BEHIND THE SHOP: TOUCH OF BALI

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan touch of Bali.

 Manuela (48) woont samen met haar vriend Ronald in Enschede. Ze heeft twee volwassen zoons. Ze houdt erg van reizen en vreemde culturen. In 2017 heeft zij ook een jaar in Bali gewoond. Op 30 september 2019 is zij haar webshop touch of Bali (www.touchofbali.nl) gestart.

Waarom ben je touch of Bali gestart?

In 2017/2018 woonde ik een jaar op Bali om vrijwilligerswerk te doen op een school voor kinderen met een verstandelijke beperking (stichting Sjaki-Tari-Us). Nadat ons vrijwilligerswerk erop zat, wilden we graag de stichting duurzaam steunen.

Ondertussen was ik geïnspireerd geraakt door de Balinezen en de unieke producten op het gebeid van interieur en lifestyle die op Bali met passie worden gemaakt. Met deze producten uit Bali wil ik graag het Bali-gevoel bij de mensen thuis brengen.

De handgemaakte producten kopen wij zoveel mogelijk zelf in bij de ambachtslieden die het niet breed hebben. Door onze inkoop steunen wij hen. Daarnaast doneren we een gedeelte van de opbrengst aan stichting Sjaki-Tari-Us op Bali. Op deze manier geven wij ook weer terug aan Bali. Een win-win situatie 😉

 

Wat verkoopt touch of Bali?

Handgemaakt en unieke producten uit Bali op het gebied van interieur en lifestyle. Denk hierbij aan bamboelampen, teakhouten banken, houten krukjes, zeegrasmanden, sarongs en nog veel meer…………

Wat maakt touch of Bali uniek?

In de webshop lees je de verhalen achter de producten en ontmoet je de makers. Daarnaast zijn we bezig met maatschappelijk ondernemen. We betalen een fairprijs bij de makers. Met de verkoop van onze producten steunen we de kinderen van stichting Sjaki-Tari-Us.

 

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast touch of Bali?

Ja, ik ben secretaresse manager bij Aveleijn. Dat is een stichting die ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Ik werk bij Aveleijn de Wielewaal (een woonlocatie voor ouderen).

 

Op welk platform draait touch of Bali?

WordPress

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ik maak gebruik van Instagram en Facebook. Via beide kanalen ontvang ik klanten.

 

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De inkoop op Bali en als de spullen zijn aangekomen: het uitpakken! Dan kan het feest beginnen! En natuurlijk weer het inpakken van de bestellingen en het contact met klanten. Ach er is zoveel leuk aan het hebben van een webshop😊

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Goede foto’s op de webshop krijgen. Bij het inladen van de foto’s gebeurt het nog wel eens dat de foto’s minder scherp worden. Dan kost het wel tijd om de foto goed in de webshop te krijgen.

 

Wat zou je graag nog met touch of Bali willen bereiken?

Volgend jaar ga ik me meer bezig houden met SEO, bloggen en nieuwsbrieven. Dat schiet er nu nog wel eens bij in. Ook wil ik in 2020 graag op wat grote fairs staan, om meer naamsbekendheid te krijgen. Medio 2020 gaan we weer op inkooptocht in Bali. Dan ga ik op zoek naar grote unieke stukken, zoals Balinese deuren, banken en andere klein meubelen.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Begin gewoon en hou vol! En maak gebruik van een businesscoach. Dat heb ik ook gedaan. Hij/zij kan je helpen bij al je vragen.

 

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *