fbpx Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: AVONDUREN

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Avonduren.

Danuta (31) is de shop begonnen maar ze doet dit niet alleen. Nanda is inmiddels net zo betrokken. Ook voegen zich soms andere makers bij het team. In mei 2015 zijn de digitale deuren van Avonduren (avonduren.etsy.com) geopend met het eerste product. Dit was een poster met een walvis die wij nog steeds verkopen.

Waarom ben je Avonduren gestart?

In mijn gewone baan kon ik vaak niet al mijn creativiteit kwijt. Ik begon voor de lol dingen te ontwerpen maar vond het jammer dat die nooit het daglicht zagen. Toen vertelde iemand mij over Etsy en dacht waarom probeer ik het niet gewoon. Daarna merkte ik dat mensen in mijn omgeving ook behoefte hadden aan hetzelfde en zijn we uitgegroeid in een soort collectief

 

Wat verkoopt Avonduren?

Eigenlijk van alles. Het gaat om de creatieve vrijheid en kunnen maken waar je zin in hebt. Passie maakt de beste producten. De meeste producten zijn sieraden. Daarnaast verkopen we o.a. ook tassen, postkaarten, posters en schilderijen.

 

Wat maakt Avonduren uniek?

De producten. Deze zijn allemaal handgemaakt en nergens anders verkrijgbaar. Van sommige items wordt zelfs maar 1 stuk gemaakt zodat je altijd een uniek product hebt. Daarnaast kunnen sommige producten ook aangepast worden naar de wens van de klant.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Avonduren?

Ik werk naast Avonduren full-time als UX/UI designer.

 

Op welk platform draait Avonduren?

Etsy

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik maak gebruik van Instagram, Facebook en Pinterest. Van deze 3 is Instagram het meest succesvol. Maar om eerlijk te zijn komen de meeste klanten via de Etsy zoekmachine. Mij verdiepen in Etsy SEO deed het meeste.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De blije klanten. Elke aankoop voelt als een enorm compliment. En daarnaast de motivatie om nog meer creatief bezig te zijn.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het promoten van de shop. Ik ben geen social media guru en vind het daarom lastig nog meer klanten naar de shop te trekken.

Wat zou je graag nog met Avonduren willen bereiken?

Doorgaan met leuke producten maken en er vooral plezier in blijven houden.
Ik hoop dat de verkopen toenemen en we uiteindelijk ook wat meer tijd aan de shop kunnen besteden.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten? 

Volg je passie.

meer blog berichten