fbpx Mrs e-commerce ...

5 ideeën voor social media berichten

Als ondernemer wil je zichtbaar zijn op social media, maar soms heb je geen inspiratie voor wat je moet plaatsen. De reacties op je berichten vallen dan ook nog eens vies tegen, dus wat moet je dan wel plaatsen? Geen paniek. In deze blogpost geef ik je 5 onderwerpen voor social media posts, die ook nog eens zorgen voor meer interactie!

1. Stel jezelf eens voor

Het kan zijn dat je dit misschien een beetje vreemd vindt, maar jij bent jouw bedrijf. Of je jezelf nu wel of niet graag laat zien, het kan echt geen kwaad om je zo nu en dan eens voor te stellen. Vertel je volgers eens wie het gezicht is achter het social media kanaal dat ze volgen. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar kom je vandaan? Heb je gekke weetjes over jezelf? Vergeet je bericht ook niet af te sluiten met de vraag of je volger zich voor wil stellen! Dan heb je ook meteen meer interactie op je bericht!

2. Waarom doe je wat je doet?

Wat is jouw WHY? Waarom ben je jouw bedrijf begonnen? Wat drijft jou? Laat je volger eens weten waarom je doet wat je doet. Je kunt je bedrijf wel puur voor het geld hebben, maar als jij een vuurtje in je hebt branden die ervoor zorgt dat je een doel wilt najagen, deel dat dan! Het is mega inspirerend om te weten waarom iemand doet wat hij of zij doet. Door dit te delen krijgen je volgers meer gevoel bij jouw bedrijf en zullen ze je beter onthouden.

3. Vier je successen!

Nothing beats a good party! Als ondernemers zijn we veel te veel bezig met wat er allemaal nog beter kan, wat we allemaal nog willen en moeten doen. Maar heb je wel eens teruggekeken naar waar je vandaan komt? Deel daarom eens vaker je successen. Hoe groot of klein ze ook zijn, successen zijn er om gevierd te worden en je volger viert ze graag met je mee!

4. Behind-the-scenes

Hoe leuk is het om eens te laten zien hoe het er achter de schermen aan toegaat? Hoe je bezig bent met een product, het verwerken van de bestellingen of gewoon een dag op kantoor. Het is een groot misverstand dat we de hele dag alleen maar salesberichten moeten plaatsen. De reden dat er minder interactie komt, is dat mensen die salesberichten wel weer gezien hebben. Ga eens vertellen wie jij bent, wie je bedrijf is en wat je doet. Een behind-the-scenes-bericht is daar een goed voorbeeld van!

5. Vraag om een mening

Je hebt vast weleens een vraag die je aan je volgers zou willen stellen. Dit is de uitgelezen kans om er een bericht van te maken. Vraag je volger bijvoorbeeld eens een keuze te maken tussen twee artikelen of wanneer je twijfelt tussen locaties, vraag ze dan welke zij prettiger vinden. Jij krijgt waardevolle informatie en je bericht zorgt voor interactie!

Ik wil je nog een extra tip meegeven: maak het jezelf niet te moeilijk. Social media moet ook leuk blijven. Ga op zoek naar soorten berichten die voor jou en je kanalen werken. Wissel ze af met sales- en informatieve berichten en zorg ervoor dat je volgers een gevoel krijgen bij jouw bedrijf. Vergeet ook de kracht van herhaling niet. De bovenstaande berichten kun je gerust vaker plaatsen. Iemand weet na twee maanden niet meer wat jij geplaatst hebt. Daarnaast heb je nieuwe volgers die jou nog niet kennen en mensen die jouw vorige bericht helemaal niet gezien hebben.

Vind je het fijn om meer tips te krijgen over welke onderwerpen je kunt plaatsen op social media? Bekijk dan mijn 30-daagse ‘Boost je social media’ training. Je ontvangt dan 30 dagen lang onderwerpen waarmee jij interactie kunt aangaan met je volgers en hoe je ervoor kunt zorgen dat je gaat leren welke berichten er voor jou werken.

 

 

meer blog berichten