Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: SIZZY KIDSMUSTHAVES

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Sizzy Kidsmusthaves

 

Claudia (29) is de eigenaresse van Sizzy Kidsmusthaves (www.sizzykidsmusthaves.nl)    . Sinds 1 juni 2020 heeft zij haar bedrijf officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. 

 

Waarom ben je Sizzy Kidsmusthaves gestart?

Toen ik bij mijn vriend introk hadden alle kinderen (ook de oudste, die niet bij ons woont) een andere spaarpot. Met de apparatuur van de kledinglijn nog op zolder besloot ik 3 dezelfde spaarpotjes met de namen van de kinderen te maken, zodat ze alle drie dezelfde zouden hebben. Nadat ik enthousiast de spaarpotten aan een vriendin liet zien, was ik er al 1 kwijt: ze zocht nog een leuk kraamcadeau. Op mijn werk gingen nummer 2 en 3 naar een collega en mijn bazin: zij zochten nog een verjaardags- en kerstcadeau voor 2 kinderen. Ik besloot nieuwe te bestellen voor mezelf, maar ook deze gingen weer naar anderen. Zo kwamen er steeds meer leuke gepersonaliseerde dingen bij, waarmee ik ook steeds vaker berichtjes begon te krijgen van vreemden. Met een schop onder m’n kont van vriendin Anne (die van spaarpotje 1, remember?) maakte ik een afspraak, draaide een webshop in elkaar en zette alles op poten. Zodoende run ik nu de webshop Sizzy Kidsmusthaves. Oh enne, als ik eerlijk ben zijn ze zo populair gebleken dat onze eigen kids nog steeds geen eigen spaarpot hebben, oeps!

Wat verkoopt Sizzy Kidsmusthaves?

Ik verkoop de leukste en uniekste gepersonaliseerde baby- en kidscadeaus. Voor een origineel kraamcadeau, verjaardagscadeau, sinterklaas- of kerstcadeau moet je natuurlijk bij mij zijn!

 

Wat maakt Sizzy Kidsmusthaves uniek?

Dit lijkt nogal een verzadigde markt – daarom kies ik mijn assortiment zorgvuldig uit, zodat je de producten niet op elke hoek van de (digitale) straat bij een ander ook kan vinden. Zo kom je dus niet aankakken met precies hetzelfde kraamcadeau als de buurvrouw. Producten die ik wel zelf personaliseer, maar niet zelf kan produceren koop ik zoveel mogelijk bij andere kleine ondernemers in. Ik vind het belangrijk om kleine ondernemers te steunen – en probeer dat dus ook in mijn webshop zoveel mogelijk te doen!

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Sizzy Kidsmusthaves?

Ik werk al ruim 13 jaar in dezelfde Natuurvoedingswinkel als 1e verkoopster, hier houd ik elke ochtend van Dinsdag t/m Zaterdag van 7 tot half 1 de beol draaidende. Het ondernemersbloed zit toch wel in onze familie, dat ik nu (weer, ik heb hiervoor een kledingmerk gerund) een eigen bedrijf heb is dus niet zo gek!

 

Op welk platform draait Sizzy Kidsmusthaves?

Mijn webshop draait op Woocommerce, WordPress. Ik heb gekozen voor dit platform vanwege de lage kosten én de mate waarin ik zelf alles aan kan passen.

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik maak voornamelijk gebruik van Instagram, hier bevindt mijn ideale klant zich het meest. Mijn producten wil je natuurlijk ook eerst zien voordat je tot koop overgaat, dus is Instagram ideaal. Op Facebook kun je me natuurlijk ook vinden, sommige mensen hebben nou eenmaal geen Instagram-account of zijn actiever op Facebook. Tenslotte kun je me vinden op Pinterest, maar daar mag ik nog wat behendiger in worden!

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het allerleukste vind ik de vrijheid om alles zelf te beslissen en een prachtig bedrijf vanuit het niets op te bouwen. Ik heb alles zelf gedaan, van het bouwen van de website tot de marketing en het maken/personaliseren van de producten tot het inpakken met een wow-factor. Totdat ik het in m’n rode Sizzy Kidsmusthaves-autootje naar het postkantoor breng, is alles helemaal door mijzelf gedaan. En daar ben ik best wel trots op!

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Marketing en het aantrekken van nieuwe klanten vind ik een uitdaging, omdat ik hier niet persé een opleiding in genoten heb. Ik volg mijn intuïtie, maar ook cursussen, haha!

 

Wat zou je graag nog met Sizzy Kidsmusthaves willen bereiken?Over een jaar heb ik mijn marketingplan op orde, weten steeds meer mensen mijn webshop te vinden en heb ik zoveel bestellingen in de week dat ik iemand moet zoeken om te ondersteunen in dingen zoals stofzuigen en poetsen, omdat ik het anders qua tijd allemaal niet meer ga redden en de kinderen de hele dag in hun uppie beneden voor de tv zitten. Ik mag dan nog lekker naast het verwerken van bestellingen bezig zijn het het ontwikkelen van Sizzy Kidsmusthaves en nieuwe ideeën blijven uitwerken!

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten? 

Mijn tip zou zijn: Ga voor progressie, niet voor perfectie. Als ik mijn webshop pas had gelanceerd als hij voor de volle 200% naar mijn zin was, zou ik in 2021 waarschijnlijk pas live zijn gegaan. Zorg dat je de basis op orde hebt – ook het organisatorische werk eromheen en werk je wensen daarna verder uit. Ohja, en onderschat het niet: het is niet iets wat je er elke dag in een uurtje naast kunt doen. Het is gewoon kei- en keihard werken, maar het is het wat mij betreft waard!

meer blog berichten