fbpx

BEHIND THE SHOP: MEVROUW HENDRIK

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Mevrouw Hendrik.

 

Margriet Hofstee (31) is haar webshop Mevrouw Hendrik (www.mevrouwhendrik.nl) in 2018 gestart. Toen had de webshop nog 2 eigenaresses. Sinds april 2020 runt Margriet de webshop in haar eentje.

Waarom ben je Mevrouw Hendrik gestart?

Ik heb altijd al een sterke wil gehad om de touwtjes in eigen handen te houden. Sommige noemen mij een ‘controlfreak’, zelf noem ik het liever ‘doelgericht’. Om van de hoed tot de rand alles te weten van een bedrijf en zelf bij te kunnen sturen vind ik helemaal te gek. Van kinds af aan ben ik bezig geweest met creatieve ideeën tot uitvoering brengen. Het verrassen van mensen door iets persoonlijks te kunnen maken vind ik geweldig. Deze combinatie maakt dat de ‘webshop jas’ mij heel goed past.

Wat verkoopt Mevrouw Hendrik?

Gepersonaliseerde naamartikelen van vilt en/of hout. Mijn hoofdproduct is de vilten naamslinger die je zelf kunt samenstellen middels kleur en figuurkeuze. De figuren kan ik op maat voor je ontwerpen zodat het past bij het geboortekaartje of jouw specifieke wens.

Wat maakt Mevrouw Hendrik uniek?

De combinatie van 5 mm dik kwaliteitsvilt met mijn schroefsysteem is uniek. Hierdoor is de naamslinger een meegroeislinger die je aanschaft of krijgt bij de geboorte en ieder jaar simpel aan kunt passen door de leeftijd eraan te schroeven zodat het een verjaardag slinger is.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Mevrouw Hendrik?

Tot 1 oktober werk ik 20 uur als teamsecretaresse bij een SGGZ zorginstelling. De combinatie van werken in de zorg met een zware doelgroep en daarnaast zo’n vrolijke webshop runnen was een leuke afwisseling. Nu Mevrouw Hendrik steeds verder groeit, had ik het voorrecht om mijn baan in loondienst op te kunnen zeggen! Geweldig om nu met volledige focus Mevrouw Hendrik door te kunnen ontwikkelen.

 

Op welk platform draait Mevrouw Hendrik?

Ik maak gebruik van Woocommerce

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Mijn hoofdkanaal is Instagram, maar ook Facebook. Daarnaast heb ik enkele Youtube filmpjes en een account op Pinterest en Linkedin. Deze 3 kanalen gebruik ik echter niet actief. Mijn wens is om toe te werken naar actief gebruik van Instagram, Pinterest en Youtube. Dit omdat ik met name het inspireren middels video en beeld heel leuk vind om te doen.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Wanneer ik op maat iets mag ontwerpen zodat iets helemaal aansluit bij de wens van de

klant.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

De cijfertjes, hier ben ik nooit sterk in geweest. Gelukkig krijg ik hier wel steeds meer plezier in omdat ik steeds meer op een andere manier leer kijken naar deze cijfers.

Wat zou je graag nog met Mevrouw Hendrik willen bereiken?

Ik zou het merk Mevrouw Hendrik nog duidelijker neer willen zetten zodat een breder publiek mij herkent. Dit wil ik bereiken door verbetering van mijn website, eenduidigheid in mijn branding, maar vooral door mijzelf meer te laten zien middels inspirerend beeldmateriaal.
Daarnaast ben ik volop bezig met het ontwikkelen van meer naamproducten van vilt en/of hout.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Kijk goed naar waar je voor staat en of het onderscheidend is van de rest. Blijf bij jezelf en laat je niet verleiden door wat een ander op de markt zet. Kies er juist voor om jouw eigen product nog beter en verrassender te presenteren aan de consumenten.

meer blog berichten

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het