Hoe start je last minute een webshop voor je winkel?

Heb je nog geen webshop voor je winkel, dan kan het nu het juiste moment zijn om er een te starten en te zorgen voor extra inkomsten. Maar hoe pak je dat nou slim aan? In dit blog vertel ik je er alles over.

Maak de keuze tot het type software

Wanneer je al een website hebt, dan zou het kunnen dat jouw software het mogelijk maakt om een webshop toe te voegen. Dit is ook meteen de makkelijkste oplossing, omdat je alles dan op een plek houdt.

Heb je nog geen website of is het niet mogelijk om een webshop toe te voegen aan je website, dan heb je een paar mogelijkheden:
– Ben je heel handig met websites, maak dan zelf een webshop met bijvoorbeeld WordPress of Woocommerce
– Zoek je een snelle en makkelijke oplossing? Dan is een website in bijvoorbeeld CCV shop een goede oplossing. Hiermee heb je namelijk binnen een paar minuten een webshop gemaakt, die je meteen kunt vullen. Lees hier meer over CCV shop.

Zorg dat je betalingen kunt ontvangen

Je wilt natuurlijk dat bezoekers op je webshop ook kunnen betalen. Een van de belangrijkste betaalmethodes in Nederland is Ideal en het mooie hiervan is dat je deze ook snel aan kunt vragen via bijvoorbeeld Mollie. Sommige banken bieden ook internet kassa’s aan, maar de kans bestaat dat je dan wat langer moet wachten tot je kunt beginnen.

Zoek je een internationale betaalmethode waar je snel mee kunt beginnen? Gebruik dan Paypal, deze kun je aanmaken en meteen mee starten.

Verzend je pakketten!

De snelste optie is gewoon je pakketten weg te brengen naar een PostNL punt. Dat kan een prima oplossing zijn wanneer je niet zo veel te verzenden hebt, maar er zitten ook nadelen aan. Je moet bijvoorbeeld zelf bij houden welke track en tracé code bij welke bestelling hier en je moet direct afrekenen.

Het werken met een verzendpartij kan hiervoor de oplossing zijn. Deze kun je koppelen aan je webshop, waardoor je verzend etiketten automatisch aangemaakt worden. Je hoeft dus ook niet te onthouden welke track en tracé code van welke klant is, want deze krijgt automatisch bericht. Daarnaast ontvang je maandelijks een factuur voor de verzendkosten. Ander bijkomend voordeel bij een PostNL punt zit er op de verzendkosten geen btw, via een verzendpartij wel en de kosten zijn lager hiermee bespaar je toch weer iets.

Weet je nog niet zeker met welke partij je wilt verzenden? Dan kan een idee zijn om een account aan te maken bij Sendcloud, je kunt hier kiezen uit verschillende partijen zoals PostNL, DHL, DPD en meer. Na het aanmaken van het account kun je ook meteen beginnen. Leer hier meer over Sendcloud.

Vertel je klanten over de webshop

Het voordeel dat je al een winkel hebt, is dat je al klanten hebt. Vertel ze daarom over je webshop via bijvoorbeeld de nieuwsbrief of je social media. Hierdoor krijg je al direct verkeer naar de webshop.

Wil je meteen meer vertrouwen geven aan je bezoeker? Voeg dan een review systeem toe aan je webshop via bijvoorbeeld Webwinkelkeur. Je kunt je bestaande klanten vragen om een review achter te laten, zo heb je al mooie reviews op de webshop staan voor de bezoekers die jou nog niet kennen. Webwinkelkeur is ook meteen een keurmerk, wat ook zorgt voor vertrouwen. Lees meer over Webwinkelkeur.

Met de bovenstaande stappen kun je al heel snel een webshop voor je winkel realiseren. Er zullen uiteraard extra werkzaamheden bij komen kijken, maar na deze stappen kun je al beginnen met verkopen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *