Hoe voeg ik Instagram Shopping toe?

Er bestaat nog veel onduidelijkheid over Instagram shopping. Hoe koppel je het? En hoe voeg je de artikelen toe?

Wil je stap voor stap uitgelegd krijgen hoe je Instagram shopping toevoegt? Meld je dan aan voor de Gratis Mini Cursus Instagram shopping.

 

Wat is Instragram shopping?

Met Instagram shopping heb je de mogelijkheid om producten te taggen op je foto. Hierdoor kan jouw volger direct doorlinken naar het artikel op je webshop. Het voordeel van deze functie is dat je volger niet onnodig veel moeite hoeft te doen om naar je webshop te gaan en direct een aankoop kan doen.

Instagram moet jouw account goedkeuren voor de shoppingfunctie. Waaraan moet jouw account voldoen?

  • Je bedrijf verkoopt fysieke goederen.
  • Je Instagram account is omgezet naar een bedrijfsprofiel.
  • Je Instagram account is gekoppeld aan een zakelijk Facebook account met een productcatalogus.

Hoe stel ik Instagram shopping in?

Voeg een shop toe aan je Facebook pagina;

  • Klik op je Facebook pagina op het tabblad Winkel
  • Je krijgt nu de algemene voorwaarden en beleidsregels voor verkopers te zien. Je kunt deze doorlezen en vervolgens akkoord gaan met deze voorwaarden.
  • Vervolgens krijg je de mogelijkheid om te kiezen hoe je wil dat mensen de aankoop gaan doen. Omdat je wil dat je klant afrekent op je website, kies je voor de optie Betalen op een andere website.
  • Vervolgens kies je welke munteenheid je wilt gebruiken in je Facebook shop.
  • Je Facebook shop is nu geopend.
  • Je hebt nu de mogelijkheid om producten toe te voegen aan je Facebook shop. De artikelen zullen altijd eerst goedgekeurd worden, waarna ze te zien zijn.

Automatisch producten toevoegen aan de shop? Dat kan, klik hier voor meer informatie.

Facebook shop koppelen aan Instagram

Vervolgens kun je je Facebook shop koppelen aan Instagram.

  • Ga naar je Instagram account.
  • Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
  • Klik onderaan op Instellingen.
  • Kies onder bedrijfsinstellingen voor Winkelen.

 


  • Je krijgt nu de melding dat je Winkelen kunt toevoegen aan je Instagram. Klik op Doorgaan.
  • In de volgende stap selecteer je de catalogus (winkel) die je in Facebook hebt aangemaakt.
  • Klik op Klaar en je Facebook shopping is ready to go!

 

Heb je de optie winkelen nog niet in je Instagram account staan? Loop dan nog eens de punten na waaraan je moet voldoen. Voldoe je hieraan? Dan is het even wachten tot Instagram je goedkeurt. Je ontvangt automatisch bericht wanneer de optie winkelen is toegevoegd aan je account!

Instagram Shopping weetjes

  • Je kunt maximaal vijf producten taggen in je foto. Plaats je meerdere foto’s in een post? Dan kun je maximaal twintig artikelen taggen.
  • Je kunt producten óf personen taggen in je foto.
  • Je kunt ook oude foto’s taggen met je producten.
  • Je hebt minimaal negen artikelen in je Facebook shop.

Nieuw Instashopping in je stories

Je hebt nu ook de mogelijkheid om producten te taggen in je stories!

  • Klik op het sticker-icoontje
  • Klik op product
  • Kies het product dat je wilt taggen.
  • Nu kun je je volgers ook direct vanuit je stories doorsturen naar je producten.

Veel succes

 

Krijg je de melding: Je account is niet goedgekeurd voor Instagram Shopping? Lees dan even verder!

Ik krijg regelmatig deze vraag en naar een klein onderzoek en contact met Facebook, zou het kunnen komen doordat je of niet voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Minimaal 9 producten in je Facebook shop
  • Een zakelijk Instagram account
  • Facebook en Instagram moeten met elkaar gekoppeld zijn
  • Minimaal 3 berichten op Instagram

Volgens Facebook zou het echter ook kunnen zijn dat je Facebook Catalogus niet goed gekoppeld zit aan Instagram.Je kunt dit controleren door de volgende stappen te volgen:

Ga naar de catalogus manager. Zoek de juiste catalogus op en bekijk of deze foutmeldingen geeft of goed gekoppeld zit.

Zie je hier niets geks? Neem dan tijdens kantoor tijden contact op met Facebook. Dat kan dan door de volgende stappen te volgen:
Ga naar Facebook Business

Klik op aan de slag

Je kunt vervolgens een onderwerp kiezen waar je  een vraag over hebt. Kies voor bedrijfpagina’s

klik vervolgens op chatten met een vertegenwoordiger. Deze kan voor jou kijken waarom je bent afgekeurd en je kunt een herkeuring aanvragen.

Veel succes

119 antwoorden
  1. elisabeth
    elisabeth zegt:

    Ik loop al vast bij het shoppen op Facebook. Ik heb nooit de optie gekregen in het verleden om de betaling keuze te kiezen. Ik heb nu geen idee waar ik dit kan vinden. Daarom staat er denk ik bij Instagram geen winkel bij. Terwijl ik wel al producten in de shop van Facebook heb staan.

    Beantwoorden
    • admin
      admin zegt:

      Dat zou best kunnen dat dat de reden is. Het is dan misschien vervelend, maar mocht je de insta Shopping wel willen, dan zou ik je aanraden om de Facebook shop te verwijderen. Je kunt hem vervolgens opnieuw toevoegen en dan wel de optie linken naar website toevoegen. (Even voor de zekerheid, wanneer je nu een artikel toevoegd op Facebook kan je dan geen link toevoegen?)

      Beantwoorden
  2. Jasmijn
    Jasmijn zegt:

    Ik wil graag producten taggen in wat van mijn oudere berichten, maar bij sommige krijg ik wel het +-je om producten te kunnen taggen en bij anderen krijg ik alleen de kans om mensen te taggen maar geen producten. Waar ligt dit aan/hoe los ik dit op?

    Beantwoorden
  3. belle
    belle zegt:

    Hallo,

    Ik heb een aantal vragen;

    1. Ik wil Facebook koppelen aan mijn Instagram, maar dit wilt maar niet lukken. Ieder keer als ik op instagram onder het kopje gekoppelde account mijn fb pagina wil selecteren, springt deze automatisch op mijn persoonlijke account. Nu heb ik speciaal een zakelijke Facebook account aangemaakt en mijn pagina hieraan gekoppeld, maar het probleem is nog niet verholpen. Wat kan ik hieraan doen?

    2. Mijn Facebook (winkelgedeelte) moet eerst goedgekeurd worden toch? Maar hoe doe ik dit? Ik weet niet of alle instellingen goed staan? Betalingen naar externe website (mijn webshop in dit geval)

    3. In mijn winkelgedeelte heb ik een aantal producten toegevoegd maar omdat het niet lukt om deze te koppelen met Instagram, kan ik ook geen gebruik maken van instashopping. Hoe doe ik dit?

    Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen want ik weet het niet meer.

    Beantwoorden
    • admin
      admin zegt:

      Haai

      Ik heb meteen een paar vraagjes aan je. Heb je een zakelijke Instagram account? Dus het account waarbij je de statistieken ziet? Dit zou namelijk de reden kunnen zijn dat je niet je zakelijke facebook pagina kunt selecteren.

      Facebook zelf hoeft jouw winkel gedeelte niet goed te keuren, die heb je nu al op je Facebook pagina staan. Je hebt alleen wel minimaal 20 artikelen in je Facebook shop nodig voordat Instagram de shop gaat accepteren en je daarna de mogelijkheid hebt voor Instashopping.

      Dus het klopt dat je nu geen Instashopping hebt wanneer je Instagram nog niet gekoppeld is aan je Facebook. Wanneer je dit gedaan hebt en minimaal 20 artikelen in je Facebook shop hebt staan, dan is het een kwestie van afwachten voor Instagram je shop accepteert en je de winkelmodule in je account krijgt.

      Mocht je twijfelen of je een zakelijk Instagram account hebben, mail me dan even je een screenshoot van je instellingen van je Instagram door. Dan kijk ik even met je mee

      Groetjes Stefanie

      Beantwoorden
  4. steffi
    steffi zegt:

    Hoi,

    Ik ben een nieuwe webshop aan het opstarten en wil hierbij ook shoppen op instagram instellen. Ik heb een zakelijke instagram gekoppeld aan de fb pagina van mijn online store. Een winkel gedeelte is ingesteld en volgens hulpcentrum moet ik via catalog manager een catalogus maken, wat ik ook gedaan heb, en daar bij Diagnostische gegevens zou ik instagram shopping moeten kunnen aanduiden. Maar dit staat er bij mij niet bij enkel dit :
    Meer manieren om je catalogus te gebruiken
    Je moet het instellen van je catalogus voltooien om deze functies te gebruiken

    iemand een idee wat ik moet doen?

    groetjes

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Steffi
      Wanneer je minimaal 20 artikelen toegevoegd hebt aan je Facebook shop, voldoe je aan de criteria om Instagram Shopping te krijgen. Dus je hoeft dit niet zelf aan te vinken. Het kan enkel wel zijn dat het een poosje duurt voordat Instagram de shopping module toevoegt aan je account. Dit komt omdat ze random de accounts checken of je voldoet aan alle voorwaarden. Dus wanneer je alles goed hebt staan, is het een kwestie van afwachten.

      Veel succes
      Groetjes Stefanie

      Beantwoorden
  5. Iris
    Iris zegt:

    Hi,

    Ik heb al een lange tijd een shop op mijn Facebook, en ook al sowieso meer dan een jaar een bedrijfsaccount op Instagram. Maar toch word de shop niet aan mijn Instagram gekoppeld?
    Vandaag op advies, de winkel maar verwijderd en opnieuw er op gezet. Maar helaas nog steeds niet de winkel optie op Instagram. Al jou stappen heb ik doorlopen en zijn ook goed, tot het stukje van Instagram. Vreemd he.
    Heb je nog een tip?

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      hoi iris
      goed dat je hem verwijderd hebt en opnieuw bent begonnen, er zat dan waarschijnlijk iets niet goed. Het is helemaal niet gek dat je de optie nog niet ziet in Instagram. Instagram gaat steeds alle accounts af om te kijken of je aan de voorwaarden voldoet. Dit kan helaas wat tijd kosten. Dus het is even handig om te kijken of je wel een zakelijk instagram account hebt (met statistieken) en of deze gekoppeld zit aan je Facebook pagina. Zo ja dan is het even afwachten, ik zag wel al dat je voldoende artikelen in je shop had staan. Er staat helaas geen tijd voor hoelang dit kan duren, het kan 1 dag zijn of een paar weken. Waar je ook nog even op moet letten. Er zijn al een aantal accounts die een andere indeling hebben bij instellingen. Je hebt of de indeling zoals je in mijn blog ziet, of je ziet enkel allemaal koppen staan met een pijl er achter. Wanneer je de laatste hebt komt de optie onder bedrijf te staan. Succes

      Beantwoorden
  6. Miranda
    Miranda zegt:

    Hi Stefanie,
    Ik heb al eerder producten in mijn winkel op FB geplaatst, die zie ik ook keurig bij Insta onder Winkelen. Dat werkt perfect. Maar… nu heb ik nieuwe artikelen toegevoegd, die zie ik wel in mijn winkel op FB, en ook bij het tabblad Catalogi zijn ze zichtbaar, maar ik zie ze nog steeds niet bij Insta. Ze zijn al 2 weken geleden toegevoegd. Alle info en links etc is hetzelfde als de vorige keer. De nieuwe artikelen zitten in dezelfde mappen. Bijvoorbeeld, nieuwe kleur sweaters bij de andere sweaters toegevoegd. Op FB werkt het nl wel prima. Ra ra, wat moet ik nog doen/activeren…?
    Alvast bedankt!
    grtn Miranda

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Miranda
      Helaas weet ik hier ook het antwoord niet op. Instagram shopping is super handig, maar het werk niet altijd naar behoren. En daar horen dit soort bugs bij. Probeer hem anders is nog een keer toe te voegen hopelijk doet ie het dan wel. Succes

      Beantwoorden
  7. Klaas
    Klaas zegt:

    Hi Stefanie,

    Is de facebook catalogus geheel gratis of kan facebook bijvoorbeeld een commissie van je eisen als je een product hebt verkocht door een verwijzing via je facebook shop?

    Beantwoorden
  8. P.
    P. zegt:

    Beste Stefanie,

    Ik heb de stappen doorlopen voor een catalogus in FB, zodat ik deze kan gebruiken voor INSTA shopping. Ik heb 29 producten toegevoegd. Bij diagnostische gegevens krijg ik niet de optie: “Ga naar Meer manieren om je catalogus te gebruiken en selecteer Instagram Shopping.
    Kies Je Instagram Business-profielen koppelen en selecteer Profiel koppelen.” Ik zie alleen twee mogelijkheden: Dynamisch adverteren en Advertenties om verkeer te stimuleren.

    Wat moet ik doen om de optie voor Insta Shopping te verkrijgen. Is het verplicht om een winkel in FB op te zetten en niet alleen een catalogus?

    Beantwoorden
  9. Julian Beens
    Julian Beens zegt:

    Mijn account is afgekeurd door het verkeerd instellen. Kan ik em ook opnieuw laten keuren want ik voldoe verder aan alle eisen!

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Julian het scherm wat je waarschijnlijk krijgt te zien is nieuw. Het is nog niet helemaal duidelijk wat het nou exact betekend. Er zijn meer mensen die dit te zien krijgen en wel aan alle eisen van Facebook en Instagram voldoen. Dus helaas weet ik hier ook nog niet helemaal het antwoord op. Het kan ook zijn dat dit nog een tussenscherm is, maar als dat echt het geval is geven ze dat niet helemaal duidelijk aan.

      Beantwoorden
      • Stefanie
        Stefanie zegt:

        Hi Stella helaas nog niet. In de informatie die ze geven kan je opnieuw je account laten keuren, alleen de manier waar op dat moet is niet terug te vinden in het account.

        Beantwoorden
        • annelies
          annelies zegt:

          Is er iemand wiens probleem ondertussen is opgelost met het al dan niet afkeuren van je shop in IG?
          Ik heb net hetzelfde probleem, alles lijkt goed in gesteld en gekoppeld toch krijg ik de boodschap dat ik niet voldoen aan de eisen en (wellicht) ben afgekeurd …

          Het zou tof zijn als er mensen met hetzelfde probleem ondertussen een oplossing hebben gevonden.

          Beantwoorden
          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Goedemorgen Annelies

            ik heb helaas nog steeds geen antwoord op dit probleem. Het gebeurd ondertussen bij steeds meer mensen, terwijl deze wel aan alle voorwaarden voldoen. Wanneer je probeert de stappen te doorlopen de instagram aangeeft om herkeuring aan te vragen, kom je helaas op een door spoor uit. Dus ik vrees dat het we nog even geduld moeten hebben

          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Hoi Annelies
            ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

            Succes

            Groetjes
            Stefanie

      • Stefanie
        Stefanie zegt:

        Hi Stella
        ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

        Succes

        Groetjes
        Stefanie

        Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Julian
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  10. karien
    karien zegt:

    Hai! Ik heb al je stappen doorlopen via de video’s. Nu ik kijk naar je uitleg hierboven zie ik dat ik op Instagram niet het tabblad winkelen krijg. Ik lees steeds dat het een kwestie is van wachten maar ik wacht al wel heel lang. Als ik in de bedrijfsmanager FB en instagram wil koppelen dan zegt FB dat mijn account niet is goedgekeurd. heb jij toevallig enig idee wat ik kan doen?

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Karien

      ik kan je helaas geen ander antwoord geven. Het is echt een kwestie van wachten en hoe lang dat is is niet duidelijk. Bij de een duurt het langer dan bij de ander. Het kan 1 week zijn of een maand of een paar maanden. Instagram gaat alle accounts af om te kijken of je:
      – Een zakelijk instagram account hebt
      -Deze gekoppeld zit aan facebook
      – Of je minimaal 9 artikelen in de fb shop hebt staan.

      Zodra zij bij jou account komen en je voldoen aan de voorwaarden, dan wordt je goed gekeurd. Helaas is het echt een kwestie van afwachten

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      hi Karien
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Lorenza
      Ik durf het je helaas niet te zeggen, het komt wel vaker voor dat niet als artikelen beschikbaar zijn. Je kunt voor de zekerheid even controleren kn Facebook of ze wel allemaal zijn goedgekeurd. Soms worden artikelen afgewezen en daardoor kan je ze niet terug vinden.

      Succes

      Groetjes Stefanie

      Beantwoorden
  11. Chloë Hurk
    Chloë Hurk zegt:

    Heyhoi, ik zag jou tips voorbij komen over instagram shopping ! Ik kom alleen al dagen niet verder .. 🙁

    1. Ik heb een Facebook bedrijfsprofiel
    2. Ik heb een instagram bedrijfsprofiel
    3. Ik heb Facebook shoppen/catalogus.
    4. Ik heb minimaal 20 producten
    5. Mijn instagram is gekoppeld aan mijn Facebook bedrijfsprofiel…
    Ik krijg alleen mijn catalogus niet gekoppeld aan mijn instagram omdat ik het shoppen niet kan activeren.. Ik kan mijn instagram niet laten controleren hij geeft ‘ je account is niet goedgekeurd voor instagram shopping’ ‘je account is mogelijk in strijd met ons handel beleid.
    Hopelijk heb je nog tips !
    Liefs chloe

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Chloe
      helaas heb ik hier het antwoord niet op. Het scherm dat je te zien krijgt is er nog niet zo heel erg lang. In de voorwaarden staat dat je een herkeuring aan kunt vragen alleen deze zijn niet terug te vinden in het account. Dus ik vrees dat we moeten wachten tot daar een oplossing voor komt

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Chloe
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  12. Grietsje
    Grietsje zegt:

    Hi,

    Ik heb hetzelfde probleem als velen hierboven, mijn account is ook niet goedgekeurd omdat het mogelijk in strijd is met het handelsbeleid. Wel heb ik alle stappen doorlopen en moet het toch echt goed zijn. Ik heb nog wel een aantal vragen.

    Kan ik bij instagram/facebook ook ergens terecht waar ik kan vragen wat ik nog moet doen voor een goedkeuring?

    Moet mijn bedrijf lid zijn van de KvK voordat hij goedgekeurd wordt?

    Liefs,

    Grietsje

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Grietsje
      Helaas kan je nergens terecht voor een goedkeuring. In het handelsbeleid staat dat je een goedkeuring kunt aanvragen met je account, alleen staat deze optie er niet in. Dus ik vrees dat we helaas moeten afwachten tot ze met een oplossing komen. Je hoeft geen kvk te hebben voor de shopping module

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Grietsje
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  13. Hilde
    Hilde zegt:

    Hoi Stephanie!

    Ik heb een (heel leuk) prentenboek uitgebracht! ‘Ol en het gekke bultje’ is de titel. En ik verkoop dit op mijn webshop http://www.kolala.nl
    Ik heb voor het prentenboek ook een insta en fb (@ikbenol). Shopping is voor FB al goedgekeurd, maar op Instagram geeft ie telkens de melding: Instagram Shopping is niet beschikbaar voor dit account..
    Nu vermoed ik dat het komt omdat ik maar één product te koop aanbied? Heb jij een oplossing voor mij?

    Liefs Hilde

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Hilde
      je hebt helaas minimaal 9 artikelen nodig om de functie op je Instagram account te krijgen. Wat je zou kunnen proberen is het artikel 9 x toe te voegen aan je Facebook shop. Ik weet alleen niet of ze dat in de gaten hebben.

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Hilde
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  14. Melissa
    Melissa zegt:

    Hi,

    Ik zit ook met het probleem dat ik steeds niet goedgekeurd word want ‘in strijd met het handelsbeleid”. Moet mijn facebook shop geregistreerd staan bij KVK? Ik ben nu een ‘niet geverifieerde shop’ omdat ik dus geen kvk nummer heb. Kan dit meespelen met het goedkeuringsproces voor instagram product tagging? Of staat dit er los van..

    Dankje iig voor je blog, ik ben een fan van je stappen haha.

    Beantwoorden
  15. Melissa
    Melissa zegt:

    Ok thanks! Dan nog een dingetje, je schrijft over 9 artikelen en later over 20..
    Ik moet dus uitgaan van 20? En is het echt een gegeven dat als je aan alle dingen voldoet dat het dan goedgekeurd wordt? Of is dit vrij random?
    Bij afkeuring, kan ik dan het beste een nieuwe pagina toevoegen? (om het opnieuw te proberen zegmaar)
    Of.. is het nodig een nieuwe instagram business account EN een nieuwe fb shoppagina te maken.

    Sorry voor al de vragen maar je bent wel echt een uitkomst. Zo weinig over te vinden!
    DANK

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Instagram geeft zelf aan dat je er minimaal 9 nodig hebt, maar als je meer artikelen hebt zou ik er wel zo veel mogelijk inzetten. Zij geven zelf deze voorwaarden aan om goedgekeurd te worden alleen gebeurd het dus nu dat ze ook accounts afwijzen die wel aan alle voorwaarden voldoen. Waarom dat is weet ik niet en ze geven er zelf geen informatie over. In het handelsbeleid staat dat je een herkeuring aan kunt vragen alleen die is nergens in het account terug te vinden. Bij afkeuring zou ik wel echt wachten, want het kan best zijn dat ook bij een nieuw account je weer wordt afgewezen. Daarbij als je een nieuwe instagram aanmaakt kan je pas vanaf 100 volgers weer hem omzetten in een zakelijk profiel.

      Beantwoorden
      • Melissa
        Melissa zegt:

        Hi, nee geen oplossing. Ik heb inmiddels wel gechat met het help centre. Deze meneer zegt dat.mijn accounts nu intern opnieuw bekeken worden door een speciaal team. Heel erg goede hulp gekregen en goede vragen stelde de man. Ik voldoe echt aan alle eisen dus het ligt iig niet aan mij. Volgende stap is dat hij nu contact met me opneemt. Ik ben bemieuwd of dat gebeurd..

        Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Melissa
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  16. Nienke
    Nienke zegt:

    Hi!

    Ook ik zit met het probleem van afkeuring want “in strijd met het handelsbeleid”. Dankzij jou fijne en duidelijke video’s kwam ik erachter dat ik minimaal 9 producten in de shop had moeten hebben. Ik had er voor het gemak maar een toegevoegd. De rest van de eisen voldeed ik allemaal netjes aan, echt super balen dus. Ik kan nergens opnieuw een verzoek tot goedkeuring indienen. Verwacht jij dat dit lang zal duren voordat Instagram dit oplost? Contact opnemen met Instagram of Facebook is namelijk ook een verloren zaak. Ik zou Instagram Shopping zo graag willen gebruiken.

    Groet Nienke

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Nienke dat durf ik je helaas niet te zeggen. Ze gaan een keer in de zoveel tijd de accounts langs om te kijken of je aan de voorwaarden voldoet, alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk wat ze gaan doen na dit scherm. Dus ik vrees dat het een kwestie van afwachten is.

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Nienke
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
        • Nienke
          Nienke zegt:

          Oké ik heb de stappen gevolgd of geprobeerd te volgen.

          Helaas loop ik ergens tegenaan: als ik naar Facebook Business ga staat er geen neem ‘contact op met de ondersteuning’ in het blauwe vlak links. (Ik kan geen foto’s toevoegen hier dus ik hoop dat het duidelijk is). In het blauwe vlak staat er bij mij;

          “HELPCENTRUM VOOR FACEBOOK-ADVERTENTIES”
          “Niet gevonden wat je nodig hebt? Je kunt per onderwerp bladeren.”

          Ik kan hier niet ‘contact opnemen’ en ‘aan de slag’ zoals in tekst bij jou schermafbeelding. En ik heb verder gekeken. Bovenaan kan je kiezen uit de tabbladen;

          Startpagina, Advertenties, Pagina’s, Facturen, Optimalisatie, Beheer en Instagram.

          Via startpagina kom je uit bij “Pagina’s” of via het tabblad “Pagina’s” direct bovenaan. Ik had verwacht om hierin de optie Bedrijfspagina tegen te komen. De optie Bedrijfspagina is niet te vinden, ik heb alle tabbladen doorgenomen.

          Chatten met een vertegenwoordiger is ook op geen enkele pagina te bekennen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Facebook via hun eigen Facebook pagina, maar daar verwijzen zij je weer naar die hulppagina van Instagram waar het handelsbeleid en de eisen opstaan. Zij kunnen mij niet verder helpen met opnieuw aanvragen, want het is de klantenservice van Facebook. Gevalletje van het kastje naar de muur dus.

          Stefanie; het een idee dat jij misschien de link met ons kan delen? De link van de webpagina waarin “Chatten met een vertegenwoordiger” staat?

          Ik ga nog even verder zoeken, als ik wat vind horen jullie het! : -)

          Beantwoorden
          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Helaas is de link naar chatten met een vertegenwoordiger hetzelfde als de pagina’s er voor. Dus deze:

            https://www.facebook.com/business/help/support

            Ik denk dat het zou kunnen zijn omdat je misschien geen business account hebt bij Facebook dat daar het probleem ligt. Ik durf het anders niet te zeggen Bij mij staat in het blauwe vlak:
            HELPCENTRUM VOOR FACEBOOK-ADVERTENTIES
            Vind antwoorden of neem contact op met de ondersteuning.

            En daaronder de knop aan de slag

          • Nienke
            Nienke zegt:

            Ah oke! Hoe zie ik of ik een business account bij Facebook heb?

            Ik heb namelijk wel een Bedrijfsmanager en een Catalogus voor mijn bedrijfje. Maar ik beheer de pagina van mijn bedrijf wel vanuit mijn persoonlijk profiel.

            Ik denk ook dat ik een deel van het probleem bij mij heb gevonden. In de catalogus heb ik na de afkeuring mijn Instagram account ontkoppeld van de catalogus. Ik wilde gewoon wat uitproberen zodat ik de herkeuring aan kon vagen. Nu kan ik het Instagram account niet meer opnieuw koppelen in de catalogus omdat het account is afgekeurd. De knop staat op “niet gekoppeld” en ik kan hem niet omzetten naar profiel koppelen. Zolang de catalogus niet gekoppeld is aan Instagram vermoed ik dat product tagging niet zomaar ineens voor mij ooit toegankelijk wordt. Ik hoop als de catalogus en Instagram gekoppeld zijn dat wachten beloond word en ik dan misschien een keer goedgekeurd word.

            Als ik erachteraan kan gaan met chatten dan moet dit denk ik wel goed komen.

        • Eleonora
          Eleonora zegt:

          Hi hi! Ik heb precies hetzelfde. Ik beheer de pagina van mijn account vanaf mijn persoonlijk account. Dat moet niets uitmaken toch?

          Ik kan in ieder geval nergens de knop voor het chatten terugvinden helaas 🙁

          Iemand hem al gevonden?

          Beantwoorden
          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Om een of andere reden ziet de een het wel en de ander niet. Wat daar de reden van is durf ik je helaas niet te zeggen. Hij is enkel te vinden op de wijze die ik in mijn blog uitleg.

  17. Else
    Else zegt:

    Wat vervelend dat er veel van jullie te maken hebben met een afgekeurd account voor Instagram Shopping. Ik zit in hetzelfde schuitje en heb al flink wat tijd gespendeerd om dit tot op de bodem uit te zoeken, wat alleen maar heeft geleid tot frustratie, want er is geen herkeuring mogelijk!

    Ik heb het hele handelsbeleid doorgelezen en ik weet dat ik er zeker niet mee in strijd ben. Mocht ik beter nieuws kunnen melden, dan lezen jullie het nog!

    Beantwoorden
    • Angelique
      Angelique zegt:

      Super vervelend inderdaad! Ik heb mijn account weer naar persoonsaccount gezet. Met meer items verwijder ik de catalogus en probeer ik het nog maar. Hopelijk verschijnt er na een tijdje nieuwe optie 😭😭.. Super frustrerend juist omdat je aan de slag wil!

      Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi ELse
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
  18. Angelique
    Angelique zegt:

    Hallo,
    Kan iemand mij helpen? mijn shopfunctie is afgekeurd, iemand hier ervaring mee? Nu heb ik gelezen dat minimaal 9 items in de fb catalogus moet hebben. Maar weer ergens anders staat 5 items. Na mij. Weten heb ik alle stappen doorlopen en alles gekoppeld. Zou dit het probleem zijn? Daarnaast wanneer kan je weer een nieuw verzoek indienen? Moet je hem dan tijdelijk omzetten weer omzetten naar persoonsacoount en dan weer business..

    Help 😅

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Angelique
      ik heb zojuist contact gehad met Facebook over dit probleem. Het kan mogelijk liggen aan je catalogus. Ik heb een nieuw stuk toegevoegd aan het blog bericht over hoe je dit kunt oplossen en hoe je eventueel contact kunt opnemen met Facebook.

