fbpx Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: HIPNJOY

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan HipNjoy

Rachel (33) woont in Nijkerk samen met haar man en twee kinderen. Daarnaast is zij ook 34 weken zwanger. Haar webshop van HipNjoy (www.hipNjoy.nl) bestaat al sinds 2012.

Waarom ben je HipNjoy gestart?

Ik ben echt begonnen voor de hobby. Lekker sieraden maken maar verder geen doel.  Eigenlijk ben ik gewoon met te weinig kennis begonnen. Hier leer je gelukkig veel van.

 

Wat verkoopt HipNjoy?

In de webshop verkoop ik kleding, sieraden (RVS en zilver) accessoires en 100% minerale make-up. Maar ook kan je vanaf eind november weer (na mijn zwangerschapsverlof) een sieraden/make-up avond, een kleurenanalyse of een make-up workshop boeken.

 

Wat maakt HipNjoy uniek?

Wat HipNjoy uniek maakt, is de combinatie (en vooral het advies hierbij) tussen beauty en fashion en hoe je dit tot één passend en mooi geheel kan maken. Dat is zo persoonlijk! Wat de voor de één perfect werkt, kan bij een ander juist helemaal niet mooi staan. En niet alle sieraden passen bij de make-up of het uiterlijk dat iemand heeft. Om die kennis te adviseren en vrouwen hier blij mee te maken is naast dat het een mooie webshop is, toch wel het allerleukste aan HipNjoy.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast HipNjoy?

Naast mijn webshop ben ik “Skin Color Specialist” Ik doe hiermee kleuren analyses bij klanten om de perfecte minerale make-up, maar ook kledingkleuren en sieraden te adviseren. Hier ben ik net mee begonnen, maar dit wil ik na mijn zwangerschapsverlof meer gaan doen. Ook wil ik dan starten met make-up workshops en sieraden en make-up party’s aan huis. Daarnaast werk ik ook nog twee dagen op een kinderdagverblijf. Ik ben een bezige bij dus.

 

Op welk platform draait HipNjoy?

Voor de webshop gebruik ik Woo commerce.

Bereik je veel klanten via Social media?

Jazeker! Op Instagram ben ik heel actief. Ook in mijn “stories.” Daar laat ik echt het gezicht achter HipNjoy zien en vlog ik ook bij. Mijn gezin blijft wel zoveel mogelijk privé, maar dat wat ik voor HipNjoy doe, leg ik heel veel vast op video.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het leuke aan het hebben van een eigen webshop vind ik meerdere dingen. Ik koop vooral in wat ik zelf leuk vind maar ook waar ik zelf echt achter sta. Het is niet voor niks dat ik alleen minerale make-up verkoop. De producten moeten ook bij mij als persoon passen. Daarnaast vind ik de contacten met de klanten heel leuk. Ik krijg veel enthousiaste berichten via social media en ook het advies geven is iets wat helemaal bij mij past. Het is dus echt de combinatie van alles waardoor ik dit echt vanuit mijn hart doe. Het voelt niet eens als werken!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

De uitdaging aan het hebben van een webshop vind ik dat je interessant voor je klanten wil blijven. Maar ook vind ik het lastig om zichtbaar te zijn. Het algoritme is iets wat lastig is om te verslaan dus ik probeer altijd reacties te vragen bij Mijn volgers, zodat het bereik van HipNjoy groter wordt. Met alleen een “like” red je het tegenwoordig niet meer.

Wat zou je graag nog met HipNjoywillen bereiken?

Wat ik nog aan de webshop wil verbeteren is dat er meer informatie online komt over de diensten rondom de minerale make-up/kleuren analyses. Omdat ik hier net mee begonnen ben is er nog genoeg werk aan de winkel.

Maar eerst ga ik lekker genieten van mijn baby boy die op komst is!

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Ga vooral iets doen waar je hart ligt. Het is namelijk echt niet makkelijk en ook moet je consequent hard werken. Ook als het even tegenzit. Het is echt niet een kwestie van wat producten in een webshop zetten, want zo kom je er niet.

Blijf verassen en vernieuwen en zorg ook voor interactie tussen jou en de klant.

Mensen willen graag weten wie het gezicht achter een bedrijf is.

Dus laat zien wie jij bent en waar je voor staat.

 

meer blog berichten