BEHIND THE SHOP: BOLLETJE VAN KATOEN

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Bolletje van Katoen

Josyanne (32) is moeder van een zoon (4) en een dochter (8). Vanaf 2014 haakte zij al af en toe op bestelling. Op 1 september 2019 is haar webshop Bolletje van Katoen (www.bolletjevankatoen.nl) live gegaan.

 

Waarom ben je Bolletje van Katoen gestart?

De reden dat ik de webshop heb opgezet, is omdat ik merkte dat ik veel plezier en voldoening haalde uit het maken van persoonlijke producten voor klanten. Er kwam steeds meer animo voor klanten die niet uit mijn kennissenkring kwamen, dus een website maakte ook dat ik verder kon doorpakken.

Wat verkoopt Bolletje van Katoen?

In mijn webshop verkoop ik handgemaakte, gehaakte artikelen., volledig naar wens en op verzoek.

 

Wat maakt Bolletje van Katoen uniek?

Wat Bolletje van Katoen uniek maakt, is dat ik artikelen naar wens, op maat en op verzoek maak. Vaak bieden bedrijven materialen aan, of cursussen, soms wel kant en klare producten. Maar bij mij kun je aangeven dat je graag een bepaald product wilt hebben en ik maak het helemaal naar wens.
Zo heb ik in het najaar sloffen ontworpen in vossen-thema, voor een meneer die Vos heet van zijn achternaam. En in de kerstvakantie mocht ik een vest haken voor een andere webshop houdster die het haken gewoon niet onder de knie krijgt.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Bolletje van Katoen?

Naast mijn webshop werk ik al 12,5 jaar in de gehandicaptenzorg voor 3 dagen per week. Hier ligt ook echt mijn hart, dus de combinatie zou ik graag blijven maken.

Op welk platform draait Bolletje van Katoen?

De website staat bij strato beheerd. Ik vind het erg prettig werken, omdat ik echt niet handig ben in alle computer-zaken.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

De webshop draait vooral op facebook en een enkele keer komt er via de mail of het contactformulier op de website een bestelling binnen. Ik heb ook een Instagram pagina, maar dat is een beetje een ondergeschoven kindje.
Twitter en LinkedIn zijn er dan ook nog en ik zou op den duur nog een YouTube kanaal willen, maar ik merk dat het moeilijk is om dat allemaal te blijven bijhouden.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Ik vind het ontzettend leuk dat ik steeds nieuwe dingen kan verzinnen en het laten zien aan de buitenwereld. En dat dit dan enthousiast wordt ontvangen, dat geeft echt een goed gevoel!
Het is ook gewoon ontzettend leuk dat iemand op zoek is naar een gehaakt product en dan zo blij is dat het bij mij helemaal naar wens te krijgen is. Er hoeft niet een compromis gemaakt te worden omdat grote kledingwinkels net niet hebben wat de klant zoekt.

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ik ben echt slecht in de digitale kant van de webshop. Ik ben toch wel erg blij dat het via de sitebuilder van strato lukt om iets moois neer te zetten. Mailtjes beantwoorden gaat ook prima, maar dan gaat er weer wat mis met een betaalverzoek. Ik baal daarvan, want het komt zo klungelig over.
Doordat ik altijd persoonlijk contact heb met de klanten, komt het gelukkig altijd wel goed, maar ik zet liever een professioneler beeld neer.

Ook weet ik niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken met de vervolgstappen, zoals de site klaarmaken voor iDeal betalingen bijvoorbeeld. Daarvoor moet ik ook goed nadenken over de investeringen en daarin blijf ik altijd een twijfelaar.

En eigenlijk haal ik ook wel veel plezier uit het persoonlijke contact met de klant, waardoor deze stappen nog niet noodzakelijk zijn geworden.

 

Wat zou je graag nog met Bolletje van Katoen willen bereiken?

Ik beschrijf het hierboven al een beetje, ik heb al veel stappen gemaakt met een website en daardoor ook een mailadres, contactformulieren etc. Ik wil eigenlijk verder professionaliseren, maar ik blijf twijfelen wat er echt nodig is en wat ik wil uitstralen. Ik merk dat de klanten het persoonlijk contact erg waarderen en ik vind dat zelf ook echt prettig. Er wordt niet anoniem via de website een bestelling en betaling gedaan, zonder dat ik de klant heb gesproken.
Ik weet niet of ik dit op korte termijn al wil aanpakken. Het zou wel een boost kunnen geven voor de verkoop.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Ik zou iedereen willen meegeven dat je een webshop moet starten als je hart bij het product ligt. Simpel geld verdienen kan iedereen, maar met liefde voor je producten en klanten iets verkopen zorgt ook echt voor een voldaan gevoel. Je doel moet liggen bij klanten blij maken en jezelf blij maken en niet bij cash binnen harken.

Het is wel goed om je goed te verdiepen in alles wat er nodig is om een webshop goed te laten draaien, anders blijf je heel lang hangen op een lager niveau en is je zichtbaarheid niet voldoenden om je webshop tot een succes te maken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *