Behind the webshop: Wyzer Horloges

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Wyzer Horloges.

 

Wij zijn: Friso Leenen (29) & Bas Sanderink (30). Wij zijn oktober 2020 gestart met de webshop- www.wyzer-horloges.nl

Waarom ben je Wyzer Horloges gestart?

We zijn op zoek gegaan naar een reminder waardoor we vaker stilstaan bij ons mooie leven. Iets dat ons verbindt en eraan herinnert hoe belangrijk en waardevol onze tijd is. Het idee ontstond om het in de vorm van een horloge te doen. Wat is een betere reminder van de tijd dan een horloge? Een nieuw idee was geboren: een Wyzer horloge.

 

We hebben gekozen voor een webshop i.p.v. een fysieke winkel omdat dit een stuk makkelijker op te zetten is en minder risico met zich meebrengt. Wyzer is natuurlijk een nieuw merk en moet zich eerst bewijzen.

Wat verkoopt Wyzer Horloges?

Ons eigen merk horloges, Wyzer Horloges.

Wat maakt Wyzer uniek?

Wij willen mensen bewust maken van de mooie momenten die er in een dag zitten. Deze boodschap is minstens net zo belangrijk als het product dat wij verkopen. Wyzer is daardoor meer dan alleen een webshop. Het is een lifestyle.

 

Met een Wyzer om je pols beleef je bewust alle momenten die in een dag zitten. Het is een reminder om in het moment te leven!

 

Leef NU, Leef Wyzer!

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Wyzer Horloges?

Wij zijn beide fulltime marketeer van beroep. Wyzer Horloges is een “passie project” dat hopelijk mag uitgroeien tot onze (fulltime) baan.

Op welk platform draait Wyzer Horloges?

WordPress i.c.m WooCommerce.

Bereik je veel klanten via Social media?

Wij zijn actief op Facebook (www.facebook.com/WyzerHorloges) en Instagram (www.instagram.com/wyzer_horloges). Daarnaast starten we deze maand met TikTok. De meeste klanten ontvangen we tot nu toe via onze Instagram pagina.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De mogelijkheid om continue te ontwikkelen en te verbeteren. Soms passen we de teksten aan. Een andere keer weer de lay-out van verschillende pagina’s. We kijken naar wat bezoekers fijn lijken te vinden en proberen hier op in te spelen. Het is een doorgaand proces.

Welk onder deel van de webshop vind je een uitdaging?

Soms vinden we het erg moeilijk om objectief te blijven. Wyzer is zogezegd ons kindje, dus wij vinden bijna alles mooi, maar vinden de klanten dit ook?

 

We proberen elkaar daarom te dwingen om kritisch te blijven en ons te verplaatsen in de klant.

Wat zou je graag nog met Wyzer Horloges willen bereiken?

Onze wens is om nog meer eigen producten/horloges in onze webshop aan te kunnen bieden, maar dit is voor nu nog even toekomstmuziek.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Tip 1: Een goed begin is meer dan de helft! Zorg dat de basis van je webshop goed werkt en je alles hebt ingericht zodat je goed kunt meten wat er op je webshop gebeurt.

 

Tip 2: Een webshop is nooit af. Blijf kritisch en blijf verbeteren. Blijf je dit doen? Dan zie je dat gegarandeerd terug in de resultaten!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *