De zomervakantie komt er weer aan, wat moet je doen met jouw webshop?

De zomer komt er weer aan, je bent toe aan rust. Logisch ook! Het is belangrijk om op tijd rust te nemen en jezelf niet te over werken. Wellicht heb je vakantieplannen en wil je naar het buitenland toe. Toch is dit vaak een dingetje als je een webshop eigenaar bent. In dit blog gaan we het hebben over wat jij met jouw webshop moet doen tijdens jouw welverdiende vakantie!

Gooi je webshop niet dicht!

Laten we met het belangrijkste beginnen, gooi je webshop niet dicht! Dit brengt alleen maar nadelen met zich mee. Bezoekers komen dan niet meer jouw webshop binnen, ze staan als het ware voor een dichte deur. Hierdoor is de kans groot dat ze in de toekomst ook jouw website niet meer zullen bezoeken. Ook gaat de vindbaarheid van jouw webshop enorm omlaag. Je kunt beter je voorraad van al jouw producten op uitverkocht zetten dan jouw volledige webshop dicht zetten.

Langere levertijden hanteren

Je kunt op je website aangeven dat je langere wachttijden hanteert vanwege de vakantieperiode. Dat komt best veel voor en mensen hebben hier over het algemeen begrip voor. Let er wel op dat je jouw tijdelijke levertijden tijdig communiceert met jouw klanten. Dit doe je door bijvoorbeeld een nieuwsbrief schrijven. Het regelmatig schrijven van nieuwsbrieven is over het algemeen erg belangrijk voor klantenbinding en het geven van informatie. Als je hier meer over wilt lezen kun je kijken op het blog van Hoe start ik een webshop over ”Waarom is het schrijven van nieuwsbrieven voor jouw webshop verstandig?”.

Je kunt ook social media gebruiken om aankondigingen als deze op de te delen. Om de langere levertijden goed te maken kun je erover na denken om bijvoorbeeld een korting of gratis verzendkosten cadeau te geven aan jouw klanten.

Webshop uitbesteden

Wat ook een optie is, is om jouw webshop uit te besteden aan een ander die tijdelijk jouw webshop bij houdt tot jij terug bent van vakantie. Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken over jouw webshop en de omzet hiervan. Ook hoef je niet na te denken over de vermindering in vindbaarheid.

Tot slot nog een paar tips

Als je tijdens je vakantie helemaal geen klantencontact wilt hebben en 100% wilt kunnen genieten van jouw vrije dagen kun je webshop support inschakelen. Je huurt dan iemand in die jouw klantenservice gaat onderhouden tijdens jouw afwezigheid.

Wat ook handig is om te doen is tijdelijk jouw campagnes stil leggen. Je voorkomt dan extreme drukte. Daarnaast ben jij zelf niet aanwezig om alles in de gaten te houden. Door je campagne uit te zetten kan er ook niks misgaan en geef je dus ook niet onnodig geld uit.

And last but not least… Geniet ervan! Pak je rust en geniet van jouw vakantie, je hebt het immers verdient!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *