Help mijn Instagram shopping is afgekeurd!

Wil je eindelijk lekker aan de slag gaan met Instagram shopping, ben je in eens afgekeurd! Heel vervelend, want er staat ook geen duidelijke reden waarom. In dit blog bericht probeer ik je verder te helpen!

Voldoe je aan deze voorwaarden?

Instagram wil dat je aan een aantal voorwaarden voldoet voor je wordt goedgekeurd. Het betreft deze voorwaarden:

  • Je bevind je in een door Facebook goedgekeurd land. Met Nederland en België zit je sowieso goed.
  • Je hebt minimaal 9 artikelen in je webshop staan.
  • Je verkoopt producten geen diensten
  • Je hebt overduidelijk een webshop
  • Je hebt geen persoonlijke foto als profiel foto en/of teveel persoonlijke foto’s op je feed
  • Je verkoopt geen gepersonaliseerde producten (Deze is een beetje vaag, maar als er overduidelijk een categorie is met gepersonaliseerde artikelen dan zien ze het als een dienst)
  • Je hebt een zakelijk Instagram account
  • Je Instagram zit gekoppeld aan je Facebook account

Je voldoet aan de voorwaarden en nu?

Helaas gebeurt het ook heel veel dat je wordt afgekeurd zonder logische reden. De enige oplossing om hier uit te komen is om contact op te nemen met Facebook en dat is nog niet zo makkelijk. Facebook heeft een support mogelijkheid die verstopt zit op een hele vreemde plek. Maar ik kan je vertellen waar die zit! Helaas heb je dan misschien nog niet eens het antwoord, want niet iedereen ziet de mogelijkheid om contact met Facebook op te nemen.

Tijdens kantoortijden, kun je contact opnemen met de support afdeling van Facebook Business.

Klik op Chat, soms zie je ook dat naast chat nog een icoontje verschijnt waarbij je kunt mailen. Dit is vaak wanneer de support gesloten is of wanneer de wachttijd te lang is.

 

Kies vervolgens voor Bedrijfspagina’s

Je kunt nu chatten met een vertegenwoordiger. Zij gaan vervolgens met je mee kijken waarom je bent afgekeurd en vervolgens wordt er een herkeuring aangevraagd.

Ik kan niet chatten met Facebook

Helaas gebeurt dit bij een groot deel van de mensen. Wat de reden daarvoor is, durf ik je niet te zeggen. Wil je alsnog je Instagram shopping goedgekeurd hebben? Neem dan even contact met mij op. Ik ga voor jou na of alle instellingen kloppen waarna ik contact met je ga opnemen met Facebook. Na de aanvraag voor de herkeuring, wordt je vaak binnen een week goedgekeurd. Word je uiteindelijk niet goedgekeurd, dan is het no cure no pay.

14 antwoorden
  1. Indy
    Indy zegt:

    Goedemiddag,

    Met mijn bedrijf hebben we geprobeerd ons goed te laten keuren voor shopping, dit is toen niet gelukt. We hebben de dingen aangepast die niet klopten alleen krijgen we het nu niet voor elkaar om goed gekeurd te worden. (We kunnen geen verzoek indienen om goed gekeurd te worden voor de 2e keer)

    Hoe kunnen we dit oplossen?

    Met vriendelijke groet,

    Indy van La BBella

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Indy,

      Zoals in het blog uitgelegd, is het mogelijk om via de helpdesk van Facebook een herkeuring aan te vragen. Mochten jullie die optie niet zien, dan kan ik jullie er bij helpen. Mocht je daar behoefte aan hebben, dan kan je mij een mailtje sturen en dan help ik jullie graag verder

      Beantwoorden
  2. Dewi
    Dewi zegt:

    Hoi Stefanie,

    Mijn account voor product tagging is afgekeurd en de knop ‘chatten met vertegenwoordiger’ is bij mij niet zichtbaar. Zou je mij kunnen helpen? Alvast erg bedankt.

    Groetjes Dewi

    Beantwoorden
  3. Lina
    Lina zegt:

    Hey!
    Ik wil even laten weten dat ik het superfijn vind dat ik website heb gevonden! Ik zit al lang met het probleem dat ik ben afgekeurd en ben al heel erg lang aan het zoeken naar oplossing en naar hoe ik Facebook kan contacteren maar was hier nog nooit in geslaagd want je vind echt niets terug op het internet. Ik heb jouw stappen gevolgd kreeg een Facebook medewerker in mijn chat en het probleem is eindelijk opgelost! Ik ben echt heel tevreden nu!

    Beantwoorden
  4. Han
    Han zegt:

    Hi Stefanie,

    Wij hebben hier ook een probleem. De Facebook-shopping is goedgekeurd, maar de IG-shopping niet. Catalogus Manager ziet er ook gewoon naar behoren uit. We waren dus ook op zoek naar de ‘chat met vertegenwoordiger’ – functie. Helaas konden wij die ook niet vinden. Zou je ons ook kunnen helpen?

    Groet, Han

    Beantwoorden
  5. By Dieuw
    By Dieuw zegt:

    Hi Mrs Ecommerce,

    Dankzij jouw artikel is het gelukt Instagram Shopping goed te laten keuren voor mijn account. Heel erg bedankt! Fijn artikel en duidelijke uitleg.

    Heel blij mee!

    Beantwoorden
  6. Nicole
    Nicole zegt:

    Al paar keer geprobeerd om mijn instagram shopping functie aan de praat te krijgen, maar na 1 afkeuring kon ik het niet nogmaals proberen.
    Eindelijk een fijn stappenplan gevonden waardoor het nu goedgekeurd is.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *