Waarover kan je bloggen voor je webshop?

Bloggen is heel belangrijk voor je webshop en kan je conversie zeker verhogen. Je vraagt je misschien al direct af waar je moet beginnen. Waarover moet je dan eigenlijk gaan bloggen? Wat willen mensen zien? Nou, in dit blog geef ik je een paar ideeën zodat jij uit de voeten kunt met het schrijven van je eigen blogs!

Waarom bloggen voor je webshop?

Blogs kunnen ontzettend handig zijn als jij met je webshop gevonden wil worden. Bij het maken van blogs kun je populaire zoektermen gebruiken, zodat jouw blog (en dus jouw bedrijf) sneller wordt gevonden. Dit kun je doen door middel van zoekmachineonderzoek. Je maakt je bereik breder en trekt meer mensen naar je blogs door gebruik te maken van populaire woorden waar mensen op zoeken. Relevante content schrijven wordt erg gewaardeerd voor zoekmachines en daar heb jij weer profijt van. Je blogs worden daardoor beter vindbaar op Google. Hoe meer mensen je naar je webshop weet te trekken, hoe belangrijker je webshop dus wordt voor Google.

Je inspireert je klanten ook door middel van het posten van blogs. Je laat je expertise zien en je kennis van bepaalde onderwerpen en kunt klanten inspireren met de informatie die jij deelt. Denk bijvoorbeeld aan blogposts over de laatste trends binnen jouw vakgebied.

Ook geven blogposts je de mogelijkheid om de interactie met je webshop omhoog te gooien. Je doelgroep raakt betrokken en leert meer over jou en je webshop, wat uiteindelijk kan leiden tot meer conversie.

Waarover kun jij bloggen?

Nu komt het lastige gedeelte waar elke blogger wel een keer tegenaan loopt: waar gaan we over schrijven? Ik zal je een paar voorbeelden geven.

1. How-to blogs
In blogs verwerk je informatie waar je lezers ook daadwerkelijk iets aan hebben en/of naar zoeken. Als iemand iets niet weet, is de kans groot dat ze gaan Googelen. Door middel van het schrijven van how-to blogs, help je degenen die geen verstand hebben van een onderwerp waar jij expert in bent.

2. Blogs waar je dingen uitlegt
Denk bij dit soort blogs aan veel gestelde vragen waar je op ingaat. Moeilijke onderwerpen (die voor jou wellicht vanzelfsprekend zijn) zijn goede blog onderwerpen, omdat je mensen verder op weg helpt. Als je blogs online hebt staan met onderwerpen uit de meest gestelde vragen, kun je deze doorlinken als antwoord op degenen die het antwoord willen weten.

3. Waarschuwingen of aankondigingen
Nieuwe updates zijn altijd goed te verwerken in blogs. Een aankondiging van iets nieuws of iets belangrijks waar jouw publiek rekening mee moet houden en/of waar zij iets mee moeten doen, is een blog waard. Je legt je publiek uit wat de waarschuwing/aankondiging inhoudt, wat zij kunnen verwachten en wat zij ermee kunnen doen.

4. Tips
Blogs die tips bevatten om bijvoorbeeld bepaalde punten te optimaliseren of die inspelen op de how-to blogs bijvoorbeeld, zijn ook populair. Mensen lezen bijna nooit gehele blogs en scannen vaker de koppen. Dit soort blogs hebben om die reden een prettige opmaak voor je lezer. Per tip zet je een nieuwe kop, zodat mensen in één oogopslag kunnen zien wat jij wil zeggen.

 

Liever je blogs uitbesteden? Klik dan hier voor alle informatie hoe wij jou kunnen helpen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *