fbpx

BEHIND THE SHOP: THE DOG COMPANY

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan The Dog Company

 

Kathleen den Dekker (33) woont in Kloosterzande. Zij is de moeder van Joey (5) en ze is gelukkig getrouwd met Frank. In 2011 is zij haar webshop The Dog Company (www.thedogcompany.nl) gestart.

Waarom ben je The Dog Company gestart?

Vanuit mijn hondentrainingen die ik geef adviseerde ik vaak verschillende producten maar nadat ze dan in de plaatselijke dierenwinkel geweest waren hadden ze of het verkeerde bij, of ze hadden het niet, of ze werden gewoon niet eens geholpen. Daarnaast is (bijna) alles wat je in een dierenwinkel vindt met name gericht op de baas, maar dat wil niet zeggen dat het ook het beste is voor hond èn baas.

 

Wat verkoopt The Dog Company?

Hondenbenodigdheden met name voor de actieve hondeneigenaar. Dan moet je denken aan tuigen, speelgoed maar ook kleding voor de baas bijvoorbeeld.

Wat maakt The Dog Companyuniek?

Dankzij mijn opleidingen (MAS, HAS, en instructeur/gedrag) weet ik net even wat meer van honden dan de andere webshops. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar net dat ene speciale artikel wat je dus niet overal vindt.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast The Dog Company?

Ik geef nog hondentraining, zowel aan pups als in de hondensport. Ik ben actief in Agility, Hoopers en Treibball. In de laatste twee ben ik ook actief geweest als Keurmeester.

 

Op welk platform draait The Dog Company?

Ik gebruik WordPress met Woocommerce, dat werkt voor mij tot nu toe het beste.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik ben actief op diverse kanalen, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest. De meeste klanten bestellen niet rechtstreeks via een van die kanalen maar het brengt wel verkeer naar mijn shop. De meeste interactie heb ik op Facebook.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Door mijn bindweefselziekte is de webshop een belangrijker onderdeel geworden van mijn bedrijf. Het geeft me de vrijheid om te werken wanneer het lukt en om rust af te wisselen met beweging.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Ontevreden klanten vind ik echt lastig, ik doe er alles aan (volgens mij veel meer dan de gemiddelde) om mensen tevreden te houden en om ook vooraf goed advies te geven. En dan zijn er toch nog mensen die je niet tevreden kunt houden of blij kunt maken. Dat is niet altijd    leuk en ik moet dan soms echt even afstand nemen en niet reageren vanuit emoties.

 

Wat zou je graag nog met The Dog Companywillen bereiken?

Mijn doel is om de webshop nog verder te laten groeien zodat ik daar echt een volwaardig inkomen uit kan halen, zodat als ik lichamelijk achteruit ga mijn webshop nog heb om daar mijn kennis en enthousiasme in te kunnen delen.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Bereid je goed voor, lees je goed in, zorg dat je overal wat vanaf weet maar overdrijf ook niet. Soms moet je gewoon echt iets uitbesteden of hulp erbij zoeken. En hou rekening met groei bij je keuzes ;-).

 

meer blog berichten

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het