Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: KITAMA

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Kitama

 

Tamara Ruben (38) is de eigenaresse van de webshop. In november 2019 is zij haar webshop Kitama (www.kitama.nl)  gestart.

Waarom ben je Kitama gestart?

Kimonolove!

Ik heb sinds dat ik in China heb gewoond en door Japan heb gereisd (2008 – 2012) altijd al een liefde voor kimono’s gehad. Destijd zei ik al tegen mezelf, ooit ga ik de kimono naar het westen (om te beginnen Nederland) halen! En de vrouwen hier laten kennis maken met dit ultieme vrouwelijke kledingstuk. En in 2019 was het moment om officieel mijn eigen bedrijf en webshop in kimono’s te beginnen.

 

Wat verkoopt Kitama?

Kimono’s en nu tijdelijk ook mondkapjes.

 

Wat maakt Kitama uniek?

Er is geen enkele andere webshop in Nederland die zich zo specialiseert op kimono’s. Ik ben echt specialist en heb zoveel verschillende kimono’s in alle soorten, maten, materialen en designs.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Kitama?

Ja, ik ben fulltime manager (in loondienst bij een groot bedrijf)

 

Op welk platform draait Kitama

Woocommerce

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, ik maak gebruik van facebook en instagram en sinds kort ben ik aan het snuffelen aan Pinterest. Instagram haal ik de meeste klanten vandaan wat betreft social media. Ik denk toch wel zo’n 25% van mijn klanten.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Ik wordt elke keer weer blij van de orders die binnenstromen. Daarnaast wordt ik elke keer weer zo blij van de positieve reacties en foto’s van mijn klanten. Ook vind ik het heerlijk om bezig te zijn met de mooiste kimono’s uit te zoeken voor mijn webshop en het inpakken van de prachtige kimono’s is altijd weer een feestje en besteed ik veel aandacht en liefde aan.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

De menu indeling zeker weten. En daarnaast SEO en de teksten en opbouw zo goed mogelijk te maken voor google.

 

Wat zou je graag nog met Kitama willen bereiken?

SEO en de structuur van mijn menu. Het is nu niet heel logisch, dus ben echt zoekende naar de juiste menu indeling.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Niet teveel producten mee beginnen, hou het overzichtelijk. En ik ben fan van Woocommerce. Onlangs ontdekt dat je ook pakbonnen kan uitdraaien en facturen voor je klanten. En ik heb in het begin echt als vaste regel voor mezelf aangehouden, ik mag pas weer bestellen of investeren in zaken als er ook geld daarvoor binnen is gekomen. Dat is fijn, want dan kan je echt met je geld uit je webshop al je investeringen en uitgaven doen en hoef je geen geld te lenen of bij te leggen.

 

 

meer blog berichten