Vijf manieren om je webshop betrouwbaarder te laten ogen

Het winnen van het vertrouwen van je doelgroep kan nog best een flinke uitdaging zijn. Een nadeel aan het hebben van een webshop is dat betrouwbaarheid een grotere rol online speelt dan in fysieke winkels. Mensen hebben de mogelijkheid om kledingstukken te passen en in handen te houden voordat zij iets kopen, terwijl dat online natuurlijk niet mogelijk is. Betrouwbaarheid is daarom cruciaal voor consumenten en een reden voor jou om je webshop daarop aan te passen. In dit blog geef ik je vijf tips om de betrouwbaarheid van je webshop op te schroeven om uiteindelijk aan meer klanten en meer conversies te komen.

Tip 1: Gebruik een keurmerk

Het gebruikmaken van een keurmerk is een zeer goede manier om betrouwbaarheid uit te stralen met je webshop. Bij het zien van een keurmerk op jouw webshop weten mensen dat je webshop voldoet aan bepaalde eisen, namelijk de consumentenwetgeving. Dit wekt vertrouwen op bij je klant en kan de doorslag geven of zij wel of niet tot aankoop overgaan.

Tip 2: Maak gebruik van reviews

Reviews zijn al jaar en dag een zeer invloedrijke factor voor consumenten, omdat het een gevoel van vertrouwen geeft. Volgens een onderzoek van Capterra leest 9 op de 10 mensen die ondervraagd zijn recensies voorafgaand aan het kopen van een product of dienst. De helft van de consumenten vertrouwt online reviews maar een beetje, omdat er veel nepreviews tussen zitten. Wel proberen de consumenten de nepreviews van de echte te onderscheiden.

Tip 3: Maak een over ons pagina

Mensen willen graag weten wie er achter een webshop zit. Daarom is het hebben van een over ons pagina minstens net zo belangrijk als de rest van je webshop. Vertel een leuk verhaaltje over wie jij bent en hoe je tot je webshop bent gekomen. Zorg dat je een interessant stukje neerzet zodat klanten meer over jou en je webshop te weten komen. Dit stimuleert vertrouwen en nieuwe verkopen.

Tip 4: Maak een veelgestelde vragen pagina

Met een pagina waar veelgestelde vragen op staan die jij hebt beantwoord, laat je zien dat jij als webshopeigenaar verstand hebt van het onderwerp dat centraal staat en je een expert bent in hetgeen waar je over praat. Op deze manier zien mensen dat je weet waar je het over hebt en kunnen zij met vertrouwen jouw producten kopen.

Tip 5: Maak een contact pagina

Om sneller een klantrelatie op te bouwen en om potentiële klanten te overtuigen, is het hebben van een contact pagina een must have. Zo kunnen mensen jou snel en makkelijk bereiken als zij vragen hebben of op zoek zijn naar extra informatie. Je laat met een contact pagina ook zien dat je bereid bent om mensen te helpen en te woord te staan.

 

En daar heb je het, vijf manieren om je webshop betrouwbaarder te laten ogen en uiteindelijk meer conversies te krijgen. Veel succes met het toepassen van deze tips!

Wil je ook een keurmerk voor je webshop? In samenwerking met Webshop keurmerk mogen wij jou dit keurmerk 6 maanden gratis aanbieden. Je hebt al een keurmerk vanaf €16,25 per maand. Kijk op www.keurmerk.info en maak gebruik van code ME22 om deze korting te claimen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *