fbpx Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: BUSINESS MOMS

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Business Moms

 

Marijke Abdoella (37) is de moeder van 3 kinderen. Zij woont samen met haar partner en kinderen in Breda. Eind 2019 is zij begonnen met haar webshop Business Moms (www.business-moms.com).

Waarom ben je Business Moms gestart?

Ik wilde graag merchandise gaan verkopen en dan is het wel zo handig om ook een webshop te hebben.
In eerste instantie had ik alleen een website en daar zit nu dus ook mijn webshop aan gekoppeld.

 

Wat verkoopt Business Moms?

Tot nu toe verkoop ik alleen shirtjes voor vrouwen en hun gezin en tassen.
Voorheen verkocht ik ook het Business Moms Magazine en organiseerde ik evenementen waarvoor ze kaartjes in de webshop konden kopen.
Helaas liep het magazine niet zoals ik gehoopt had en i.v.m. het Coronavirus heb ik al mijn evenementen moeten cancelen.
Ik heb nog genoeg ideetjes voor andere producten en voor de webshop zelf, daar wil ik de komende tijd verder aan gaan werken.

Wat maakt Business Momsuniek?

Mijn producten zijn echt gericht op moeders met een onderneming.
Ik zou zo gauw ook niet weten of er andere webshops zijn die dezelfde soort producten als de mijne verkopen, zover ik weet niet.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Business Moms?

Jazeker, ik beheer een Facebookgroep, genaamd Business Moms, met bijna 2.000 leden.
Mijn onderneming is namelijk door deze groep ontstaan.
De groep is bedoeld voor moeders met een onderneming en moeders die graag voor zichzelf willen beginnen.
Hier kunnen ze om tips en advies vragen, samenwerkingen aan gaan, hun ondernemingen promoten enzovoorts.

 

Daarnaast organiseer ik evenementen voor en door Business Moms.
Afgelopen December heb ik een WinterFair georganiseerd waar moeders met hun onderneming aan mee konden doen. Ze konden een tafel huren om hun producten en/of diensten aan te verkopen en verlenen, entertainment verzorgen enzovoorts. Daarnaast zou ik beginnen met networkevents maar door het Coronavirus is dit voor nu even uitgesteld.

Ook werk ik nog 32 uur in de week bij Bosch als Line Leader.
Daar stuur ik mensen met een beperking aan.
Ik leg ze uit en doe voor wat ze moeten doen, ik zorg ervoor dat ze op tijd nieuwe spullen hebben en dat we op tijd een nieuwe order hebben.
We werken met targets dus ik moet er ook voor zorgen dat de order redelijk op tijd af is.

 

Op welk platform draait Business Moms?

Ik gebruik WordPress. Ik heb zelf geen kaas gegeten van WordPress, snapte er niks van en werd er alleen maar chaggerijnig van haha! Vandaar dat ik hem uiteindelijk door Dace Media heb laten maken. Ben nu super trots op mijn website en webshop!

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik gebruik voornamelijk Facebook en Instagram. Tot nu toe heb ik de meeste klanten via Facebook maar het aantal mag zeker wel hoger.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ik mijn eigen ideeën en ontwerpen kan maken en verkopen, dat mensen interesse hebben in mijn producten.
Als er dan weer een bestelling binnen komt ben ik super blij en trots!

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Meer gezien worden en meer klanten werven.

Dat is toch best lastig aangezien er veel webshops zijn.

Daarbij heb ik natuurlijk ook nog niet zoveel keuze qua producten, het zijn op dit

moment alleen tassen en shirtjes.

 

Wat zou je graag nog metBusiness Momswillen bereiken?

* Meer keuze qua producten
* Meer klanten werven dus meer gezien worden

* Na het Coronavirus echte productfoto’s maken i.p.v. mock ups gebruiken

* Mijn online magazine weer kunnen oppakken en dat het goed verkocht word.

En hopelijk kunnen er weer gauw evenementen aan toegevoegd worden!

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Wees uniek, wees geen copycat en geloof in jouw producten en/of diensten.
Als jij uitstraalt dat je in jouw producten en/of diensten gelooft dan maakt het niet uit wat het kost, de juiste klanten weten je wel te vinden!

 

meer blog berichten