      Succes

      Groetjes
      Stefanie

      Beantwoorden
      • Angelique
        Angelique zegt:

        Super bedankt werd al getipt naar je nieuwe stuk op de website! Ga het morgen gelijk proberen dankjewel ✨.. Laat weten of het gelukt is

        Beantwoorden
  19. Nienke
    Nienke zegt:

    Ah oke! Hoe zie ik of ik een business account bij Facebook heb?

    Ik heb namelijk wel een Bedrijfsmanager en een Catalogus voor mijn bedrijfje. Maar ik beheer de pagina van mijn bedrijf wel vanuit mijn persoonlijk profiel.

    Ik denk ook dat ik een deel van het probleem bij mij heb gevonden. In de catalogus heb ik na de afkeuring mijn Instagram account ontkoppeld van de catalogus. Ik wilde gewoon wat uitproberen zodat ik de herkeuring aan kon vagen. Nu kan ik het Instagram account niet meer opnieuw koppelen in de catalogus omdat het account is afgekeurd. De knop staat op “niet gekoppeld” en ik kan hem niet omzetten naar profiel koppelen. Zolang de catalogus niet gekoppeld is aan Instagram vermoed ik dat product tagging niet zomaar ineens voor mij ooit toegankelijk wordt. Ik hoop als de catalogus en Instagram gekoppeld zijn dat wachten beloond word en ik dan misschien een keer goedgekeurd word.

    Als ik erachteraan kan gaan met chatten dan moet dit denk ik wel goed komen.

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Ik moet wel zeggen dat het chatten niet altijd beschikbaar is. Ik heb er ook al eens eerder naar gezocht toen kon ik het niet vinden het is maar net wanneer ze “beschikbaar zijn” je zou ook altijd nog de hele Facebook shop kunnen verwijderen (wanneer je in in de fb shop zit zit er rechts boven een tandwieltje) en daarna alle stappen opnieuw volgen. Misschien dat ie hem dan wel pakt.

      Beantwoorden
      • Nienke
        Nienke zegt:

        Geprobeerd… Mijn catalogus met meer dan 25 artikelen helemaal verwijderd, en een nieuwe aangemaakt waar ik alle artikelen weer heb toegevoegd. Mijn Instagram account geeft automatisch weer “niet goedgekeurd” aan. Bespaar je de moeite!

        Beantwoorden
  20. Dewy Venerius
    Dewy Venerius zegt:

    Hoi Stefanie,
    Ik wil heel graag even van je weten of ik mijn Instagram en facebook nou goed ingesteld heb.
    Dit is wat ik heb gedaan:
    – Via Facebook een shop geopend, en een catalogus gemaakt met behulp van de Google Pixel. Al mijn producten uit WooCommerce zijn geïmporteerd. De Facebook shop werkt met deze catalogus!
    – Op de Facebookpagina “Catalogi” heb ik mijn Instagram Business profiel gekoppeld. Daar staat bij “goedgekeurd voor Instagram Shopping” en “Gekoppeld”.
    – Op Instagram zie ik nu echter geen tabje met “Winkelen” en ik begin me zorgen te maken. (https://www.instagram.com/dewy_creations/)
    – Ik heb 10 posts gemaakt op Insta (waarvan 1 logo, en 9 producten).
    – Op Instagram heb ik bij “gekoppelde accounts” mijn Facebookpagina gekoppeld.

    Is dat alsnog een kwestie van afwachten vanuit Instagram? Kost dat een paar dagen?
    Ik vond het raar dat ik in de app van Instagram hier niks over kan instellen namelijk…
    Hopelijk kan je even met mij meedenken!
    groetjes,
    Dewy

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi dewi
      Van buitenaf kan ik helaas niets in zien. T tabje shoppen moet zitten onder instellingen en dan bedrijf. Staat ie daar nog niet dan is het een kwestie van afwachten. Instagram gaat steeds accounts langs om te kijken of je aan alle voorwaarden voldoet. Het is alleen niet duidelijk hoelang dat duurt. Bij de ene is het een dag bij de ander een paar weken of maanden.

      Beantwoorden
      • Dewy
        Dewy zegt:

        Yes, hij staat inderdaad nog niet bij het tabje “Bedrijf”. Maar als je goedkeuring hebt vanuit Facebook betekent het dus niet dat Instagram je ook automatisch goedgekeurd heeft?

        Beantwoorden
          • Dewy
            Dewy zegt:

            Oké, nou dan zit er inderdaad niet veel anders op dan afwachten wat er gebeurt… In elk geval fijn dat je even de tijd hebt genomen om te antwoorden, geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet helemaal alleen sta in het proces 😉

  21. Melissa
    Melissa zegt:

    Jongens ik ben inmiddels goedgekeurd voor insta shopping! Als je echt overal aan voldoet, kun je met customer service chatten, na 1.5 week was ik approved. Bijzonder aardige mensen ook! Succes allemaal. De chat is open vanaf 8 uur op werkdagen

    Beantwoorden
    • Dewy
      Dewy zegt:

      Heb jij toevallig een link of iets dergelijks hoe je bij die chat kan komen? De enige manier waarop ik contact probeer te krijgen met Instagram is via “een probleem rapporteren” maar krijg daarop nog geen respons helaas…

      Beantwoorden
        • Dewy
          Dewy zegt:

          Yes, ik heb het artikel gelezen op je blog. Helaas staat er bij in mijn scherm geen knop voor directe live chat… Bij jou op de afbeelding zie ik die wel, maar als ik zelf op de link klik kan ik alleen doorklikken op hulpartikelen, en staat er geen optie voor een chat helaas. 🙁

          Beantwoorden
  22. Grietsje
    Grietsje zegt:

    Oké!

    Bij mij staan alleen dat kopje ‘aan de slag’ nergens.

    Ik betwijfel of ik nu wel echt een bedrijfspagina heb. Ik dacht van wel maar ik begin te twijfelen.

    Hoe kan ik zien of ik een bedrijfspagina heb op facebook?

    Beantwoorden
  23. Nikki Numan
    Nikki Numan zegt:

    Hi Stefanie,

    Ik heb gisteren de Instagram Shopping aangevraagd toen ik aan alle voorwaarden voldeed. Helaas is het alsnog afgekeurd omdat ik het ‘handelsbeleid’ schendt. Ik heb geen idee hoe dit kan omdat ik naar mijn mening wel aan alles voldoe. Heb je misschien een idee? Ik zou dit graag ook met een Facebook vertegenwoordiger willen bespreken maar kan helaas nergens op ‘Facebook Business’ de optie vinden dat je met iemand kan chatten. Kan jij mij helpen?

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Nikki

      dat is wel vlot dat je na een dag die melding krijgt. Even dubbel check of je de volgende dingen hebt:
      – Heb je minimaal 9 artikelen?
      – Zit instagram aan FB gekoppeld?
      – Heb je een zakelijke instagram met statistieken?

      Een punt waarbij het bij een hoop mensen mis gaat is omdat de catalogus niet gekoppeld wordt met Intstagram. Om dit even te checken ga je naar https://www.facebook.com/products dan ga je naar de catalogus die je gemaakt hebt. Vervolgens ga je aan de linkerkant naar instellen. Daar ga je naar beneden tot je bent bij Gekoppelde Instagram Business-profielen. Daarnaast staat een knopje ‘Gekoppelde instagram profielen’. Wanneer je daar op klikt, moet je je IG account koppelen. Het kan zijn dat je hier staat dat je bent afgekeurd, maar als je dit en het bovenstaande gecheckt hebt, dan weet je zeker dat je zelf wel alles goed gedaan hebt.

      Ik zou je vervolgens willen adviseren om eens op een ander tijdstip te kijken of de chat beschikbaar is. Wanneer ik geklikt hebt op aan de slag kies ik altijd voor bedrijfspagina’s, waarna onderop de chat tevoorschijn komt.

      Beantwoorden
      • Nikki Numan
        Nikki Numan zegt:

        Ja ik kreeg super snel een reactie, ik denk binnen een half uur..?
        Bij gekoppelde instagram accounts staat inderdaad dat mijn account is afgewezen voor instagram shopping, dus hij is dan wel gekoppeld?
        De enige manier om het dus opnieuw te laten beoordelen is door chatten met Facebook? Dan ga ik dat op een later tijdstip proberen.

        Beantwoorden
  24. Merel
    Merel zegt:

    Hi,
    Ik probeer al een aantal dagen mijn producten te kunnen taggen alleen kreeg ik inderdaad dat mijn acciunt was afgekeurd. Nou wil ik graag jou stappenplan volgen alleen heb ik of facebook business niet hrt knopje aan de slag. Hoe kan dit?

    Beantwoorden
  25. Judith
    Judith zegt:

    Hi Stefanie,
    Na heel wat ergernis verscheen vanochtend opeens de ‘aan de slag’ button waardoor ik kon doorklikken naar de chat met een FB medewerker. Finally! ze gaan mijn account opnieuw beoordelen.

    Nu heb ik dus nog geen goedkeuring, maar ik vroeg mij af of ik producten kan taggen in al bestaande stories in mijn highlights? Ik vrees van niet, maar dan hoef ik namelijk niet al mijn stories opnieuw te posten…
    Alvast bedankt voor je antwoord!

    Beantwoorden
  26. Kay
    Kay zegt:

    Hi,

    Een tijd geleden Instagram Shopping aangevraagd en ook hier helaas afgekeurd. De producten hebben we via de Facebook catalogus toegevoegd, dat zou volgens mij in orde moeten zijn. Op Facebook hebben we namelijk wel de mogelijkheid om producten te taggen.

    Contact opnemen met Facebook of Instagram lijkt echter onmogelijk, de knop ‘aan de slag’ ontbreekt hier natuurlijk ook. Als ik bij andere vergelijkbare bedrijven ga kijken gebruiken zij dezelfde afbeeldingen en opzet. Inmiddels een beetje ten einde raad. Hopende dat iemand hier mij wellicht meer inzicht kan geven.

    Alvast bedankt 🙂

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hi Kay
      Wanneer je in je business account/advertentie gaat naar catalog manager, dan kan je de door jouw gemaakte catalogus terug vinden. Wanneer je vervolgens daar gaat naar instellingen, dan moet daar ook je instagram account gekoppeld staan onder Gekoppelde Instagram Business-profielen. Kijk eens of het daar lukt om te koppelen, krijg je hier de melding dat je account niet is goedgekeurd, dan zal je helaas contact op moeten nemen met FB. Zij kunnen er dan naar kijken en goedkeuren. Ze zijn wel enkel bereikbaar op kantoortijden. Het is wel handig om het nog eens op een ander tijdstip te proberen.

      Beantwoorden
      • Kay
        Kay zegt:

        Hi Stefanie, bedankt voor je reactie! Ik heb het Instagram account nu kunnen koppelen via de catalog manager. Ik dacht dat deze koppeling al gerealiseerd was. Helaas zie ik ook hier dat Instagram Shopping niet goedgekeurd is. Op geen enkele wijze lukt het mij om contact op te nemen met Facebook. De knop ontbreekt en kom alleen maar bij artikelen uit..

        Beantwoorden
        • Stefanie
          Stefanie zegt:

          Hoi Kay

          wat vervelend! Ik durf je niet te zeggen waardoor dat komt, ik kon er eerst ook niet bij en later verscheen de knop wel opeens. Wat staat er bij jou in het blauwe vlak? (je mag me eventueel ook een mailtje sturen)

          Beantwoorden
          • Kay
            Kay zegt:

            Hi Stefanie,

            Heb jij bepaalde wijzigingen gedaan m.b.t. je Facebook account? Of wellicht een campagne / advertentie gestart in de tussentijd? Ik probeer te achterhalen waardoor de knop wel zichtbaar wordt.

            Ik krijg de volgende tekst op de plaats waar de knop zou staan:

            “HELPCENTRUM VOOR FACEBOOK-ADVERTENTIES
            Niet gevonden wat je nodig hebt?
            Je kunt per onderwerp bladeren.”

          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen, het kan zijn dat ik heet kreeg te zien toen ik mijn pagina/account over gezet heb naar een bedrijfsmanagersaccount. Let wel op als je dit doet en je hebt een groep aan je pagina hangen dat je hem niet meer kunt beheren. Je moet dan eerst in die groep je prive account toevoegen als beheerder, dan kan je gewoon nog overal bij.

    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Goedemorgen,
      dit is een probleem die veel mensen hebben, het enigste wat je kunt doen is contact opnemen met FB (zoals onderin mijn blog uitgelegd staat) zij kunnen het dan voor je nakijken en corrigeren

      Beantwoorden
      • janet
        janet zegt:

        Fijn dat je ons allemaal wilt helpen. Mijn account is niet goedgekeurd. De knop onderaan jouw blog komt bij mij niet te voorschijn en kan dus geen contact met ze opnemen. Ik heb inmiddels war aanpassingen gedaan. Wordt je account dan opnieuw gekeurd? Of is er een herkeur knop? Daar kan ik ook niks over vinden…

        Beantwoorden
        • Stefanie
          Stefanie zegt:

          Hi Janet er is helaas geen herkeuringsknop, je zult echt contact op moeten nemen om de herkeuring aan te laten vragen. Als dat niet lukt kan je ook contact met mij opnemen. Ik kan voor je kijken of alles goed staat en daarna contact zoeken met Facebook zodat het opgelost wordt

          Beantwoorden
          • Janet
            Janet zegt:

            Wat aardig, dank je wel. Mijn FB is goed gekeurd, daar krijg ik de melding: bereik meer klanten met Instagram shopping… als ik op die link klik krijg ik ook daar te zien dat mijn instagram niet is goedgekeurd.
            De link om contact op te nemen op FB kan ik niet vinden. Dit is de pagina die ik gevonden heb: https://www.facebook.com/business/help
            Kan je misschien een link sturen van de pagina waarop je contact kan opnemen?

          • Stefanie
            Stefanie zegt:

            Er is helaas geen specifieke link. Ik krijg exact dezelfde link wanneer ik bij het contact deel zit. Helaas krijg de ene wel de contact mogelijkheid te zien en de ander niet.

  27. Meggie
    Meggie zegt:

    Beste Stefanie,

    Wat fijn dat je iedereen helpt! Ik heb zoals meerdere ook het probleem dat mijn shop is afgekeurd.. Ik heb inmiddels van alles aangepast en al op zoveel manieren geprobeerd contact te zoeken met facebook maar ik krijg maar geen fysiek contact/antwoord. Ik denk namelijk echt dat ik aan alle voorwaarden voldoe. Je aanpassing omtrent het contact opnemen met facebook werkt helaas niet bij mij, ik krijg met geen mogelijkheid een chat functie. Zou je mij wellicht ook verder kunnen helpen?

    Alvast bedankt!

    Beantwoorden
  28. Sophie
    Sophie zegt:

    Hi Stefanie,

    Ik heb momenteel geen idee meer wat ik nog kan doen. Ik voldoe (naar mijn idee) aan alle eisen, maar het Instagram account wil maar niet goedgekeurd worden voor shopping voor Instagram. Ik heb het stuk gelezen over de catalogusmanager en het contact opnemen met Facebook. In de catalog manager zie ik niks geks, dus ik probeerde jouw stappen te volgen voor het opnemen van contact. Echter, de opties die jij beschrijft zie ik niet meer, wanneer ik op jouw link klik die mij naar de Facebook Business pagina leidt. Ik hoop dat jij me kan helpen hoe ik verder moet.

    Alvast bedankt!

    Liefs,
    Sophie

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Sophie
      Helaas gebeurt het bij meer mensen dat ze de chat functie niet kunnen zien. Ik zou je eventueel hier ook mee kunnen helpen. Dan ga ik alles voor je na of alles goed gaat en daarna ga ik contact opnemen met Facebook om een herkeuring aan te vragen. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een mailtje

      Beantwoorden
      • Sophie
        Sophie zegt:

        Hoi Stefanie,

        Super voor de snelle reactie en het voorstel! Ik had al zo’n vermoeden, maar het zou wel fijn zijn als je alles voor ons zou kunnen nakijken. Zitten hier kosten aan verbonden en zo ja, hoeveel? Alvast bedankt!

        Beantwoorden
  29. Job Dijsselbloem
    Job Dijsselbloem zegt:

    Heee Stefanie.

    Mijn Instagram shopping is geweigerd terwijl ik aan alle voorwarden voldoe. Ik ben radeloos en met jouw instructies lukt het mij ook niet. Wat kan ik doen om opnieuw instagram shopping aan te vragen? Kun je mij verder helpen.

    Met vriendelijke groet,

    J. Dijsselbloem

    Beantwoorden
    • Stefanie
      Stefanie zegt:

      Hoi Job,

      dit is helaas een probleem die meerdere hebben. Het is enkel alleen mogelijk om een herkeuring aan te vragen door met Facebook te chatten. Ik zou je eventueel hier ook mee kunnen helpen. Dan ga ik alles voor je na of alles goed gaat en daarna ga ik contact opnemen met Facebook om een herkeuring aan te vragen. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een mailtje

      Beantwoorden
  30. cooculte
    cooculte zegt:

    Beste,

    Wij hebben ook een probleem met het aanmaken van de instagram shopping account.
    We voldoen aan de voorwaarden van Instagam shopping maar we blijven de melding krijgen dat we niet voldoen aan de handelsregels.

    -We verkopen fysieke goederen.
    -Instagram account is omgezet naar een bedrijfsprofiel.
    -Instagram account is gekoppeld aan een zakelijk Facebook account met een productcatalogus
    -Meer als 20 artikelen
    -Meer als 10 posten

    Wat kunnen wij nu nog proberen om het om te zetten naar instagram shopping
    Graag uw hulp

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *