fbpx Mrs e-commerce ...

Help mijn Instagram shopping is afgekeurd!

Wil je eindelijk lekker aan de slag gaan met Instagram shopping, ben je in eens afgekeurd! Heel vervelend, want er staat ook geen duidelijke reden waarom. In dit blog bericht probeer ik je verder te helpen!

Voldoe je aan deze voorwaarden?

Instagram wil dat je aan een aantal voorwaarden voldoet voor je wordt goedgekeurd. Het betreft deze voorwaarden:

  • Je bevind je in een door Facebook goedgekeurd land. Met Nederland en België zit je sowieso goed.
  • Je hebt minimaal 9 artikelen in je webshop staan.
  • Je verkoopt producten geen diensten
  • Je hebt overduidelijk een webshop
  • Je hebt geen persoonlijke foto als profiel foto en/of teveel persoonlijke foto’s op je feed
  • Je verkoopt geen gepersonaliseerde producten (Deze is een beetje vaag, maar als er overduidelijk een categorie is met gepersonaliseerde artikelen dan zien ze het als een dienst)
  • Je hebt een zakelijk Instagram account
  • Je Instagram zit gekoppeld aan je Facebook account

Je voldoet aan de voorwaarden en nu?

Helaas gebeurt het ook heel veel dat je wordt afgekeurd zonder logische reden. De enige oplossing om hier uit te komen is om contact op te nemen met Facebook en dat is nog niet zo makkelijk. Facebook heeft een support mogelijkheid die verstopt zit op een hele vreemde plek. Maar ik kan je vertellen waar die zit! Helaas heb je dan misschien nog niet eens het antwoord, want niet iedereen ziet de mogelijkheid om contact met Facebook op te nemen.

Tijdens kantoortijden, kun je contact opnemen met de support afdeling van Facebook Business. (Werkt alleen op pc)

Klik op Chat, soms zie je ook dat naast chat nog een icoontje verschijnt waarbij je kunt mailen. Dit is vaak wanneer de support gesloten is of wanneer de wachttijd te lang is.

 

Kies vervolgens voor Bedrijfspagina’s

Je kunt nu chatten met een vertegenwoordiger. Zij gaan vervolgens met je mee kijken waarom je bent afgekeurd en vervolgens wordt er een herkeuring aangevraagd.

Ik kan niet chatten met Facebook

Helaas gebeurt dit bij een groot deel van de mensen. Wat de reden daarvoor is, durf ik je niet te zeggen. Kijk hieronder even naar het lijstje met meest voorkomende redenen.  Helaas is het voor ons sinds augustus niet meer mogelijk om voor klanten een herkeuring aan te vragen of te helpen met dit probleem.

Meest voorkomende redenen dat je afgekeurd bent en hoe je dit oplost

Hieronder vind je een aantal redenen dat je afgekeurd bent en de oplossing

  • Geen gevestigde orde: Je instagram account bestaat waarschijnlijk nog niet zo lang, je hebt nog niet genoeg posts of je hebt nog niet genoeg volgers. Zorg er voor dat je deze dingen verbeterd.
  • Je hebt geen producten op je website: Tijdens het aanvragen had je mogelijk nog geen producten op je webshop staan. Dit is wel noodzakelijk bij het aanvragen. Zorg er voor dat je producten in je webshop hebt staan.
  • Checkout style wordt niet ondersteund: bij het aanmaken van de Facebook shop voor de checkout “chatten met verkoper” hebt gekozen. Deze optie wordt niet ondersteund voor Instagram shopping. Helaas is dit niet aan te passen en moet je de hele shop verwijderen en opnieuw beginnen. Je moet dan kiezen voor “betalen op website”

Er zijn op het moment ook een paar bekende problemen bij Facebook. Op het moment krijgen veel mensen de melding geen producten op website of voldoet niet aan de handelseisen. Dit lijkt een bug te zijn, probeer over een paar weken nogmaals de herkeuring aan te vragen in de app.

Zodra je het probleem hebt opgelost, komt er na enkele weken een zinnetje onder de melding dat je afgekeurd bent te staan in de app. Je kunt hier bezwaar indienen en de herkeuring aanvragen.

meer blog berichten