-
Het checkout-proces
De oorzaken van het verliezen van klanten in dit proces kunnen onstaan door meerdere factoren. Mensen worden steeds prijsgevoeliger betreft de verzendkosten. Hoge verzendkosten schrikken klanten af en zoeken het product elders. Tegenwoordig wordt de duur van de bezorging ook een steeds belangrijkere factor. De verzendkosten die de consumenten bereid zijn te betalen verschilt per aankoop bedrag.
-
Het bezorg-proces
De leversnelheid is een van de balngrijkste factoren waar naar gekeken wordt tijdens het online shoppen. Consumenten worden steeds ongeduldiger en willen de bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Ook willen consumenten de levertijd- of het leveradres kunnen wijzigen als het pakket al onderweg is.
-
Track and Trace
Wanneer je nog niet beschikt over deze mogelijkheid kan het betekenen dat je eén vijfde van de consumenten misloopt. Zij geven aan alleen te willen bestellen bij een webshop met deze mogelijkheid.
-
Retourbeleid
- Wat zijn de kosten voor het retourneren?
- Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?
- Hoe lang is de retour termijn?
- Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?