Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan FELIZ

 

Dorien de Herdt is moeder van twee dochters, en ze vind het heerlijk om vanuit haar studio aan huis te werken. In 2008 is ze haar webshop FELIZ (www.felizshoes.nl) gestart.

 

Waarom ben je FELIZ gestart?

De reden is dat ik op deze manier mijn collectie perfect kan laten zien aan mijn klanten in de juiste sfeer en omgeving. Daarnaast merkte ik dat consumenten mij toch direct gingen benaderen.

Wat verkoopt FELIZ?

Mijn eigen ontwerpen; espadrilles, sneakers, laarzen, hoeden en tassen. Alles in Zuid Europa gemaakt op een eerlijke manier i.s.m. kleine ateliers. Dus de breedste collectie van FELIZ die er online te vinden is.

 

Wat maakt FELIZuniek?

Mijn eigen ontwerpen; espadrilles, sneakers, laarzen, hoeden en tassen.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast FELIZ?

Ja, ik ontwerp mijn collectie zelf, deze wordt verkocht via een agent aan mooie boetieks in Nederland en Belgie. Dus deze winkeliers bedien en informeer ik ook. Daarnaast verkoop ik mijn collectie ook via een aantal concept stores en ben ik sinds juli van dit jaar met een compagnon een eigen stenen winkeltje begonnen. Lekker tegen de stroom in, maar erg leuk. Daarbij werk ik ook als freelance designer voor andere schoenen en tassen merken. Een vol en druk leven, maar ik hou ervan!

 

Op welk platform draait FELIZ?

Ik werk via Mijnwebwinkel, heel eenvoudige want  een digi-nerd ben ik echt niet.

  

Bereik je veel klanten via Social media?

Facebook en IG zijn voor mij de belangrijkste kanalen om mijn klanten te benaderen. Maar wie weet wat daar in de toekomst bekomt… want ik vind SM wel leuk.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Dat ikzelf aan het roer sta, de stijl en sfeer kan bepalen van mijn merk. Het gevoel wat bij FELIZ hoort dus kan overbrengen via beelden. Ik ben ooit afgestuurd als concept  en prognose styliste, dat zit toch in me.

Wat ik ook leuk vind is dat je niet thuis hoeft te blijven om geld te verdienen. Als alles draait kun je vanaf een exotische locatie doorwerken. Het geeft daardoor een bepaalde vrijheid.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het moeilijkste is het technische deel van de webshop up to date houden. Het maken van

de juiste funnels. Dat is de andere hersenhelft en daarom is de samenwerking met

Stefanie zo top.

 

Wat zou je graag nog met FELIZ willen bereiken?

Toekomstplannen; groeien, groeien en groeien met de webshop en focussen.

Leuke samenwerkingen op touw zetten om FELIZ bekender te maken.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Een goed concept neerzetten en doen!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *