeer je zo goed mogelijk aan verwachtingen van klanten te houden.

De klant wil zien wat er gebeurt en zien wie jij bent.

Laat foto’s van jou pand of bedrijf zien. Dit is voor veel webshops misschien niet iets wat ze snel zullen doen. Dit kan jou toch veel omzet opleveren. Het laten zien van je gezicht is in dit digitale tijdperk ook erg belangrijk. Naast het laten zien van jou bedrijf kan ook het zien van je eigen gezicht voor betrouwbaarheid zorgen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om jouw klanten via Instagram mee te nemen om mee te kijken naar een dagje voor jou op kantoor. Plaats op jouw website ook de gezichten van je medewerkers (als ze dit willen)

Wees een expert over de producten die je verkoopt.

Dit kun je bijvoorbeeld doen om te gaan bloggen. Dit is niet alleen handig voor jou content, maar ook handig voor de Googleresultaten voor je bedrijf.

Werk aan de processen van je webshop.

Zorg dat alle processen aan de achterkant van je webshop goed zijn. Heb je dit niet, dan kan dit een amateuristisch over komen bij de klant. Probeer te leveren zoals je ook vermeld op de website, zorg dat de klantgegevens juist zijn ingevoerd en dat je snel achter de informatie komt als je iets mist. Zo kunnen klanten duidelijk en snel worden geholpen.

Zorg dat jouw webshop goed werkt op een mobiele telefoon.

Waarschijnlijk shopt meer dan de helft van de consumenten via hun mobiele telefoon. Zorg er voor dat jouw webshop goed functioneert.

Probeer dit van tevoren goed te testen. Wanneer een webshop niet goed werkt, grote kans dat de klant dan zo weer weg is. Dit kan namelijk best wel snel irritatie veroorzaken. Jouw lettertypes en afbeeldingen moeten goed zichtbaar zijn. De uitstraling is dus erg belangrijk.

Hou je aan je afspraken.

Het is natuurlijk ontzettend fijn als er staat voor 17.00 besteld, de volgende dag in huis. Hou je hier ook aan. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat de post vertraging heeft. Beloof wat je waar kan maken, anders moet je het niet vermelden.

Maak mooie content en duidelijke foto’s.

Wanneer de consument een artikel van de webshop aan het bekijken is wil je natuurlijk dat ze daar alle informatie kunnen vinden die nodig is. Zet alleen alle relevante informatie neer en laat onnodige tekst weg. Mocht je dit nou moeilijk vinden, daar zijn veel bedrijven voor. Deze informatie is ook relevant voor de SEO van je webshop. Zoekmachines willen alleen de meest relevante informatie boven aan tonen. Wanneer dit goed in orde is kan dit weer extra bezoekers op je webshop opleveren. Voeg mooie foto’s toe bij de teksten om het plaatje af te maken.

De categorieën voorzien van goede en duidelijke beschrijvingen is ook een must.

Hierin schrijf je welke producten er in deze categorie te vinden zijn.
De tekst op de homepage kan je hele aanbod goed samenvatten. Hou deze content ook up-to-date. Dit vind Google fijn. Daar zijn blogs ook een perfect hulpmiddel voor. Schrijf meerdere keren per maand een blog met informatie over je producten. Naast dat dit voor Google en voor de klant leuk is, is dit ook een manier om je webshop lekker actueel te houden.

Bereikbaarheid is belangrijk.

Je hoeft er natuurlijk niet 24/7 achter te zitten, maar het bereikbaar zijn voor klanten is een enorm pluspunt. Elke klant wil op een andere manier contact zoeken, zorg dat er voldoende opties zijn. Een chat programma kan vaak via de computer en is snel en makkelijk te beantwoorden. Dit geeft voor de klant gelijk het gevoel dat er een betrouwbaar persoon achter zit.

Aftersales is een pluspunt.

Geef de klant na aankoop ook nog een goede service. Hierin kun je je waarschijnlijk onderscheiden van andere webshops. Dit is voor je betrouwbaarheid echt een pluspunt. Stuur een standaard mail of je klanten tevreden zijn met je aankoop.

Een keurmerk voor webwinkels.

Wanneer een klant een keurmerk op de website ziet staan gaat de betrouwbaarheid ook omhoog. Niet iedereen heeft dit, en dit is ook niet voor iedereen noodzakelijk. Geef er vooral niet te veel geld aan uit. Maar als dit voor jou goed voelt. Doe het dan!

Wij raden iedereen aan om reviews toe te passen op je webshop, omdat reviews vertrouwen geven bij je bezoeker. Een keurmerk voor je webshop kan extra vertrouwen geven bij je bezoeker en zorgen voor een verhoging in het aantal bestellingen. Bij Webwinkelkeur, combineer je de voordelen met de voordelen van reviews vanaf €8,95 per maand

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *