fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe laat je jouw advertenties wél werken ondanks de iOS update?

Herken jij dit ook? Liepen jouw Facebook en Instagram advertenties voor de IOS update véél beter? Is dit dan het einde van het adverteren op deze platformen? Apple heeft besloten de privacy van hun gebruikers serieuzer te nemen. Bezoekers op Facebook en Instagram moeten eerst handmatig toestemming geven om hun gegevens te delen. Apple heeft het online adverteren een stuk moeilijker gemaakt, maar niet onmogelijk! In dit blog vertellen wij jou er alles over.

Wat zijn de gevolgen van deze update?

Wat zijn de gevolgen voor het adverteren met jouw webshop door deze nieuwe IOS update. Alle iPhone gebruikers moeten tegenwoordig eerst aangeven, voordat zij gebruikmaken van Facebook of Instagram of zij bereid zijn hun gegevens te delen. Zij krijgen ook de optie om dit niet te doen. Dit brengt voor de adverteerders wel wat nadelen met zich mee. Doordat bezoeken het delen van gegevens kunnen afwijzen kunnen adverteerders niet meer zien of de gebruikers op de advertentie klikken of vanuit een advertentie een aankoop doen. Zij lopen gegevens mis om te kunnen analyseren of een advertentie wel of niet werkt. De IOS update zorgt ervoor dat Facebook niet meer alle gegevens kan verzamelen van gebruikers. Met als gevolg dat het gebruik van interesse doelgroepen minder accuraat is.
 

Wat doet Facebook met deze update?

Dit is een zware domper voor Facebook. Zij willen niet dat bedrijven stoppen met adverteren, omdat het door deze update minder effectief is. Facebook kan niet achterblijven en komt met een alternatief om de update van Apple te omzeilen en toch de gegevens van gebruikers te verzamelen. Voorheen werden gegevens verzameld door het gebruik van cookies, met de nieuwe Facebook app “Facebook Conversies API”. Je kunt deze app koppelen aan de jouw website en hierdoor alsnog data verzamelen over jouw gebruikers.
 

Hoe maak ik gebruik van de “Facebook Conversions API”?

Wil jij meer gegevens weten van jouw gebruikers dan moet je de app “Facebook Conversions API” koppelen aan jouw website. Facebook werkt samen met een aantal partners, zo kun je dit met een paar klikken al hebben geregeld! De partners waarmee Facebook samenwerkt zijn Cade24, Conversions API Gateway, Google Tag Manager, Magento, Makeshop, Segment, Shopify, Tealium, WooCommerce, WordPress en Zapier.
Werk jij niet samen met deze partners? Volg dan de volgende stappen en wij helpen jou door dit proces heen!
  1. Ga naar de Facebook gebeurtenisbeheer en ga naar instellingen;
  2. Ga naar beneden op de pagina tot conversions API en klik om in te stellen via een partnerintegratie. Selecteer de juiste partner en klik op volgende.
  3. Vink de boxen geavanceerde matchen en nieuw aan
  4. Download de plugin
  5. Je krijgt dan een stukje code die je aan de achterkant van de webshop moet plaatsen.
  6. Zorg dat jij de plugin op je website installeert en controleer of het goed is geconfigureerd is.
  7. Aan de slag! Stel je evenementen in en configureer deze.
 
Er worden genoeg mogelijkheden bedacht om deze update van Apple zo goed mogelijk te omzeilen. Er komt geen einde aan het online adverteren. Het heeft gewoon even tijd nodig voordat Facebook weer de oude is! Wil je liever je advertenties uitbesteden? Klik dan hier voor alle informatie.

meer blog berichten