BEHIND THE SHOP: MADAME SHE SHE

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Madame She She.

Marjorie (40) begon eerst met haar zaak (verkoop van kleding via kledingparties aan huis). Eind 2015 opende zij de digitale deuren voor Madame She She  (www.madamesheshe.be)

Waarom ben je Madame She She gestart?

Het is op vandaag niet meer weg te denken – klanten zoeken soms eerst online, om dan te komen passen – je producten ‘moeten’ vandaag de dag online gevonden worden. Klanten doen ook het omgekeerde: zien iets in de winkel, en zoeken erna op. Ook voor nabestellingen, of voor mensen die twijfelen in de winkel. Ik gebruik het ook als “etalage”. De gastvrouwen kunnen dit dan doorsturen naar hun gasten zo zien ze al wat stijl ik heb qua collecties.

 

Wat verkoopt Madame She She?

Kledij, accessoires, schoenen, handzeep & lotion, geurstokjes. Ik hoop dit ook binnenkort aan te vullen met wat stationery & interieurspulletjes. Ben nog wat op zoek naar de leukere leveranciers. En ook handtassen mogen niet ontbreken. 

Wat maakt Madame She She uniek?

Ik zoek steeds naar de spullen met net dat tikkeltje meer. Of dat tikkeltje anders. Ik koop geen massa – maar ik beperk me liever. En dat allemaal binnen een bepaald budget! Dat laatste is super belangrijk … mensen willen er leuk uitzien, graag meerdere toffe stukken in de kast hebben … Ik zoek steeds naar brands die vernieuwend zijn … die niet in alle winkels te vinden zijn.

Voor de juwelen werk ik samen met Belgische ontwerpsters, die zelf geen webshop hebben …

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Madame She She?

Ja – ik heb 16 jaar gewerkt bij een grote firma in de HR – sinds kort heb ik me volledig als freelancer gevestigd. Ik smijt me op projecten zoals: trainingen geven in soft skills, instagram & werk ik voor een online e-learning platform.

 

Op welk platform draait Madame She She?

Lightspeed

Bereik je veel klanten via Social media?

Facebook: was mijn eerste kanaal, en Instagram. Ik heb wel al verkocht via deze kanalen.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het maken van de pakjes!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Deze onderhouden: zorgen dat er genoeg aanbod is, dat er genoeg leuke foto’s zijn, want niet van elk stuk heb je een foto – het is een lang proces om een fotoshoot te organiseren & alles ingeven. Ik ben ervan overtuigd dat dit een onderschat proces is. Mensen zien niet het werk dat we steken in het ingeven van van 1 product. Want 1 foto is vaak niet genoeg. Ze willen zien hoe het wordt gedragen, van voor, van achter, van opzij … 

Wat zou je graag nog met Madame She She willen bereiken?

Ik ben nog volop het SEO systeem aan het leren – ik ben ervan overtuigd dat ik mijn webshop nog  niet ten volle benut! 

Daar mijn hoofdverkoop via de parties gaat, is mijn webshop een 2de kanaal, dus ik zou al heel content zijn met 1 bestelling per week 😊

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten? 

Zeker praten met mensen die al een webshop hebben, de pro’s & contra’s afwegen – maar vooral wat ga je verkopen? Weet je al waar? En wat maakt dat jij een uniek product hebt?

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *